logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Nové fotky Astonu Martin DB11: Že by konečně?

Dosluhující Aston Martin DB9 už vyhlíží svého nástupce a po internetu kolují fotky, které vypadají až nebezpečně oficiálně.

Ptáte se proč už elegantní DB9 od Astonu poněkud přesluhuje? Inu je fakt, že co se vzhledu týče, nezestárla DB9 za svých 13 let produkce ani o den. Jenže právě v těch 13 letech produkce je problém. Nadčasový design Henrika Fiskera sice vypadá stále k světu a ani atmosférický dvanáctiválec nepatří do starého železa, ale mnoho dalších věcí zastarává a faktem je, že DB9 už neudrží s konkurencí krok. Nemluvě o tom, že kdo jí chtěl, stihl si jí za více než dekádu dávno pořídit.

A tak tady sedíme a doufáme, že připravovaný nástupce DB11 nebude vypadat jako DB10, jenž vznikl výhradně pro účely natáčení bondovky Spectre. Ne snad, že by byl vůz agenta 007 vysloveně ošklivý, ale byl přinejmenším kontroverzní a asi se shodneme na tom, že tradičnější vzhled bude k celkovému duchu britské automobilky sedět o něco lépe.

A nyní se po záplavě špionážních fotek, různých úniků a teaserů, objevilo několik snímků, které vypadají, že by mohly v předvečer ženevského autosalonu ukázat opravdovou podobu nového vozu. A mám-li se vyjádřit sám za sebe, tak jednoznačně palec nahoru. Zatímco si předek zachovává klasickou podobu s klenutou mříží chladiče, zadek s úzkými světly a lesklou linií svažující se střechy přináší do světa Astonu něco úplně nového. Macaté zadní blatníky jsou potom vskutku překrásným dílem, na které bych se vydržel koukat v zrcátku celou cestu přes evropský kontinent.

Pod podařenou karoserií by se měla ukrývat hliníková architektura přímo od Aston Martin, kombinovaná s technikou vypůjčenou od Mercedesu-Benz. Odtud budou pocházet nejen prvky vnitřní výbavy, mezi kterými nalezneme třeba digitální přístrojovou desku, ale hlavně motory. Už dříve britský výrobce potvrdil přeplňovaný dvanáctiválec o objemu 5.2 litru, který bude podávat výkon 600 koní. Se zadními koly bude plnokrevník propojen buď skrze osmistupňový automat, nebo skrze šestistupňový manuál. Postupně by se mohla objevit i slabší verze, která by využívala přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec z AMG GT.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
Caddy
29. 2. 2016, 08:17

libilo by, kdyby nepodelali predni svetla...uz i Aston zacal delat divne protazeniny, to je konec..

0
Viper
29. 2. 2016, 11:21

Jsou o kousek protaženější než na DB9, to je pravda, ale řekl, bych, že to není nic drastického.

0
Dad
29. 2. 2016, 15:35

Zejo?! A ta pritom dokazala ublizit i oktavce

0
Caddy
29. 2. 2016, 18:28

jenze DB9 to ma takove ucelene, elegantne zakomponovane..tohle je proste rozplizlotina, typicky design, kdy uz nevedeli, jak to zmenit...zmena pro zmenu...kdykoliv na to kouknu, vybavi se mi ten hnusny Adam o par clanku nize :-D

0 reagovat
michal
29. 2. 2016, 12:10

Zadek mi hodně připomíná F-type. Až tak, že jsem si dal fotky vedle sebe a sice jsou zadní světla jiná, ale celkový vzhled je hodně podobný.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte