Kdo bedlivě pozoroval automobilové zpravodajství necelé dva roky zpátky, ten možná zaznamenal, že se na této silnici jela rekordní jízda se supersportem Ferrari 458 Italia. Tehdejší čas 10 minut a 31 sekund byl úctyhodný, ovšem dalo se tak nějak očekávat, že nezůstane nepřekonán. Asi jen málokdo by ale tušil, že se o překonání rekordu rudého vozu z Maranella postará SUV.
Jenže časy se mění, sportovní SUV jsou čím dál rychlejší a některá z nich mohou vyklepnout supersporty nejen v přímce, ale dokonce i na klikatých silničkách. Konkrétně se dehonestace Ferrari zhostil Range Rover Sport SVR, za jehož volantem seděl testovací jezdec týmu Panasonic Jaguar Racing Ho-Pin Tung.
Nejsilnější Range Rover v historii, vyvinutý divizí Special Vehicle Operations, roztočil svůj kompresorový pětilitrový osmiválec o výkonu 575 koní a klikatou horskou silnici zdolal za 9 minut a 51 sekund. Tedy o plných 40 sekund rychleji, než zmiňované Ferrari. Dosahoval při tom průměrné rychlosti 68.8 km/h, což sice není nijak závratně mnoho, ale vzhledem k tomu, že si musel Range Rover do některých zatáček málem i couvnout, je to pozoruhodný fofr.
Vše je koneckonců vidět na videu, zachycujícím průběh celé jízdy pěkně bez střihu, od začátku až do konce.
Kdo by měl potom zájem radši o akční sestřih, může si jej dopřát zde:
Nelze pochybovat o tom, že s Ferrari je jízda po horské silnici přece jenom zábavnější, ale rychlost a agilnost Range Roveru je naprosto nezpochybnitelná. Ať už máte SUV v lásce nebo ne, tady holt nezbývá než před britskou krabicí smeknout.







beastar
14. 3. 2018, 20:04Vlastně na tom ani nic neni v dnešní době. Jen co je teda technicky hodně zajímavý tak je podovozek a celkový nastavení tohohle špalku na kolech. Narvat do toho 600 koní (teda jestli to fakt bylo dneska těžko věčit) je asi v klidu, ale aby se to celý nevyklápělo až někam za ty betony tj umění.
Autíčkový Jelen
14. 3. 2018, 22:34Hlavně jak to nastavit tak aby to jezdilo dobře v zatáčkách a přitom na nerovnostech se z toho nesypali šroubky tvrdostí.
Junior
18. 3. 2018, 15:56Proč mi to přijde spíš jako potupa pro Ferrari než úspěch pro Range?