Možná si někteří z vás pamatují můj článek z loňského října, ve kterém jsem psal o zcela nové generaci Citroënu C3, přelomovém vozidlu, které i s čistě elektrickým pohonem zůstává relativně dostupným širokým masám. Popisoval jsem v něm, že je to možné mimo jiné díky tomu, že konstrukce auta nepochází z Francie, nýbrž z Indie. Francouzi ji jen upravili pro evropské homologační a bezpečnostní standardy.
Uplynul půlrok a já vám víceméně to stejné můžu napsat ještě jednou. Právě v těchto dnech totiž automobilka představuje novou generaci většího brášky cé-trojky s názvem C3 Aircross. Jedná se o malé SUV segmentu B, které má být jedním z nejprodávanějších modelů pro nejbližší léta. A je opět znát, že tento vůz už nevyvíjeli v Evropě, ale v Asii.
Přestože pro trhy starého kontinentu dostalo upravené designové detaily jako nová světla, nárazníky nebo třeba kliky dveří, skelet je očividně znovu sdílený s minimálně výrazně inspirovaný indickou mutací C3 Aircross, která v zemi kari jezdí od roku 2021. Vidím stejné úzké a vysoké proporce, typické provedení třetího sloupku s malým zadním oknem a prakticky shodnou záď. Však se podívejte.
A stejně jako v případě klasické C3 si úplně nejsem jistý, co si o tomto řešení myslet. Ano, byl to nejspíš jediný způsob, jak udržet cenu regulacemi svázané evropské specifikace takto kompaktního auta na uzdě, jak jsem už psal v původním textu. Také zrovna já mám pro šikovné asijské krabičky slabost, stále si toužím pořídit buď Daihatsu Tanto nebo Hondu N-Box. Jen nevím, jestli asijská krabička dokáže vykouzlit ten správný dojem rozpustilé francouzské nákupní tašky, protože ten není jenom o logu na kapotě.
Ale je pravda, že v případě SUV to možná není tolik na závadu jako u hatchbacku. Navíc platí, že nový C3 Aircross bude disponovat jednou velkou výhodou – sedmi místy k sezení. To moc konkurentů neumí. Takže by mohl být zajímavý pro větší rodiny, které mají hluboko do kapsy, čímž by mohl způsobit vrásky na tváří kupříkladu Dacii Jogger, jež sice také převeze víc než půl tuctu lidí, jenže není cool esůvéčkem.
Jen doplním, že auto se po vzoru menšího modelu bude nabízet jak se spalovacím pohonem řešeným všem známým tříválcem PureTech, tak v čistě elektrické verzi o nejvyšším výkonu 83 kW, k nimž se ještě přidá hybrid kombinující právě PureTech s malým elektromotorem. K tomu by opět mělo být pohodlné a příjemně levné. To vlastně nezní vůbec špatně. Tak uvidíme. Jsem zvědavý, jestli bude exotický původ na překážku. Ale spíš bych řekl, že bude zákazníkům úplně fuk a indicko-francouzská C3 Aircross bude na našich silnicích častým jevem.
20. dubna 2024, 09:09
0
Podle receptu z C-Elysée ukuchtili nový dort, byť s jinými surovinami. No, asi výsledek bude podobný. Jen ten vzhled je dost strašný, už minulá generace byla blobem a nevím, co říct na tohle.