načítám data...

Nejsilnější modely Chevroletu Camaro si v Californii nekoupíte kvůli brzdám.

14. prosince 2020, 10:11 4 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

Ano, je to tak. Lákavé Camaro SS a ZL1 mají bohužel speciální destičky s příměsí mědi. A to je, jak se zdá, hotová ekologická katastrofa.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Dneska vám dám, milí čtenáři, zase nějakou tu záminku si pěkně zanadávat, jak dříve bylo líp a jake je dnešní doba postavená na hlavu. Bylo nebylo, v Kalifornii vešel v platnost “California Motor Vehicle Brake Friction Material Law”, čili volně přeloženo zákon o materiálech podléhajících tření v brzdách motorových vozidel. Tento předpis zakazuje import vozů, jež používají v destičkách jakékoli těžké kovy, čili i měď. 

No a protože nejsilnější Camara používají destičky s příměsí mědi (cca 7%), byl zaříznut import těchto vozů do “slunečného státu”. Protože to vypadá velmi ekologicky, okoukal a převzal tento předpis i stát Washington, kde je taktéž vláda tvořena bandou libtardů demokratů.

V Chevroletu už samozřejmě pracují na nápravě, která tento problém vyřeší a pro takto pokrokové státy budou nabízeny verze s jinými deskami. Budou sice dražší, ale za to méně účinné. Po faceliftu plánovaném na rok 2022 by pak měď měla zmizet definitivně, protože se dá čekat, že se na “ekologické” vlně svezou i další státy.

Jak trefně poznamenal Alex Laperriere, zástupce jednoho z importérů Chevroletu v Sacramentu, doufáme, že místní vláda již pracuje i na zákazu drobných jednocentových mincí, které jsou také zčásti tvořené mědí a které místní rádi vhazují do kašen moře “pro štěstí”. Těch je totiž ve státě o dost více, než ostrých Chevroletů. Jenže zakazovat zlá auta je zkrátka v demokraty vedených státech USA teď tak nějak víc cool. 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Sa
Sato
14. prosince 2020, 17:25
0

Toto mi príde ako maličkosť. Ono je predsa len rozdiel, keď sa medená micna "luhuje" niekde na dne alebo niekto rozprašuje velmi jemný prach pomedzi obývané oblasti. Možno na tom niečo bude. Za to počasie a prírodu čo tam majú by som Californii odpustil aj ovela horšie veci. Ale tie informácie o bezdomovcoch/fetkách čo odtial prúdia v poslednom čase spolu s ďalším nárastom daní, to je už fakt moc. Snáď sa im to podarí časom vyriešiť.

reagovat
Fa
Fandatik
15. prosince 2020, 02:26
1

Asi nikdo nechceme žít ve světě plném PCB, TEO a využívat freonových chladiv. Takže regulace jsou potřeba.
Snad mají důvod potvrzený nezávislou studii nad kterou se vedlo nějaké připomínkové řízení, atd., navíc zákon nevznikne během roku (snad ani v CA). A řešení není náročné ani zásadně drahé. A aktuálně ovlivní minimum lidí. Trochu clickbait.

Vůbec nelze srovnat s ekoteroristickými opatřeními EK k emisím CO2 a NOX2 (k čemuž článek trochu navádí), kdy se limity cucají z prstu, žádné relevantní studie vlivu na životní prostředí ani proveditelnosti. A ekonomicky to ovlivňuje a bude ovlivňovat celou EU na další dekády.

reagovat
Kyjaq
15. prosince 2020, 09:30
2

Brzdy jedině azbestový

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem