načítám data...

Nissan zrenovoval svůj první naftový speciál na Paříž-Dakar

14. prosince 2016, 16:38 2 komentářů Dominik Valášek Historie

Velmi úspěšná dieselová reklama na Fantu sice skončila na celkovém devátém místě, ale potom téměř 30 hnila v muzeu.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Řeč je o závodním Patrolu „Fanta Limon“, který byl postaven evropským technickým centrem Nissanu za účelem zúčastnit se extrémně náročné dálkové rallye Paříž-Dakar (tehdy ještě opravdu z Paříže do Dakaru). Práce na vozech začala v roce 1986 a na osudový závod byla připravena celkem dvě auta se startovními čísly 211 a 212.

Ač toto válečné tažení mezi 310 dalšími vozidly na 13 000 kilometrů dlouhé trase skončilo nakonec velmi úspěšně, ze začátku to zrovna růžově nevypadalo. Hned v druhé etapě totiž továrnímu týmu odešlo doprovodné auto, zanechávajíc oba závodní speciály bez náhradních dílů. Číslo 212 závod bohužel nedojelo, protože se stihlo skutálet z písečné duny a jeho osud zůstal v rukou místních nenechavců. Číslo 211 ale po všech útrapách dokončilo všechny etapy a bylo z toho deváté místo celkově a první v kategorii.

Jen co si „Fanta Limon“ užil svých pár minut slávy, byl odprodán do muzea nedaleko Barcelony, kde zůstal stát po téměř třicet let v tom stavu, ve kterém dojel. Když ho tedy Nissan nedávno objevil, nebyla to žádná hitparáda. Jeho čtyřválcový turbodiesel o výkonu 146 koní byl zarezlý, přední náprava poškozená, elektroinstalace sežraná od myší…zkrátka a dobře slavný vůz dopadl velmi neslavně.

Nissan se však rozhodl dát celou věc do pořádku, přesunul Patrola do jeho rodiště v Barceloně a za pomoci dobových manuálů, schémat a jednoho člena původního týmu se pustil do renovace. Autu byl navrácen jeho původní lesk, parádní osmdesátková reklama na boku opět nabádá k nákupu limonády a vůz po bezmála třiceti letech zase jezdí. Závodit už ale asi nebude. Koneckonců se zmíněnými 146 koňmi a maximálkou 150 km/h byl konkurenceschopný pouze ve svojí době.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

sp
spooon
15. prosince 2016, 20:48
0

jen 146 koní a taky to stačilo...hmm, takže vlastně dost MX5tek má výkon skoro stjený či dokonce vyšší jak závodní speciál pro dálkový závod. Zajímavé zjištění :-D

reagovat
Trinom
17. prosince 2016, 11:15
0

Výkon možná ano, ale točivý moment a jeho průběh ani omylem.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem