načítám data...

MX-5 ND s 525 koňmi žije!

01. srpna 2016, 09:11 15 komentářů M P Novinky

Na tuto chvíli jsme čekali od ledna, když Flyin' Miata poprvé představila MX-5 ND s osmiválcem pod kapotou. A nyní monstrum ožilo!

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Zase píšeme o Miatách. Ale pokud malý zábavný roadster nemáte rádi proto, že mu chybí výkon, čtěte dál, pánové z firmy Flyin' Miata totiž mají řešení.

Flyin'Miata znáte. Jsou to ti američani, kteří do maličkých karoserií nejrůznějších MX-5 swapují osmiválce od GM. Mimo to si u nich můžete zakoupit nepřeberné množství dalších komponent i na svoji obyčejnou Miatu. A dokonce to vypadá, že se chystají i na mohutný performance tuning pro čerstvý přírůstek světa roadsterů, náš oblíbený Fiat 124 Spider.

Už zhruba od ledna se na Facebooku Flyin' Miata objevují zkazky o probíhající zástavbě GM LS3 do nejnovější MX-5 ND. Ten můžete znát třeba z minulé generace Corvette, nebo z pod kapoty Camara SS. V ND od Flyin' Miata má motor z krabice, označovaný konkrétně jako LS376/525 crate engine, poskytovat díky upravené vačce až 525 koní. To už je slušný argument do věčných debat o podmotorovanosti malé japonky.

Nyní je ale vše hotovo a V8 ND je připravena vyrazit. Aby v tom osmiválec nebyl sám, do útrob ND přibyl ještě manuální šestikvalt značky Tremec, diferenciál z Camara SS a o zastavení splašené vany se starají brzdy Wilwood. Hmotnost narostla jen asi o 120 kg, což je při nárůstu výkonu zanedbatelné, moc se nezměnilo ani rozložení hmotnosti, z původních 52:48 na 53:47. 

Celá karoserie je samozřejmě dodatečně vyztužená, jak už je u osmiválcových Miat zvykem. Cena? Asi 50 tisíc dolarů, ale MX-5 si musíte přivézt vlastní. Samozřejmostí jsou plně funkční originální budíky, ve spojení se standardním interiérem a vzhledem, který krom širších pneumatik nedává své schopnosti nijak na odiv, nikdo nepozná, že se nejedná o Miatu z pekel.

Dokud nešlápnete na plyn a neproměníte zadní pneu v kouř.

 

Ještě jedna novinka na závěr: Flyin' Miata oznámili, že zakládají sesterskou divizi Flyin' Spider, která se bude zabývat úpravami Fiatů 124 Spider. Vypadá to, že se máme na co těšit!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Aleš
01. srpna 2016, 09:34
0

Nápad zajímavý a určitě bych si jí vzal s body kitem Rocket Bunny.
A BTW.Hmotnost narostla jen asi o 120 kg, což je při nárůstu výkonu zanedbatelné, moc se nezměnilo ani rozložení hmotnosti, z původních 52:48 na 53:45. Pokud počítám správně tak 53+45=98. A pokud vím tak rozložení váhy musí být vždy rovno 100. Tak kam se stratily ty 2% po úpravách(to by mě zajímalo).

reagovat
M P
01. srpna 2016, 10:02
0

Je zcela očividné, že se jedná o chybu... samozřejmě je to 53:47. Děkuji za upozornění.

Aleš
01. srpna 2016, 10:19
0

Z

Aleš
01. srpna 2016, 10:21
0

Za málo. Já jenom,že to bilo do očí.

bobo23
01. srpna 2016, 12:23
0

Počty jak tv nova (držení míče.55:46) :-D

Jinak to vypadá fakt zajímavě. Letět to asi bude fakt dobře. :-)

St
Stalker
01. srpna 2016, 10:14
0

Malá chybka. 52:48 na 53:45 zmizely 2%
Děkuji za pěkný článek.

reagovat
St
Stalker
01. srpna 2016, 10:15
0

A tak během psaní už vyřešeno.

PeterLuk
01. srpna 2016, 11:58
0

LS swap everything! :D Je niekde video?

reagovat
M P
01. srpna 2016, 12:28
0

Můžeš zkusit prozkoumat jejich FB, kde video z prvního startu, https://www.facebook.com/flyinmiata/?fref=ts
A pak asi něco na YT, každopádně jsem nedával to video sem, protože videa z FB zatím neumíme vkládat do článku tak pěkné, jako videa z YT.

Super na tomto swapu je, že ND má asi největší motorový prostor z dosavadních Miat, takže to dle slov autorů šlo vlastně docela snadno.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
05. srpna 2016, 18:14
0

Bylo by to zajimavy, kdyby to bylo za polovicni penize, ale takhle to moc smysl nedava, vzhledem k tomu, ze swapem Corvette motoru se dostavame na cenu novy Corvetty C7. A to je precijen trochu jina liga, nez otuningovana Miata.

M P
05. srpna 2016, 20:09
0

Podle ohlasů a dosavadních realizovaných projektů si to své fanoušky najde, je to přece jen ultrasleeper, nikdo nečeká takové výkony od Miaty. Prý se to dobře chová i na okruzích, ale nemůžu si pomoct, toho výkonu bude asi přece jen moc. Navíc některé úpravy, které dělají se staršími miatami, vyvolávají otázky. Dost se na internetech diskutuje o tom, jak zpevňují svary karoserie. Dodatečně je vaří bodově a mnoho lidí říká, že ve skutečnosti se tím může karoserie oslabit, protože bodové svary jsou z fabriky utěsněné nějakým sajrajtem, který při opětovném zahřátí mění vlastnosti a může to ve výsledku vést k větší náchylnosti takto vyztužených svarů ke korozi.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
06. srpna 2016, 21:04
0

Vsechno si najde svyho kupce. :-) S tema svarama si mne prekvapil. To jsem netusil. No je jasny, ze na takovyhle vykony Miata neni stavena, takze to s sebou muze prinest i nejaky problemy, viz treba ta tuhost karoserie. Mne to spis nedava financni smysl. Za ty prachy bych si radsi koupil jiny auto.

PeterLuk
06. srpna 2016, 22:13
0

Určite to nieje nič, načo by zákazníci stáli v rade, ale aj to je na tom pekné. Miata so Small blockom nieje nič racionálne, ale naopak, keď sa niekto zamýšla, ako spraviť MIatu ešte zaujímavejšiu, Small block sa priam ponúka - hoc sa človek bdue musieť vzdať niečoho z jej pôvodného charakteru. Ale osobne mi to príde zaujímavé, je to skvelý sleeper, obľúbené, ale tiež vysmievané auto so surovým, ale výkonným motorom v karosérí ozvláštneneuj oproti sérií len rýchlym pruhom? Why not?

S tymi zvarmi to prekvapilo aj mňa, ale s neičim takým je treba rátať. Navyše, je to auto bez strechy a tak nemá takú vysokú tuhosť, takže o to pevnejšie auto musí byť - ale na 525 koní to stavané fakt nieje.

No a s tymi financiami. Lacné to nieje no, ale osemvalcová Miata nieje práve tuctovka a v tomto prípade má človek určitú záruku kvality, oproti tomu, keby si to postavil sám alebo u nejakého "neznámeho" tunera.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
07. srpna 2016, 11:48
0

Prave s tou zarukou kvality to bude zrejme dost diskutabilni. A jak jsem psal nahore, za stejny penize uz koupis novou Corvettu C7 a to je naprosto jina dimenze.
Ja si nijak nepotrpim na "sleepery", mam rad, kdyz auto uz na prvni pohled vypada, ze zere maly deti a Miata mne taky zrovna nebere, tak mne to nechava celkem v klidu, ale na druhou stranu, je fajn, ze takovyhle silenosti existujou. Je to rozhodne zajimavej pocin, kterej si svyho kupce najde.

PeterLuk
07. srpna 2016, 15:56
0

Áno, je tu otázka, čo to vydržia tie zvary a karoséria - s tým je ale holt treba rátať. Myslel som to tak, že to nieje len len nejaká splácanina od nejakého tunera z garáže, ale človek tu vie, že ten kto to auto poskladal sa tomu venuje (a to auto mu tiež robí reklamu).

Tiež by som sa asi pozeral skôr po Vette, Mustangu alebo nejakej klasike, ale ak by som už mal v garáži niečo iné, toto by bolo zaujímavé spestrenie a auto na "blbnutie".



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem