načítám data...

Nové fotky Astonu Martin DB11: Že by konečně?

Dosluhující Aston Martin DB9 už vyhlíží svého nástupce a po internetu kolují fotky, které vypadají až nebezpečně oficiálně.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Ptáte se proč už elegantní DB9 od Astonu poněkud přesluhuje? Inu je fakt, že co se vzhledu týče, nezestárla DB9 za svých 13 let produkce ani o den. Jenže právě v těch 13 letech produkce je problém. Nadčasový design Henrika Fiskera sice vypadá stále k světu a ani atmosférický dvanáctiválec nepatří do starého železa, ale mnoho dalších věcí zastarává a faktem je, že DB9 už neudrží s konkurencí krok. Nemluvě o tom, že kdo jí chtěl, stihl si jí za více než dekádu dávno pořídit.

A tak tady sedíme a doufáme, že připravovaný nástupce DB11 nebude vypadat jako DB10, jenž vznikl výhradně pro účely natáčení bondovky Spectre. Ne snad, že by byl vůz agenta 007 vysloveně ošklivý, ale byl přinejmenším kontroverzní a asi se shodneme na tom, že tradičnější vzhled bude k celkovému duchu britské automobilky sedět o něco lépe.

A nyní se po záplavě špionážních fotek, různých úniků a teaserů, objevilo několik snímků, které vypadají, že by mohly v předvečer ženevského autosalonu ukázat opravdovou podobu nového vozu. A mám-li se vyjádřit sám za sebe, tak jednoznačně palec nahoru. Zatímco si předek zachovává klasickou podobu s klenutou mříží chladiče, zadek s úzkými světly a lesklou linií svažující se střechy přináší do světa Astonu něco úplně nového. Macaté zadní blatníky jsou potom vskutku překrásným dílem, na které bych se vydržel koukat v zrcátku celou cestu přes evropský kontinent.

Pod podařenou karoserií by se měla ukrývat hliníková architektura přímo od Aston Martin, kombinovaná s technikou vypůjčenou od Mercedesu-Benz. Odtud budou pocházet nejen prvky vnitřní výbavy, mezi kterými nalezneme třeba digitální přístrojovou desku, ale hlavně motory. Už dříve britský výrobce potvrdil přeplňovaný dvanáctiválec o objemu 5.2 litru, který bude podávat výkon 600 koní. Se zadními koly bude plnokrevník propojen buď skrze osmistupňový automat, nebo skrze šestistupňový manuál. Postupně by se mohla objevit i slabší verze, která by využívala přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec z AMG GT.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Caddy
29. února 2016, 08:17
0

libilo by, kdyby nepodelali predni svetla...uz i Aston zacal delat divne protazeniny, to je konec..

reagovat
Viper
29. února 2016, 11:21
0

Jsou o kousek protaženější než na DB9, to je pravda, ale řekl, bych, že to není nic drastického.

Da
Dad
29. února 2016, 15:35
0

Zejo?! A ta pritom dokazala ublizit i oktavce

Caddy
29. února 2016, 18:28
0

jenze DB9 to ma takove ucelene, elegantne zakomponovane..tohle je proste rozplizlotina, typicky design, kdy uz nevedeli, jak to zmenit...zmena pro zmenu...kdykoliv na to kouknu, vybavi se mi ten hnusny Adam o par clanku nize :-D

mi
michal
29. února 2016, 12:10
0

Zadek mi hodně připomíná F-type. Až tak, že jsem si dal fotky vedle sebe a sice jsou zadní světla jiná, ale celkový vzhled je hodně podobný.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem