načítám data...

Ptejte se Vojtů: Mercedes s koněm ve znaku?

11. srpna 2014, 15:31 8 komentářů Vojta Dobeš Ptejte se

Ptejte se tentokrát nebude o vozidlech chudého petrolheada ani o speciálech na PlechCup. Tentokrát tu máme jeden typický "problém prvního světa" - co dělat, když chcete Ferrari, ale vlastně tak trochu chcete Mercedes?

Zobrazit galerii

Rubrika Ptejte se Vojty bohužel vzala za své spolu s mým oblíbeným českým časopisem britského původu. Všetečné dotazy čtenářů mi ale začaly chybět a tak se stará známá rubrika vrací.

Čau,

mám nohu v sádře a tak vymýšlím nesmysly. Projíždím automobilové inzerce a napadlo mě, že jsem ještě neměl Ferrari. Mohl bys mi poradit, jestli je to úplná kravina?

Principielně jsem spokojenej se současným daily drierem (SLK250 CDI koupené minulý rok). Původně jsem si chtěl koupit první generaci SLK (R170), novější R171 se mi nelíbí, nakonec jsem skončil u téhle. Jako zimní auto mám aktuální generaci ML.

Říkal jsem si ale, že by se mi líbilo něco k tomu, nějakou bestii co řve a jede. Nevím sice, kdy bych to využil, ale on se nějaký důvod najde, když už to bude doma.

Nejdřív jsem přemýšlel o SLK AMG, ale potom mě přišlo blbé mít dvě vlastně úplně stejná auta. Samozřejmě jsem hledal dál u Mercedesu, takže mi do oka padlo SL63 AMG. Určitě to je super auto a bude nejspíše i trvanlivější, spolehlivější a líp vybavené než Ferrari. Ale to má zase jméno a koníčka na kapotě…

Určitě bych chtěl kabrio, u SLK jsem si na to zvykl, a okruhy nejezdím, takže by to nemělo vadit. Chci také automat, manuální převodovky mě neberou.

Nejdřív jsem se díval po ojetých kusech. Z těch se mi nejvíc líbí 360 Modena, naopak F430 se mi moc nelíbí, a California se mi zase líbí velice. Otázkou je, jestli v situaci, kdy i ojeté auto stojí tři miliony a je otázkou, co bude stát servis a jak bude vypadat stav auta, nedává větší smysl koupit nové auto. Na druhou stranu, u nového mě čeká drastická ztráta hodnoty po koupi. V tomhle by možná byla nejlepší ta Modena, na ní bych pravděpodobně prodělal nejmíň?

Alternativou by bylo nějaké jiné silné auto. Kamarád mi třeba nabízel za výhodnou cenu jeho sedmisetkoňové oturbené BMW, ale to by mě asi nebavilo. Nebo nějaká Corvette, jenomže ta mi jako auto nic neříká. Chevy jako značka mi nevadí, ale bude to horší než Mercedes…

Karel

Když začnu téměř od konce, tak si myslím, že 360 Modena, jakkoliv to v dnešní době může být z hlediska provozních nákladů jedno z nejlevnějších Ferrari vůbec (i když nejlépe na tom bude F355, která se dá koupit za ještě méně peněz, má srovnatelné provozní náklady a navíc se u ní dá již očekávat růst ceny), pro tebe nebude ta pravá volba.

z tvého dotazu vyplývá, že si prostě chceš koupit ferrari, a to ostatní už není tolik podstatné

Všechna Ferrari s motorem uprostřed jsou v principu supersporty. Malé, stísněné placaté věci, které byly vyrobeny proto, aby jezdily rychle, visely na plakátech na zdi a umožňovaly velkým klukům splnit si sny z doby, kdy byli malými kluky. Nemůžeš očekávat pohodlí a komfort, na které jsi zvyklý u Mercedesů. A to nemluvím o tom, že "automat" v 360 Modena je polozávodní sekvenční převodovka, která nejenže je drahá na údržbu, ale především zrovna nevyniká komfortem provozu.

Z tvého dotazu vyplývá jedna věc – chceš si koupit Ferrari. Vlastně jsi možná dokonce už vnitřně rozhodnutý si koupit Ferrari, a hledáš jen racionální zdůvodnění takového kroku. Pokud se mýlím, tak by pro tebe mohl být dobrou alternativou třeba Jaguar F-type. Je dechberoucím způsobem krásný, z jeho výfuků se linou mechanické symfonie, a přitom je to pořád běžně použitelné auto. A stojí mnohem méně než California. Co ty na to?

F-type mi nějak nic neříká. A navíc mi značka Jaguar přijde o třídu níž než Ferrari…

Karel

Jak jsem říkal. Máš samozřejmě pravdu, Jaguar je méně prestižní záležitost než Ferrari. A ty očividně chceš vlastnit Ferrari – když si koupíš cokoliv jiného, bez ohledu na to, jak dobré to bude auto, stejně to nebude ono, protože to prostě není Ferrari. 

Na druhou stranu, zbytek tvých požadavků poměrně zřetelně prozrazuje, že jsi vlastně úplně spokojený s Mercedesy a nejvíc ze všeho by ti vyhovoval Mercedes se znáčkem Ferrari. 

když člověk chce ferrari, a může si ferrari dovolit, měl by si koupit ferrari. to je slušnost…

Naštěstí pro tebe už Ferrari nějakou dobu takovou věc vyrábí – a je to tebou již zmiňovaná California. Pro spoustu petrolheadů je sice "krokem vedle" a není to "to pravé Ferrari pro enthusiasty", ale pro řidiče, kteří svůj život nežijí na klikatých okreskách ve Velšských kopcích a na ostrově Man, ale na dálnicích a v ulicích Prahy, je to dost možná nejrozumnější produkt značky.

Motor se dvěma turby, který nebude nutné zběsile vytáčet, skutečná automatická převodovka, která nabídne skutečný komfort, pevná skládací střecha, reálně použitelný kufr… Svým způsobem se na Californii dívat jako na takovou extenzi svého SLK. Za (mnohem) víc peněz dostaneš větší, silnější a rychlejší auto s víc nóbl znáčkem a víc cool vzhledem.

Je to racionální? Moc ne. Je to rozumné? Určitě, protože bez iracionálních rozhodnutí by byl život pěkná nuda. A když člověk chce Ferrari a může si dovolit koupit Ferrari, měl by to rozhodně udělat. To je přeci slušnost.

Máte nějaký dotaz, který si zaslouží být zodpovězen? Pište na bobash440@gmail.com!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ba
Baf
11. srpna 2014, 18:38
0

Možná trošku off-topic ale co takhle další bazarový snílek?Ferrari je sice nádherné (můj favorit je atmosferická Cali v zářivě žluté), ale ne každý má tolik peněz... Zato 30 000 by se našlo. Třeba i na kus studentova detroitského železa ;-)

reagovat
František Čáslavský
11. srpna 2014, 19:20
0

Za takovej obnos můžeš mít kus detroitského železa z autíčkářovy redakce... I když, zrovna mi přišly díly, tak nevím nevím :)

BobAsh
11. srpna 2014, 22:09
0

Pracujeme na tom ;)

Sk
Sklenka
12. srpna 2014, 10:27
0

Aneb jak se pozér v naftovym kabriu nudí a chce Ferrari, prtž je to Ferrari. Starý nebo nový, je to jedno hlavně že to bude famfardi v automatu, prtž mě nic jinýho nebere. Hlavně aby mě každej viděl a auto řvalo...

reagovat
ma
martin kautsky
12. srpna 2014, 17:18
0

nekdo tu smazal muj komentar?

reagovat
to
tombrajdr
12. srpna 2014, 20:28
0

Evidentně :-D A stále si stojím za 911 targa!

BobAsh
12. srpna 2014, 20:57
0

On Karel nechtěl být jmenován ;)

beastar
04. listopadu 2016, 22:14
0

Určitě si spousta lidí pomyslí že jsem asi typický závistivý Čech (nechtěl sem psát blb:) ale nejsem a určitě znám i pár lidí kteří mají Ferrari nebo nějaké pro "normální" blbnutí nevhodné auto a jediné co k tomu koníkovy mohu říci pokud nejsi KOVANÝ fanoušek co bez povlečení Ferrari a trenek s koníkem ani neusne tak to nekupuj rozhodně ne a nikdy snad jedině jestli si ještě něco jako Richard Branson nebo Khalifa bin Zayed Al Nahyan jinak ne. Kromě okruhu se to auto vlastně ani nevyužije pokud teda nechceš plánovat cestu "výletu" podle toho kde je a není práh přes silnici a platit za servis totální nesmysl (ne jako v Mercedesu ale mnohokrát více) Píšu záměrně auto protože moc nezáleží co přesně.

Můj názor na to je klasika a pro mnohé možná i nuda:

911 GT2 02/03
911 4S
Alpina B6 Bi-|Turbo no a nebo raději jakékoliv AMG auto jmenované v dotazu ono mít na autě odznáček AMG už taky něco znamená když jde i o tu image,)
Aby si nedopadl jako kdysi pan Radovan K. koupil si Carreru GT a nakonec s ní v podstatě ani neopustil garáž celkem blbě se tim jezdilo přes přístupovou cestu s kameny o průměru kulečníkové koule a okresky to sice skouslo ale žádná sláva. Pokud se s tím ale se vším jezdí jenom rovně v noci po dálnici 300 tak potom je to jedno,)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem