Jsou to už skoro dva roky, co jsem vám napsal článek, ve kterém jsem zmapoval všechna loga (nebo alespoň jejich velkou většinu), s nimiž po světě jezdí Fiat Ducato. Jestli se nepletu, dopracoval jsem se k číslu devět – a to bez započítání obytných přestaveb. Pokud se chcete ujistit, pokračujte sem.
Člověk by až řekl, že je to na jednu dodávku, vyráběnou už druhou dekádu, více než dost identit, že? No a vidíte – spletli byste se! NENÍ! Tento nepokrytě multi-identitární automobil právě dostal další tvář. Kromě Fiatu, Citroënu, Peugeotu, Toyoty, Opelu, RAMu a několika menších značek se bude nově vyrábět i jako Iveco.
Přesněji se bude jmenovat Iveco eSuperJolly a v nabídce výrobce zastane roli větší elektrifikované dodávky. Bude se chlubit elektromotorem o výkonu 200 kW a točivém momentu 410 Nm, baterií s kapacitou 110 kWh umožňující dojezd až 420 km, rychlonabíječkou, která prodlouží dojezd o 100 kilometrů za 15 minut, povolenou hmotností 3,5 až 4,25 tuny a užitečným zatížením 1,4 tuny.
Aby toho nebylo málo, nové identity se dočká i Citroën Jumpy / Peugeot Expert / Toyota ProAce / Opel Vivaro / Fiat Scudo, tedy o něco menší dodávka. Ta dostala název Iveco eJolly a – jak logika velí – zařadí se pod Ducato eSuperJolly.
Na ní je pak krásné i to, že stejně jako ostatní deriváty bude používat peugeotí elektrickou pohonnou soustavu, takže opět půjde o nejprostornější provedení Peugeotu e208 / Opelu Corsa-e. Tím se myslí elektromotor o výkonu 100 kW, a točivém momentu 260 Nm a baterie s užitečnou kapacitou 49 kWh, umožňující dojezd až 224 km na jedno nabití. Hehe :-D
Abych ale nebyl úplně pes – toto „Iveco“ dostane i větší baterii se 75 kWh, což prodlouží dojezd až na 352 km. Také obdrží rychlonabíječku prodlužující dojezd o 100 kilometrů za 15 minut. Jen doplním, že vozidlo smí dosáhnout povolené hmotnosti 2,8 až 3,2 tuny a kolonka užitečného zatížení uvádí hodnotu 1175 kg.
To je sranda, že? Ale nebojte – Iveco nebude nabízet jen přeznačené fiaty a peugeoty. Na trh už před nějakou dobou vstoupil i elektrifikovaný valník zvaný eMoovy. Na svém podvozku může nést pestrou škálu nástaveb a vyniká 800V architekturou, díky níž zvládne prodloužit dojezd o 100 kilometrů za pouhých 10 minut. I on mimochodem spadá do kategorie dodávek o hmotnosti 2,5–3,5 tuny.
Moment, moment… Ale tohle už jsme taky někde viděli, že? No jasně – eMoovy je pro změnu přeznačený Hyundai Staria. Ach jo… S takovou aby vůbec v nabídce zbylo nějaké opravdové Iveco. Ale dobře, když to poslouží, tak asi prosím…
Nebo ne? Co si o další identitě Fiatu Ducato a Peugeotu Expert myslíte vy? A jak se vám zamlouvá současná nabídka značky Iveco? Dejte vědět v diskuzi.
afro-r1
20. 6. 2025, 12:25 3 reagovatJa bych ozivil jeste AR6, at neni zbytecne velka mezera na trhu...
martin_100
20. 6. 2025, 22:19 1 reagovatTrapárna. 20 let stara dodávka ověsena 15 znáčkama. K čenu to je? Iveco se kupovalo na mechanickou odolnost. Toyota pro neprůstřelnou spolehlivost. Teď je fuk jakpu značku pro co preferuješ kdyz dostaneš furt ten stejnej italskej zastaralej sráč....
Buď chtěji dělat z lidí kretény nebo jsou lidi skutečně tak hloupý?