načítám data...

PlechCup 2014 aneb závodění chudého pertolheada v podání SpeedEmpire.cz

24. června 2014, 16:37 1 komentářů Vojta Dobeš Trackday

O tom, jaká zábava bylo první kolo PlechCupu 2014 už jsme psali, ale teď tady máme vzpomínky z pohledu účastníka - konkrétně Jirky Dejmka ze Speed Empire, který si odvezl pohár za druhé místo.

Zobrazit galerii

Speed Empire je čerstvý internetový projekt, který se teprve nedávno změnil z Facebookové stránky ve skutečný web. A protože Autíčkář v tomto přerodu hrál jistou roli, budete u nás občas nacházet zajímavé články ze SE. Začneme vzpomínkami Jirky Dejmka na náš PlechCup 2014…

O letošním PlechCupu jsme se ve SpeedEmpire dozvěděli v únoru na autíčkářovi. A tou dobou jsme začali koumat kde vzít 15000,- na nějákou tu plečku se kterou bychom tam všem vytřeli zrak… ale počkat! Vždyť jsem vlastně jednu takovou ve svý stáji už pár měsíců měl! Dokonce mne stála jen přepis a cestu do Plzně, navíc byla ideální adept na bednu! Malá, lehká, poměrně výkonná, relativně neznámá a hlavně dostatečně originální. Je to Hyundai Scoupe GT s přeplňovanou benzínovou patnáctistovkou a 115 koníky pod kapotou.

Shodou okolností je to moje vůbec první auto který se ke mne asi po pěti letech zčistajasna vrátilo jako zapomenutej bumerang… pro zajímavost přidávám fotku asi z roku 2007 kdy vypadal ještě docela hezky.

A tak vypadal když se ke mne vrátil:

A začaly přípravy, teda že začaly je možná trochu silný tvrzení, začalo se přemejšlet o úpravách, auto mělo každý kolo jiný, prasklej zadní nárazník, loupala se z něj krycí vrstva barvy, mělo vyházenou část interiérovejch plastů, startovalo se šroubovákem, při brždění mlátilo do volantu jako vzteklý a vůbec vypadalo jako totální vrak… ale jezdilo relativně dobře.

V dubnu jsme na srazu SpeedEmpire koumali jak to auto připravíme a jedno z témat bylo i nějákej MAAAAAD paintjob…z lakování brzdovejch třmenů už jsme vyrostli tak z něj uděláme káru která bude jednoduše reprezenotvat SpeedEmpire jako naše týmový vozidlo. Na celolak nebo samolepky přes celý auto nebyly ani prostory, ani prachy, takže to šlo k ledu. Až se mi povedlo pod skříní objevit pár barevnejch sprejů a v hlavě mi to začalo blikat jako v hazardním doupěti východoevropskýho vexláka. Po chvíli blbnutí s tiskárnou a lepenkovou krabicí byla hotová šablona nápisu SE (SpýdEmpajr asi ne?), celej nápis se mi fakt vyřezávat nechtělo tak tyhle dvě písmenka musely stačit! Stačilo trochu počkat na první pořádný sluníčko, drapnout spreje, auto, šablonu a začít si hrát, samozřejmě normálně na ulici před barákem protože dílna tou dobou nebyla a přece se s tim neni třeba něják patlat.

Ještě sem si při tý příležitosti trochu zablbnul s nejtovačkou a pořešil odlepující se plast na dveřích s prasklým nárazníkem. Výsledek byl… úděsnej, nevkusnej, nečistě provedenej… ale dalo se na něj zvyknout, celý auto mi tak přišlo jako takovej PUNK na kolech. Tehdy se zrodil jeho název PUNKára!

Pak se auto zase přesunulo k našemu direktorovi jako nouzovej povoz a úpravy ustaly… čas běžel a já na to skoro zapomněl, 14 dní před PlechCupem mne záznam v kalendáři trochu probral ze spánku a přišlo mi, že by bylo dobrý začít něco dělat. Pár telefonů našemu nejvyššímu a jel jsem si PUNKáru vyzvednout.

Z původního nápadu, sehnat někde 14” slicky sešlo protože se prostě sehnat nedaly. Doma se mi válel pěknej sportovní volant kterej se našel u popelnic, manuální boostkontrolér, digitální barometr na měření tlaku turba, nějákej čínskej shit v podobě kopie HKS SSQV, kit pro lift kapoty, šprcka na kapotu, nesmyslně obrovská chromovaná koncovka vejfuku co na autě byla když jsem ho před osmi lety koupil a pár smaltovanejch cedulí z levnejch knih jejichž poselství doteď nechápu ale na auto sem je prostě dát musel.

Trackday -9 dní Pátek
Díky obrovský náhodě jsem zjistil, že si kamarád Vláďa otevřel autodílnu, takže sem tam i s autem dorazil na pokec, grilovačku a trochu si i ušpinil ruce. Při diskuzi padla řeč i na kola a já vůbec neměl tušení jak to vyřešit. Nakonec stačilo vzít do ruky telefon a kouknout po bazoši, Maník z druhýho konce Prahy nabízel za 2900,- docela hezký 14” liťáky se skoro novejma Brilantiskama, no co poslal jsem mail s nabídkou na 2300,- bo skoro trojku se mi za ně fakt dávat nechtělo.

Trackday -8 dní Sobota
Maník s kolama se ozval že prej pod 2500,- nejde. V duchu sem zajásal nad svým vyjednávacím umem a mazal si kola vzvednout, pak s nima rovnou do dílny. Natěšenej jak se mukl kterýho právě pustili z lapáku těší na ženskou sem auto zvednul, povolil matky, sudal starý kolo, nasadil nový kolo a… SHIT!!! Matky na plecháčích se nevešly do novejch kol a navíc byly každej pes jiná ves… dobře, skočíme do Kelly pro menší matky… pánové v Kelly mi vysvětlili že nic takovýho nemaj ani nikdy neměli ale maj hromadu katalogů ve kterejch vyčetli že můžu použít 17 matky na Ford Fiesta  a hádejte kterym povzem jsme do Kelly dorazili? Vláďovou Fiestou na plecháčích, takže návrat na dílnu, vyměnit matky z Fiesty za matky z PUNKáry a konečně byly nový kola. Namontovat všechno to připravený harampádí na auto a tady je výsledek. Příjemnou věcí na novejch kolech byl i fakt, že úplně zmizelo kopání do volantu při brždění.

S Vláďou jsme se domluvili, že se mnou o víkendu pojede na Hyundaisraz co se konal na druhém konci Hradce i na trackday a udělá mi se svojí Fiestou doprovodný vozidlo kdyby se něco posralo, nebo kdybych Scoupo na Trackdayi utavil. Za to jemu i nákladní Fiestě napěchovaný nářadím náleží mé obrovské díky!

Trackday – 3dny čtvrtek
S autem sem v Praze přes týden normálně jezdil protože mne bavilo sledovat protáhlý ksichty lidí co viděli starýho, omlácenýho a hlučnýho Hyundaje co píská jako TDi… ve středu malej výlet do kina, hodit kámošku domu a… cotodopr… je? Svítí kontrolka dobíjení!  (02:00) Naštěstí stačilo prošlápnout plyn a zase mrcha zhasla ale co teď? Kdyby se mi altík posral při trackdayi tak toho moc nenejezdim obzvlášť bude průser dochladit auto saharama po ostrý jízdě… no nic, ráno bude moudřejší večera.
08:00 Ráno šup do práce a při tom obvolávám kamarády jestli někdo náhodou nemá náhradní altík, nakonec se mi ho snad povede sehnat od kámoše co bydlí cestou. Nic už se nemůže posrat… odjezd z Prahy na Hyundaisraz je naplánovnej na šestou z Počernic kde vyzvedneme i altík a skoro všechno je připravený… OMYL! 
16:00 V práci mi z korby dodávky vylítaly špatně zbalíkovaný OSB desky a já je musel honit po silnici kdesi v Hostivaři…
17:00, konečně totálně uřícenej doma… sbalit věci hodit je do auta a odjezd! Sakra, zapomněl jsem z druhýho Scoupe vyndat rozpěru předních tlumičů. No co… už je pozdě, dlabu na to.
18:00 sraz s Vláďou, vyzednutí altíku a hurá do Hradce
19:00 před Poděbrady se rozsvítil CHECK ENGINE, a motor začal padat do nouzáku přičemž pak turbo tlačí místo obvyklý hodnoty 0,6 jenom 0,3 baru což je sakra málo a prostě to pak n-e-j-e-d-e…
Rychlá zastávka na pumpě, diagnostika pomocí vyblikání chybovýho kódu kontrolkou… chybu hází čidlo klepání takže motor má asi moc chudou směs. Po chvilce koumání, vyčištění MAF isoprpanolem a přepojení budíku s SSQV na hadičku která zrovna nevede k regulátoru tlaku paliva a jede se dál… chyba zmizela a kontrolka dobíjení se taky nehlásí :)

Trackday – 1 den sobota
Trochu mne znervózňoval chod motoru, nebyl nic moc a  tak jsme se rozhodli, že změříme komprese. 138ps = cajk. 140psi = dobrý! 136psi = super!!, 60psi = goddammit! :(
Nevadí, zejtra auto dostane pořádně naprdel tak se ty zpečený kroužky třeba rozhejbou, navíc ve vysokejch otáčkách ten tlak nestihne zmizet takže je vlastně všechno v "olrajtu", akorát se musim smířit s tim že houpe volnoběh a při prvnim startu po ránu auto chcípne.

Trackday!!!
Je to tady! Trocha motání kolem letiště a jeden teleofnát Bobashovi než jsme našli správnej vjezd a začali si vybalovat fidlátka. Odstavit fiestu, obházet jí obsahem kufru a interierem PUNKáry… a hele! První opravy, klučina skáče kolem Mazdy 323BA 2.0 V6 pod kterou se pořád zvětšuje louže která má zjevnej původ z chladiče. Půjčujeme nářadí, dáváme pár rad a já vyrážím na okruh!

První jízda
Vezmu to napřed zlehka, nerad bych to auto hnedka poslal do bariér… PUNKára se až překvapivě ochotně vrhá k hranici 6000 ot. a já málem nestíhám brzdit před první vracečkou, následuje pravoúhlá levotočivá zatáčka kde je zařazená trojka moc, dvojka málo a letíme dál. Následuje relativně mírná high speed zatáčka kde řadím za 4 a sakra ta docela utahuje! Navazuje nevýrazná šikana a cílová rovinka se širokou pravoúhlou zatáčku a přímo před autem betonový bariéry… FUJ těm se musim vyhnout jak nejvíc to bude možný! Ještě třikrát to celý zopakovat a šup do boxů.
Příjezd do servisní zóny, dochlazujeme, obě sahary hučí jako vzteklý a motor se klidně převaluje na 800 ot. Vláďa za mnou běží se slovy “Pěkně Ti to hulí!” koukám na to a fakt, z vejfuku se hrne šedej dým, natěstí ne moc… třeba se to vypálí a zmizí, nebo je rovnou v kelu turbína s tím se prostě nedá nic udělat.

Další jízdy
O svezení na sedadle spolujezdce byl docela zájem, Greeny, Trinom a vlastně skoro všichni Plečkapisti se přišli povozit, někdo dokonce i za volantem. Kouř z vejfuku zmizel, turbína pořád pískala jak má, táhla jako divá, olej moc neubejval, dokonce se volnoběh při dochlazování krásně srovnal a já se pomalu sžíval s tratí. Snažil sem se moc Scoupo nezatěžovat, jezdil maximálně čtyřkolový serie a poctivě dochlazoval.
Já se zase povozil v Trinomově T-Birdovi, jediným autě ze kterýho sem měl trochu strach.

Měřená kola:
Na řadu jsem přišel jako třetí po vyšperkovaný Felicii, a stařičkym Cliu, první kolo jen tak na zahřátí pneumatik a další na plno, trochu zvýšit plnící tlak a hlavně to někde moc nepřehnat. První měřený kolo uběhlo relativně bez problémů a já si pochvaloval jak krásně auto jede, jen u vracečky za cílem moc ostrej na brzdy a projel jí jako úplný pako, zbytek sem se snažil moc nepojebat ale byl sem moc širokej v utahovačce před šikanou… nevadí, další kolo!
Vracečka zase nevyšla, utahovačka dopadla zase moc ze široka a dokonce sem před šikanou musel na chvíli řadit dvojku abych se pořádne rozjel… další kolo to bude lepší!
Vracečka zase to samý, tentokrát sem byl zase zlej na brzdy takže mne to chtělo po tečně vyhodit přímo na gumu od traktoru a zbytek sem jel tak něják bez náboje… no nic poslední kolo, průlet kolem cíle nasměrovat auto, na brzdy, povolit, zatočit KURVA ZEĎ!, rejd! plnej! plnej!! PLNEJ!!! Ubrat plyn! Nohu z brzdy!!! Furt jedu na tu pitomou zeď… prosím, prosím chytni se levá přední pneumatiko chytní se!!!! Tyvole vo fous! No nic jedeme dál, musíme to dojet. Cílová rovinka, sjezd do boxů… Tyvole, UFF to bylo fakt vo chlup z přirození arménskýho trpaslíka a málem sem se při tom pos… dokonce mi i tleskaj diváci to je neuvěřitelný! Tak hlavně že já i auto jsme celí! Do konce plečkapu sem se klepal jako drahej pes a nepomohlo ani vychlazený pivko.
Tady se můžete mrknout na onboard:

Ještě úplně před koncem jsme stihli nekolik jízd, kde jsem si s autem konečně začal rozumět a jen tak ze srandy jsem se snažil v utahovačce pohazovat zadkem, jak se to dařilo se můžete mrknout tady, (Velice odborné diskuze se spolujezdcem si nevšímejte, občas nedokážu myslet a řídit zároveň ;) ):


Vyhlášení
Při vyhlášení mi trochu zatrnulo, protože sledování ostatních se mi zdálo, že všichni muesli bejt rychlejší… o Felicii sem slyšel, že jezdila dobrý časy a byly i nějáký ohlasy o tom, že rychlejší než já je i Trinom a jeho jedenapůltunovej amrickej dinosaurus… fakt mi bzučelo hlavou jak nakonec dopadnu.
První při vyhlášení skutečně dopadla Felcka… s originální, údajně jen lehce upravenou 1.3 co vypadala jako z Favorita. Holt co neni pod kapotou, musí bejt v rukách…
Druhej bude určitě Trinom, tak na mne zbyde alespoň třeba to třetí místo… KULOVÝ druhej sem já!!! 8 desetin za Felckou ale já se svojí omlácenou rejžokárou! Třetí je Trinom a jeho prehistrickej pták jenom tři desetiny za mnou… uff. Tak to nakonec dopadlo alespoň na bedně.

Konec
Je neuvěřitelný jak vyrovnaný časy jsme měli. Na prvních třech pozicích skončily v jakymkoli ohledu naprosto nesrovnatelný auta, jedno co měly společnýho je motor a čtyři kola, jenže tim ten výčet končí, malá 1.3 atmo předkolka, malá 1.5 turbo předokolka, obrovská čertví kolik má koní turbo zadokolka… každopádně výsledek mne nutí se nad sebou trochu zamyslet. Když mi napráská i o minimálně 50koní slabší a zhruba stejně těžký auto, je třeba smeknout před řidičem a nasypat si popel na hlavu. Na druhou stranu, nikdy jsem nejezdil na okruhu, ani na závodních simulátorech a limity Scoupe sem nikdy vědomě netestoval, příště mi prostě nezbude nic jinýho než bejt lepší,líp připravenej a to nejenom po stránce auta ale i po stránce techniky řízení! Takže snad se s PUNKárou objevíme i v Sosnové a bude tam celej SpýdEmpajr GANG!

PUNKU zdar a SpeedEmpire zvlášť!

Tak dopadla skoro nová guma:

A ještě jedna fotečka z průjezdu kolem startu:


V článku byly použity fotografie autora.  Poslední foto z galerie uživatele chuck47: http://chuck47.zonerama.com/Album/351639

Další skvělý fotky můžete najít tady: http://plus.google.com/photos/112630451049121024813/albums/6025228201500899393
 tady: http://www.facebook.com/josef.vyskovsky.5/media_set?set=a.557587491017235.1073741852.100002979678660&type=1

Samozřejmě nesmíme zapomenout na odkaz do samotného Autíčkáře kde už chvilku visí článek s výsledky ;) https://www.autickar.cz/clanek/plechcup-2014-aneb-o-zavodeni-chudeho-petrolheada/


Disclaimer: Článek nebyl z důvodu zachování autenticity niják redakčně editován. Případné slohové chyby, hrubky či urážlivá slovní spojení proto prosíme ignorujte. Autor se považuje za tupou opici ;)

-Jiří Dejmek-


 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

PepaSFI
26. června 2014, 19:06
0

moc hezky napsaný. Výstižnější popis nedotáčivosti se asi nedá udělat, to by se snad mělo dát do učebnic.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem