logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Rivian se stane největším výrobcem elektrických dodávek. Díky Amazonu.

Sto tisíc elektrických dodávek má americký výrobce předat internetovému gigantovi v následujících jedenácti letech.

O automobilce RIvian jste možná ještě neslyšeli. Pokud vás ale elektrická auta zajímají, pravděpodobně budete znát jejich elektrocký pick-up R1T, který si z recenzí odnáši celkem slušná hodnocení a jeho úspěch byl prý dokonce jedním z impulzů, který namotivoval Elona Muska k představení Pick-upu Tesla. 

A právě Rivian, tato automobilka jednoho modelu, nyní získala zakázku, o které by si mohl nechat zdát nejeden zavedený výrobce. Do roku 2030 totiž dodá sto tisíc doručovacích dodávek společnosti Amazon. Tato společnost do automobilky nyní napumpovala investici ve výši 700 milionů dolarů a vypadá to, že spolupráce přináší první ovoce. 

Na míru sestavený koncept velké doručovací dodávky, jejíž revírem by měla být centra amerických měst, dokonale splňuje požadavky internetového obchodu a dle ekonomických výpočtů se firmě samotné investice vyplatí již za osm let. Elektrické dodávky totiž nabízí lepší využitelnost a nižší provozní náklady, než v současnosti využívané varianty se spalovacím motorem. 

Nutno říci, že právě u doručovacích vozů, které se plouží přes den ulicemi měst, neustále zastavují a rozjíždějí se a přes noc se mohou v depu bez problém nabíjet, dává elektromobilita docela smysl. Toho jsou si vědomi i přímo u Amazonu, kde se netají tím, že meziměstskou dopravu bude stále zajišťovat flotila naftových vozů.

Samozřejmě zaznívají dotazy, proč si Amazon vybral zrovna relativně malý a nepříliš známý Rivian. Nabízela by se spolupráce s Teslou, nebo jinou větši automobilkou. Ačkoli oficiální vyjádření o kriteriích výběru taktně mlčí, zaznívají názory, že pohnutky Amazonu byly stejné, jako u Německé pošty před několika lety, když si nechala vyrobit elektrický Streetscooter. Malá automobilka se zkrátka maximálně přizpůsobí zadavateli a narozdíl od “velkých hráčů” si nebude klást nesmyslné podmínky. Investice je díky tomu výhodná pro obě strany a já už jsem moc zvědavý, jak tohle dopadne.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
Spooker
25. 9. 2019, 16:53

skvělej design

0
Wanix
26. 9. 2019, 10:58

jo design se fakt povedl a pro toto konkrétní použití vehiklu mě dokonce ani nevadí že je to električák, dává to tady smysl

0 reagovat
Maara
28. 9. 2019, 15:26

Proč si Amazon vybral rivian? Protože ho částečně vlastní. Spekuluje se o tom, že taková objednávka může firmu položit a bude pak pro Amazon levnější ji celou převzít. A když nepoloží, hodnota poroste.

Ad design: podoba s Honda E nikoho nezaráží?

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte