logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Range Rover Velar kompletně odhalen

Zhruba před týdnem odhalila britská automobilka záměr přivést na svět nový model, spadající mezi RR Evoque a RR Sport.

Včera byl tento nový produkt definitivně odhalen před veřejností, a jak se dalo očekávat, jedná se o pravověrný Range Rover se vším všudy. Kdo snad očekával nějaké zásadní odklony od současných modelů, ten se nedočkal. Velar vypadá jako jeho větší brácha, nicméně jeho zevnějšek je více uhlazený, aerodynamičtější, modernější…no prostě víc „ulíznutý“ po vzoru Evoque. Veskrze vzato, jedná se o velmi podařené spojení obou světů, okořeněné o detaily v podobě ukrytých klik a dalších drobností.

Také vnitřek si Velar částečně převzal z velkého Range Roveru, takže je zde přítomna robustní, minimalistická palubní deska, tvořící se středovou konzolí pravidelné „T“. Oproti Range Roveru, kterému v současné generaci už táhne na pět let, se zde však vyskytují výrazně modernější serepetičky. Úplnou novinkou je velký displej navigace s částečně dotykovým ovládáním, kombinovaný s nastavením podvozku a systému Terrain Response.

Pod kapotou se vidlicového osmiválce s kompresorem (zatím) nedočkáme a v touze po výkonu si musíme vystačit s přeplňovaným třílitrem o výkonu 380 koní. Společnost mu v nabídce dělá ještě stejně velký naftový motor o výkonu 300 koní, jehož hlavním lákadlem je mocný točivý moment 700 Nm.

Nechybí ani dvoulitrové čtyřválce z rodiny Ingenium. Konkrétně je zde jeden benzínový o výkonu 250 koní a dva naftové s výkony 180 a 240 koní. Všechny motory jsou bez výjimky napojeny na osmistupňový automat a samozřejmě na stálý pohon všech kol. Nejvyšší specifikace mají už v základu vzduchový podvozek s nastavitelnou světlou výškou, díky kterému Velar probrodí až 65 centimetrů hlubokou vodu. U nižších specifikací je standardem klasický podvozek s ocelovými pružinami a za měchy se připlácí.

Prodej by měl startovat během letošního léta a základní cena v našich končinách je stanovena na 1 559 569 korun.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
Nezn.uživatel
2. 3. 2017, 15:38

Je to moc pekna hracka. :-)

0
Franz Kafka
2. 3. 2017, 19:11

Teď s tím novým designovým jazykem to vypadá konečně hodné toho jaké je to kategorie a to nejen cenově. Taky se mi to líbí, ale možná tak za 4 - 5 let bych si to mohl dovolit až opadne ta počáteční euforie a to mě mrzí:))

0 reagovat
HerrHobler
3. 3. 2017, 17:50

Nejdřív mi to připomnělo F-Pace zezadu, ale to byly první vteřiny. Je to moc pěkný, krásně ladí se zbytkem rodiny a současně je dostatečně svébytnej. Geniální mi přijde v interíéru kombinace toho dotykáče s knoflíkama, je to pecka. Už se těším, až ho uvidím na živo ;-)

0 reagovat
Sedrik
14. 3. 2017, 12:27

Pěkné auto. Jen se mi nelíbí to jméno - hledal jsem, co to má znamenat a nic jsem nenašel. Pomůžete někdo?

0
M P
25. 10. 2017, 14:30

https://www.autickar.cz/clanek/ctvrty-model-rodiny-range-rover-nese-nazev-velar/

Právě název, ač zní možná trochu divně, má hezký původ v rámci značky. Slovem Velar byly totiž označeny koncepty prvního Range Roveru v roce 1969. Vývojový tým tehdy potřeboval skrýt identitu celkem 26 předprodukčních testovacích vozů a tak je označil jako „Velar“, což v latině znamená „skrýt“ nebo „plášť“.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte