logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Lotus představil nejvýkonnější a nejlehčí Evoru GT430

Chcete zrychlit? Přidejte výkon a uberte hmotnost. Chcete ještě zrychlit? Opakujte přidávání výkonu a snižování hmotnosti.

Jen pro připomenutí. Evora je v nabídce Lotusu brána coby „cestovní GT“. Jenže zatímco u ostatních značek znamená takové označení většinou poněkud obézní, pohodlné kupé, Lotus se striktně drží svého kopyta a Evora je stále lehkonohým sporťákem, zaměřeným na řidiče.

Lehká a výkonná byla už Evora 400, fungující jako základní model současné generace. Evora Sport 410 byla proti ní o lehčí a výkonnější a nová Evora GT430 je hádejte jaká? No jasně…lehčí a výkonnější.

V zadní části stále trůní přeplňovaný šestiválec o objemu 3.5 litru, laskavě poskytnutý Toyotou. Motor je však nově naladěn na 430 koní a 440 Nm, což dělá z GT430 vůbec nejvýkonnější produkční Lotus, který kdy opustil továrnu. Na zadní kola se síla přenáší tím nejsprávnějším možným způsobem – skrze šestistupňovou manuální převodovku a mechanický samosvor.

Z nuly na devadesát šest (0-60 mph) metelí Evora za 3.7 sekundy a maximální rychlost se šplhá až na 305 km/h. Šlo by to i rychleji, ale tady ubírá na rychlosti propracovaná aerodynamika. Obří karbonové křídlo spolu s dalšími aerodynamickými prvky vyvíjí při maximální rychlosti přítlak o síle 250 kilogramů.

A nejen přítlak pomáhá řidiči k ovládnutí zběsilého britského sporťáku. Evora má k dispozici čtyři jízdní režimy a nechává volnost dokonce i v nastavení funkce kontroly trakce. Pět stupňů umožňuje nastavit prokluz kol mezi 1 % až 12 %. Pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 jsou oproti standardní Evoře o 10 mm širší a asi netřeba zdůrazňovat, že jsou obuty na lehkých kovaných kolech. Zavěšení tvoří nastavitelné komponenty Ohlins TTX s pružinami Eibach a celá tato výbava je oproti dílům z Evora Sport 410 lehčí o 10 kilogramů. O zastavení se potom starají velké brzdy AP Racing.

V prosté kabině se nachází karbonové skořepiny Sparco s Alcantarovým čalouněním a zákazníci si mohou přiobjednat dokonce čtyřbodové pásy, uchycené na titanovém rámu za sedadly. Veškeré materiály jsou vybrány s ohledem na hmotnost, čímž se konečně dostávám k jádru pudla. Evora GT430 totiž váží pouze 1258 kilogramů a jedná se tak o vůbec nejlehčí Evoru v historii. Oproti běžné Evoře 400 je lehčí o bezmála 180 kilogramů.

Jak už to u vozů tohoto ražení bývá, žádné velké výrobní série nelze čekat. Evora GT430 zůstane pouze limitovanou edicí a počet vozů se zastaví na 60 kusech. Cena pro jistotu není známá, nicméně jisté je, že bude dost vysoká.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

1 reagovat
Raspby
21. 7. 2017, 13:05

no..to je sporťák podle mého gusta :)

0 reagovat
JayK91
21. 7. 2017, 13:10

Kvuli tomuhle bych asi nejen vykradl banku, ale snad i vraždil :D :D

1 reagovat
Letis
21. 7. 2017, 13:12

pěkná věcička, mimochodem chválím za novou podobu galerie

0 reagovat
bobo23
21. 7. 2017, 19:48

Nádherné auto. Bojím se, že vybrat banku už nepomůže, protože bude už dávno rozebrané. :D
Jo a konečně nová galerie. Velká pochvala. :-)

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte