logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Range Rover Sport SVR překonal Ferrari na horské silnici v Číně

Podobně jako má Itálie svůj průsmyk Stelvio a Rumunsko svůj Transfagarasan, má Čína svojí horskou silnici Tianmen, vlnící se na délce 11.3 kilometru skrz 99 utažených zatáček.

Kdo bedlivě pozoroval automobilové zpravodajství necelé dva roky zpátky, ten možná zaznamenal, že se na této silnici jela rekordní jízda se supersportem Ferrari 458 Italia. Tehdejší čas 10 minut a 31 sekund byl úctyhodný, ovšem dalo se tak nějak očekávat, že nezůstane nepřekonán. Asi jen málokdo by ale tušil, že se o překonání rekordu rudého vozu z Maranella postará SUV.

Jenže časy se mění, sportovní SUV jsou čím dál rychlejší a některá z nich mohou vyklepnout supersporty nejen v přímce, ale dokonce i na klikatých silničkách. Konkrétně se dehonestace Ferrari zhostil Range Rover Sport SVR, za jehož volantem seděl testovací jezdec týmu Panasonic Jaguar Racing Ho-Pin Tung.

Nejsilnější Range Rover v historii, vyvinutý divizí Special Vehicle Operations, roztočil svůj kompresorový pětilitrový osmiválec o výkonu 575 koní a klikatou horskou silnici zdolal za 9 minut a 51 sekund. Tedy o plných 40 sekund rychleji, než zmiňované Ferrari.  Dosahoval při tom průměrné rychlosti 68.8 km/h, což sice není nijak závratně mnoho, ale vzhledem k tomu, že si musel Range Rover do některých zatáček málem i couvnout, je to pozoruhodný fofr.

Vše je koneckonců vidět na videu, zachycujícím průběh celé jízdy pěkně bez střihu, od začátku až do konce.

Kdo by měl potom zájem radši o akční sestřih, může si jej dopřát zde:

Nelze pochybovat o tom, že s Ferrari je jízda po horské silnici přece jenom zábavnější, ale rychlost a agilnost Range Roveru je naprosto nezpochybnitelná. Ať už máte SUV v lásce nebo ne, tady holt nezbývá než před britskou krabicí smeknout.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
beastar
14. 3. 2018, 20:04

Vlastně na tom ani nic neni v dnešní době. Jen co je teda technicky hodně zajímavý tak je podovozek a celkový nastavení tohohle špalku na kolech. Narvat do toho 600 koní (teda jestli to fakt bylo dneska těžko věčit) je asi v klidu, ale aby se to celý nevyklápělo až někam za ty betony tj umění.

0
Autíčkový Jelen
14. 3. 2018, 22:34

Hlavně jak to nastavit tak aby to jezdilo dobře v zatáčkách a přitom na nerovnostech se z toho nesypali šroubky tvrdostí.

0 reagovat
Junior
18. 3. 2018, 15:56

Proč mi to přijde spíš jako potupa pro Ferrari než úspěch pro Range?

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte