reklama
načítám data...

Mercedes-AMG G63 – na nejšílenější krabici jsme nečekali dlouho

Celý svět si oddychl, když nové Géčko od Mercedesu zůstalo stále prakticky stejné. A nyní si mohou oddychnout i na východě. AMG verze je totiž stejně šílená, jako dosud.

zobrazit celou galeriiNovinky: Mercedes-AMG G63 – na nejšílenější krabici jsme nečekali dlouho

Přemotorovaná krabice zůstává i nadále přemotorovanou krabicí a to v tom nejlepším slova smyslu. Samozřejmě, že se motor mezigeneračně scvrknul, ale i tak je G63 poháněno vidlicovým osmiválcem o zdravém objemu čtyř litrů, kterému ke štěstí dopomáhá ještě dvojice turbodmychadel. Pochopitelně se jedná o tentýž motor, který debutoval před časem v kupé AMG GT, ale pro potřeby třídy G je naladěn na vyšší točivý moment.

Pojďme si dát trochu čísel. Čtyřlitrové biturbo pod kapotou Géčka má 585 koní výkonu, 850 Nm točivého momentu a váží o 174 kilogramů méně, než dosud. To znamená, že auto zrychlí z nuly na devadesát-šest (60 mil za hodinu) za 4.4 sekundy. Majestátní SUV s aerodynamikou cihly zvládá elektronicky omezených 220 km/h, popřípadě i 240 km/h s příplatkovým paketem.

Síla motoru putuje přes devítistupňovou automatickou převodovku a speciálně naladěný systém 4MATIC posílá za standardní situace 60 % točivého momentu na zadní nápravu. Zároveň ale nechybí uzávěrky diferenciálu a k mání je dokonce i redukce do těžkého terénu. Podobně univerzální je i adaptivní podvozek, disponující módy jak na silnici, tak i mimo ní. O zabrzdění se starají AMG brzdy s rudými brzdiči, schované pod koly o velikosti až 22 palců.

reklama

Po stránce vzhledu samozřejmě přibylo několik agresivních prvků. G63 má mříž chladiče s vertikálními lamelami, velké průduchy v náraznících a moc hezkým detailem jsou i výfukové koncovky, vyvedené bokem zpod prahů. Výfukový systém je mimochodem vybaven aktivní klapkou, regulující hlasitost osmiválce. Design může dále dolaďovat speciální edice Edition 1 nebo třeba AMG Night Package se zatmavenými světly a černými koly.

Debut pro veřejnost se odehraje na ženevském autosalonu příští měsíc a vrcholná třída G jde do prodeje před koncem letošního roku.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

PeterLuk
13. února 2018, 19:15
0

Už čoskoro na Parížskej/na Slavíne. :D

Ale akože, nevyzerá to vôbec zle. Len je mi nesympatický typ ľudí, ktorý týmito autami väčšinou jazdí...

reagovat
beastar
13. února 2018, 19:28
0

Kámoš má 20 let starou G a je úplně normální :D Chlastá pivo, chodí do putiky a na fotbal a sem tam vohne servírku někde. Tyhle nový to je jak píšeš brzy ve vašem Monte Carlu.

PeterLuk
13. února 2018, 20:17
0

Tak to verím, ja som myslel najmä vodičov nových bielych AMG-čiek a žltých 4x4 na druhú :D

GanGreen
14. února 2018, 07:04
0

Nic moc ale aspon to nema falesny koncovky vyfuku...

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Volvo V70 T5 2000
Volvo V70 T5

2000 rok výroby
250 koní výkon
2 319 ccm objem

Volkswagen Golf 2.0TDi, 110kW 2014
Volkswagen Golf 2.0TDi, 110kW

2014 rok výroby
110 koní výkon
2 000 ccm objem

Buick LeSabre 1968 TOP stav bez investic 1968
Buick LeSabre 1968 TOP stav bez investic

1968 rok výroby
284 koní výkon
5 700 ccm objem

Cadillac Eldorado Biarritz 1978
Cadillac Eldorado Biarritz

1978 rok výroby
180 koní výkon
7 000 ccm objem

Škoda Felicia (kupujte, nebudou :oD) 2000
Škoda Felicia (kupujte, nebudou :oD)

2000 rok výroby
68 koní výkon
1 289 ccm objem