Na letošní Safari totiž legendární výrobce připravil hned sedm konceptů, zaměřených na různé aspekty, které jsou americké značce vlastní. Zatímco některé jsou vcelku standardními modely, nachází se zde i pár vskutku úchvatných šíleností. Ptáte se, jestli něco opravdu hodně vyčnívá z řady? Jednoznačně Wrangler s přeplňovaným osmiválcem z Challengeru Hellcat.
Jeep FC 150
Jako pohled do historie poslouží renovačně-úpravná práce, při které byla karoserie Jeepu Forward Control z roku 1960 posazena na rám Wrangleru z roku 2005. V útrobách srandovně vypadajícího pick-upu se nachází čtyřlitrový šestiválec PowerTech, spárovaný se třístupňovou automatickou převodovkou. Tuhé nápravy Dana obouvají sedmnáctipalcová kola s terénními pneumatikami a nechybí stylový balík sena na korbě, ve kterém se ukrývá lednička.
Jeep Comanche
Ač je většina konceptů založená na poctivých, “dospělých” Jeepech, trochy pozornosti se dočkal i “zženštilý crossover” Renegade, postavený na platformě sdílené s Fiatem 500X. V tomto případě jde o Renegade Trailhawk, přestavěný na pick-up s kabinou pro dva a plátěnou střechou. Od kabiny dopředu zůstalo vše standardní a kadlá zde italský dieselový dvoulitr MultiJet od Fiatu, spojený s devítistupňovou převodovkou ZF.
Jeep Renegade Commander
Druhý koncept modelu Renegade od Jeepu spadá do kategorie „postav si sám“. Prakticky sériový model je vybaven několika doplňky z katalogu Moparu a Jeep Performance, svítivě zelenými prvky interiéru a kitem pro vyšší světlou výšku. O pohon se stará standardní benzínový čtyřválec 2.4 litru, opět s devítistupňovým automatem.
Jeep Wrangler Trailstorm
A bez větších problémů si můžete uplácat i přiostřeného terénního Wranglera. Taky tady se objevuje hromada dílů z katalogu Jeep Performance, jmenovitě třeba tlumiče Fox, naviják Rubicon nebo nápravy Dana, zavěšené na delších pružinách a tlumičích. Pod kapotou se skrývá klasika v podobě oblíbeného šestiválce 3.6 Pentastar s poněkud archaickou, avšak odolnou pětistupňovou převodovkou.
Jeep Shortcut
O 12 palců zkrácený Wrangler, který funguje jako moderní interpretace legendárního CJ-5. Nápravy Dana 44, sedmnáctipalcová kola a opět i sada pro zvýšení světlé výšky. Pod kapotou se stejně jako v předchozím případě ukrývá šestiválec s automatem.
Jeep Crew Chief 715
Tady se prozměnu prodlužovalo a za čtyřdveřovou kabinu s plátěnou střechou přibyla ložná plocha o délce pěti stop. Rozvor činí úctyhodných 350 centimetrů a přední část evokuje vojenský off-road Kaiser Jeep M715. I tady se objevují nápravy Dana, tentokrát ve verzi pro těžkou zátěž a světlá výška povylezla o 10 centimetrů. I v tomto případě je pod kapotou tři-šestka s automatem.
Jeep Wrangler Trailcat
A teď konečně ta správná pitomost, která sklidila doslova ovace. Rozšířený, zvýšený Wrangler s prodlouženým rozvorem, pod jehož kapotou se nachází brutální osmiválec o objemu 6.2 litru, dopovaný kompresorem. Jedná se o stejnou jednotku, která trhá asfalt v útrobách Challengeru Hellcat a Chargeru Hellcat, a která nabízí 707 koňských sil, přenášených na nápravy Dana skrze šestistupňový manuál. Montovaná sedmnáctipalcová kola obouvají balónové pneumatiky BF-Goodrich Krawler a o odpružení se starají tlumiče Fox. Zajímavým designovým prvkem je i o dva palce snížené čelní okno, opticky snižující kabinu bez střechy.
11. března 2016, 18:02
0
Toho Trailcata bych nutne potreboval. Ten je absolutne perfektni. :-)
11. března 2016, 18:05
0
tak to mě učaroval Crew Chief :) a jako ten Trailcat...no dobře, nenechal bych se dlouho přemlouvat :D
11. března 2016, 18:35
0
Mě si nejvíc získal taky Crew Chief,ale těsně 2.skončil Trailcat.
12. března 2016, 21:17
0
Trailcat je top, ale docela mi učaroval i ten FC 150 :-D
12. března 2016, 21:59
0
FC 150 nebo Shortcut, na nákupy do tesca ideální vozítka :-)
A Trailcat by potřeboval každý...
13. března 2016, 18:22
0
FC 150 a ta reinkarnace CJ-5.......oba a hned:)
15. března 2016, 15:45
0
Taky by to byla moje volba.... ale ten pickup z italskýho bukvoesůvéčka neni taky vůbec zlej.