Protože elektromobilita a udržitelnost dnes frčí a z bohatých a nevybouřených psudoekologů a dotačních programů jde stále vytáhnout nějaké to euro, vznikají ekologické automobilky jako houby po dešti. Pokud jste ještě o německé Sono Motors neslyšeli, nezoufejte, já také ne. Ve svém portfoliu mají jeden prototyp nepříliš nápaditého elektromobilu oplácaný solárními panely (které ale auto moc nenabíjí, slouží prý jen k mírnému zlepšení dojezdu za slunečných dní), zkrátka dokonale zapomenutelnou škatuli, kterých se v poslední době objevují čtyři do měsíce.
Chytré hlavy ve vedení této společnosti (jíž se z důvodu, že vytvořili zatím všehovšudy tři nehomologované prototypy zdráhám nazvat automobilkou) se tedy rozhodly, že zákazníky budou muset nalákat jinak. Zkusili to s nízkou cenou – to je recept, který funguje od pradávna. Jejich malý (a zatím stále prakticky neexistující) elektromobil tak vyjde (při předobjednání) na pouhých v přepočtu 412 tisíc korun. To není špatná cena, ovšem vůz svými parametry nijak neohromí. Z kusých informací se dovídáme, že dojezd číní jen nějakých 250 km v ideálních podmínkách a interiér bude prý velmi uhlazený – což podle fotek znamená hladké pláty černého plastu s jediným dotykovým displejem. Zkrátka lowcost ve své nejuhlazenější podobě.
A tím se dostáváme k té zeleni z nadpisu. Protože lowcostové auto s malým dojezdem pořád není žádný solokapr, vymysleli v německu ještě jednu vychytávku. Ta je teda zatím jen na vizualizacích a pěkně přibarvená, ale v palubní desce prý bude celá kolonie speciálních mechů a lišejníků, které budou v interiéru udržovat ideální vlhkost a čistit vzduch.
Nemůžu si nevzpomenout na svojí Lancii, do které kvůli zpackané výměně předního skla občas trochu zatékalo. Voda v koberečku se pak také spolehlivě starala o udržení optimální vlhkosti, nijak šťastný jsem z toho ale nebyl a taky se kvůli tomu dost mlžila okna. Ale třeba to má tahle ekopartička z Německa vymyšlené lépe. Možná jsem prostě jen zapšklý zpátečník a mechová přístrojovka je budoucnost automobilismu. Co si myslíte vy?

A jinak to teda vypadá jak staré MPV od Mercedesu s tažným…









martinw
5. 9. 2019, 14:19ať tam mají třeba terrarium s chameleonem když to klimatizace a topení zvládnou celoročně :D
Ale spíše mě zaujalo že ty vozy se můžou vzájemně dobíjet mezi sebou a že lze na vůz napojit až 3.7kw zátěž např. el. nářadí a se speciálním kabelem vůz může poskytovat až 11kw - to už bych tam mohl zapojit míchačku s cirkulárkou :D
martinw
5. 9. 2019, 14:21a velmi sympatické je že píšou že to je auto pro kutily, chtějí ho sestrojit jednoduše a umožnit lidem vlastní opravy (pokud se bude sahat na vysoké napětí tak musíte do servisu) - proti tomu nelze nic namítat jestli to má být taková "Dacia" mezi elektromobily :)
sheogh
5. 9. 2019, 15:57Nedavno jsem mel pujceny postarsi Peugeot Boxer, a ten mel tuto vybavu taky, akorat na strese. A kdyz kamosovi trosku zatekl Escort, mel dokonce "shroom-trim"
Ne, vazne, ja se denne koukam na starej, mrtvej eukalyptus. A tady takova pekna, ziva zahradka. Proste misto vyberu "orech, javor..." bude v katalogu "plonik, jatrovka, mokranka...." :-)
A treba se inspiruje VW a udelaji retro-eko verzi T2, kde v prihradce poroste konopi... Proste eko...
Solarni panel mam na na aute taky ale, to neni nic novyho, a dojezd me prodluzuje asi tak stejne, jako tento
martinus
6. 9. 2019, 09:00Na palubce přibude asi nová kontrolka: "Nezapomeň zalít mech!"