I když se loni dočkala svých desátých narozenin, francouzská prémiová značka DS Automobiles nemá zrovna moc důvodů k oslavám. Prodejně se jí totiž příliš nedaří na prakticky žádném významném trhu. I doma ve Francii dávají zákazníci přednost německé, švédské nebo japonské konkurenci, o zbytku Evropy a Číně nemluvě. Předchozí rok 2023 tak třeba uzavřela s pouhými 48 444 celosvětově prodanými kusy, na což loni návazala dokonce jen číslem 41 800 po celé planetě.
Stellantis proto přikročil k výrazné obnově modelové řady. Nepopulární čínský sedan DS 9 nahrazuje pro současné zákazníky jistě mnohem atraktivnější, doma vyráběné SUV-kupé zvané DS N°8, o kterém jsme psali zde, a v relativně blízké době bychom se měli dočkat i zcela nových generací modelů DS 7 a DS 3.
Posledním autem v nabídce je kompaktní hatchback zvaný DS 4, jemuž výrobce momentálně dopřál facelift. A protože minimálně než přijde nová řada sedm — tahoun prodejů, bude čtyřka hlavním želízkem v ohni této francouzské prémiové značky (a i po jejím uvedení má být významným prodejním artiklem), DS Automobiles ji upravilo poměrně důkladně. O zákazníky má kromě stylu bojovat i velmi rozsáhlou škálou pohonů.
Zepředu nový model poznáte podle přepracované přídě následující současné trendy, takže přirozeně došlo na vizuální propojení předních matrix světlometů a podsvícené logo, stejně jako na naznačený knírek po vzoru modelu s číslicí osm v názvu, s blíže nespecifikovanou černou úpravou zajišťující dlouhotrvající lesk. Vzadu se zase objevily zatmavené zadní svítilny a nový font, včetně písmenka N jako symbolu pro číslo, což mimochodem i znamená, že se auto nově jmenuje DS N°4.
V interiéru zůstaly krásné materiály i tvary, jen navíc přibyl nový přístrojový štít před řidičem s úhlopříčkou zvětšenou na 10,25 palce, jehož ještě doplňuje rozšířený head-up displej. Na druhou stranu, ono se i ubíralo. Možná si pamatujete, že DS 4 měla ještě druhý malý dotykový displej na středovém tunelu, na kterém bylo možné třeba ručně napsat adresu do navigace. Ten prý majitelé současného provedení nepochopili, takže jej automobilka zrušila a nahradila prostým kusem plastu bez známé funkce (na fotografii vystupující pogumovaná ploška vpravo dole).
Jak už jsem ale naznačil, mimo tyto vzhledové retuše se DS N°4 chce o klienty poprat hlavně extrémně širokou nabídkou pohonných jednotek. Toto přitom není úplně jen marketingový žvást, ona vážně bude nabízet prakticky vše, co v současnosti nabízet jde.
Pořídit si ji půjde s tříválcovým mild hybridem se 145 koňmi a šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou; invovovaným čtyřválcovým plug-in hybridem s 225 koňmi, zcela novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a baterkou o využitelné kapacitě 14.6 kWh, umožňující dojezd na elektřinu až 81 km; a čistě elektrickým pohonem s 213 koňmi a baterkou s využitelnými 58.3 kWh, slibující dojezd až 450 km na jedno nabití. A i když oficiální materiály v tomto směru mlčí, francouzští novinářští ptáčci si něco štěbetají i o zvažovaném zachování dieselu.
Jediné, co se tak na palubu nepodívá, je manuální převodovka, avšak to se docela dá pochopit, protože ve stylovém hatchbacku asi nikdo příliš řadit nepotřebuje. Jinak ale, jak vidíte, prakticky není druh pohonu, který by chyběl. DS Automobiles tímto chce co možná nejvíc rozšířit záběr a ukrást klienty Audi A3, BMW 1 nebo Mercedesu-Benz Třídy A (jenž mimochodem končí bez přímé náhrady, tak minimálně tady by to vyjít mohlo :-D).
Ceny modelu ještě neznáme, nicméně platí, že na silnice by se měl dostat už v průběhu září. Tak uvidíme, jestli se mu nyní bude víc dařit a francouzskou prémiovou značku dokáže zachránit, i kdyby jen částečně. Držíme palce.
Co si o nové DS N°4 myslíte vy? Má šanci se proti například Němcům prosadit? A jde ještě vůbec DS Automobiles zachránit? Dejte vědět v diskuzi.



















PB
19. 5. 2025, 08:36No, takže to bude mít klasicky trapnou francouzskou paletu malejch tříválců pouze v předohrabu. Nic moc.
Frankie
19. 5. 2025, 17:34Nemá. Je to celé špatně. Myšlenka, která neměla šanci. Zbortily to problémy prvních modelu, a dokonala motorová nesmyslsnost skupiny Stalantis. 1,2 kam se podíváš. Labutí píseň to vše bude.