načítám data...

Ptejte se Fernieho: Dodge Charger Police package

Mnozí z nás obdivují americká policejní auta. Přecejen Ford Crown Victoria nebo Dodge Charger budou ve zpětném zrcátku působit mnohem hrozivěji než Octavie, Passaty nebo snad Fordy Mondeo. A díky tomu, že policejní sbory čas od času mění vozový park, tak se občas objevují kousky za zajímavé ceny. Má ale smysl chtít policejní auto?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Rubrika Ptejte se Vojty bohužel vzala za své spolu s mým oblíbeným českým časopisem britského původu. Všetečné dotazy čtenářů mi ale začaly chybět a tak se stará známá rubrika vrací.

Zdravím do redakce,
koho jiného se zeptat na názor? :) Už delší dobu mi to auto pořád leží v hlavě, ceny už nejsou tak vysoké, i když doufám ještě spadnou, občas se objeví třeba na mobile.de.

Podle mne těžko hledat něco víc prďáckého, moderního typicky amerického. Kolik se jich vyřazených vlastně prodalo a bude prodávat? Vypadá to, že se jich vyrobilo docela dost a sbory se jich už nějakou dobu zbavují. Je to auto legálně provozovatelné u nás, i s tou traverzou na prorážení zátarasů vpředu? Co koupí policejní verze vlastně člověk získá a naopak ztratí oproti obyčejnému Chargeru? Co jsem tak vysledoval, tak je to americké řazení pákou pod volantem, V8 Hemi, pěkné plechové ráfky, nárazník z SUV, nějaké úpravy na podvozku a brzdách, hledací halogen u zpětného zrcátka, nepoužitelné zadní sedačky a co dále?
Zadní plastové sedačky oddělené přepážkou můžou samozřejmě sloužit jako argument obhajitelnosti pořízení před rodinou, má to vlastně velký kufr sedanu a k tomu zadní řada sedaček oddělená přepážkou může sloužit v podstatě jako kombík napříč.
Jak je to s dostupností specifických dílů?

Takže pořídili byste si tohle auto, nebo je to tak iracionální volba, že je lepší dát ruce pryč?

Na závěr klasická scéna, díky které už odmala vím, že policejní auto je něco víc:

Díky za Vaši práci, názor a samozřejmě pokud uznáte za vhodné, klidně dotaz použijte do hlavního tématu.

S pozdravem

James Mašín

Ahoj,

 za Vojty se dneska odpovědi, vzhledem k mojí úchylce na ex-policejní auta, ujmu já. Pokud jde o čísla, tak k těm se dopracovává těžko. Některé sbory mohou uvádět informace o odprodeji aut na internetu, některé by je možná na požádání vydaly, ale souhrn nejspíš nikde nenajdeš. Je pravda, že se jich vyrobilo mnoho, Charger převzal žezlo od Crown Victorie a je momentálně nejoblíbenější policejní auto v USA, takže jich i hodně bude na prodej.

Čím se liší od běžného Chargeru? Hlavní viditelnou úpravou, kterou ovšem každé policejní auto nemá, je push bar, který ovšem není k prorážení zátarasů (Proč by proboha policejní auto mělo prorážet zátarasy?), ale jako ochrana auta, ať už při prorážení menších překážek jako jsou ploty, odstrkování nepojízných aut nebo při provádění PIT manévru. Další věci jako hledáček a majáky snad můžeme brát jako samozřejmost a pak už zbývají jen změny pod povrchem. Policejní auta mají obecně zesílené podvozky (aby všechna ta honění a necitelné zacházení zvládla), větší a lepší brzdy a posílenou elektroinstalaci kvůli další výbavě a obvykle i dvě baterie. Nezapomíná se ani na motor,první Chargery dostaly V8 o výkonu 340 koní, v roce 2009 pak došlo k vylepšení, tedy k montování motoru, který je parametrově dost podobný tomu, který se dává do Chargeru Daytona R/T, tedy 368 koní. Ne všechny Chargery také dostanou tebou zmiňované plecháče.

Oproti civilnímu Chargeru určitě ztratíš velkou dávku pohodlí, dostaneš ošklivější interiér, ale jako bonus můžeš mít pocit, že máš mnohem odolnější auto. Což je pravda. Legálně provozovat bývalé policejní auto s výbavou je tu samozřejmě možné, ale má to určitá úskalí. Majáky by rozhodně neměly být funkční, správně by měly jít pryč, ale mohlo by stačit, kdyby byly nefunkční a ideálně něčím zakryté. Co se push baru týká, pokud má homologaci, měl by projít. Ale je kupování bývalého policejního auta až tak dobrý nápad?

Pokud jde o běžná hlídková auta, tak rozhodně ne. Mohou mít "najeto" už od sto tisíc mil, ale můžeš se vsadit, že motor má odslouženo mnohem víc díky dlouhému stání na volnoběh. Každý den jezdí s jinými lidmi, kteří se k nim nechovají jako k vlastním, často se s nimi někdo pronásleduje, jezdí přes různé překážky, přes které by normálně nejezdily a mnohdy jsou obětmi nehod. Prostě a jednoduše řečeno, dostávají čočku. A ten interiér. Přepážka a plastová sedačka vzadu nezaručuje, že přední část interiéru nebude vypadat, jako by si tam banda houmlesáků udělala swingers párty. Každý den v něm sedí někdo jiný, ten někdo v tom autě spí, určitě v něm jí hamburgery a potom šahá umaštěnýma rukama na volant a kdovíco se za směnu policisty vepředu ještě děje. I kdyby to bylo auto, které nesloužilo jako jídelní vůz, tak minimálně sedačky budou mít vážně dost. Minimum budou prodřená místa od zbraní. A zadní sedačky.. Dokážeš si představit, co všechno zažily? Za dobu služby tu sedačku skoro určitě někdo nejen podělal a pomočil, ale určitě někdy byla plná zvratků a nejspíš i krve a jiných tělesných tekutin či orgánů. A to se určitě nestalo jen jednou. Jasně, to se vypláchne wapkou, ale nevadila by ti ta představa trochu, kdybys tam někoho vezl? Navíc většina hlídkových vozů se prodává se Rebuilt nebo Salvage title. To znamená, že už jsou určitě bouraná a opravená. Ale jsou levná. Má to svoje důvody.

Mnohem lepším nápadem jsou auta, která sloužila jako personal car. To znamená, že konkrétní auto měl přiřazené konkrétní člověk, jezdil s ním pouze on a pravděpodobně se k němu také lépe choval. Tato auta také mnohem méně převážela nekalé živly, které by mohly znečišťovat sedačky, a vzhledem k tomu, že jako personal car mohou sloužit nejen značená, ale i neznačená auta, tak můžeš narazit také na hezké rodinné sedany nebo hlídkové vozy postrádající plastovou sedačku a přepážku. Ovšem většina policistů si je po jejich vyřazení koupí a používá je dál pro vlastní potřebu. Takže jich zas tak moc není..

Pokud stále toužíš po tom, mít policejní auto, pak tě můžu uklidnit, díly jsou naprosto normálně k mání, stejně jako na každé auto. Ale mít na to ty peníze, nejspíš bych do policejního Chargeru nešel. A když už bych měl pocit, že nutně potřebuju policejní auto, tak bych hledal mezi těmi, které sloužily jako personal car. Ale ty už nebudou tak levné, takže bych raději investoval do Chargeru R/T, který nebude mít v sobě díry po policejní výbavě, která se často před prodejem odstraní. Nadruhou stranu, je určitá šance, že v budoucnu by bývalá policejní auta mohla mít přecejen vyšší cenu než obyčejná.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

dr
driver
13. května 2015, 18:47
0

Nevím teda jak často mění policie v USA svoje vozy ale minimálně na české poměry mi příjde nájezd sto tisíc mil hodně optimistický.

reagovat
Woyta
13. května 2015, 22:18
0

Myslim, ze jedna policejni Victorka po sherifovi co jezdi po nasich cestach ani tolik najeto nema.

VoFi
14. května 2015, 12:07
0

Předpokládám, že koupit Personal Car a ty nejhorší a nejošklivější části vyměnit za jiné z vrakoviště by asi taky nebyl zrovna nejrozumnější nápad, že?
Jinak s finální volbou (raději koupit R/T) souhlasím. Zajímalo by mě, jak to dopadne :)

reagovat
VoFi
14. května 2015, 13:18
0

*myslel jsem části interiéru

František Čáslavský
14. května 2015, 20:13
0

Přesně to se nevyplatí. Nejlepší je buď koupit neznačený, ideálně i personal car naráz...

Ch
Chizz
15. května 2015, 12:32
0

http://www.tipcars.com/dodge-charger/dodge-charger-27630642.html Americka octavie uz dlouhou dobu na prodej. Podle me idealni kompromis.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem