Jen pro připomenutí. Evora je v nabídce Lotusu brána coby „cestovní GT“. Jenže zatímco u ostatních značek znamená takové označení většinou poněkud obézní, pohodlné kupé, Lotus se striktně drží svého kopyta a Evora je stále lehkonohým sporťákem, zaměřeným na řidiče.
Lehká a výkonná byla už Evora 400, fungující jako základní model současné generace. Evora Sport 410 byla proti ní o lehčí a výkonnější a nová Evora GT430 je hádejte jaká? No jasně…lehčí a výkonnější.
V zadní části stále trůní přeplňovaný šestiválec o objemu 3.5 litru, laskavě poskytnutý Toyotou. Motor je však nově naladěn na 430 koní a 440 Nm, což dělá z GT430 vůbec nejvýkonnější produkční Lotus, který kdy opustil továrnu. Na zadní kola se síla přenáší tím nejsprávnějším možným způsobem – skrze šestistupňovou manuální převodovku a mechanický samosvor.
Z nuly na devadesát šest (0-60 mph) metelí Evora za 3.7 sekundy a maximální rychlost se šplhá až na 305 km/h. Šlo by to i rychleji, ale tady ubírá na rychlosti propracovaná aerodynamika. Obří karbonové křídlo spolu s dalšími aerodynamickými prvky vyvíjí při maximální rychlosti přítlak o síle 250 kilogramů.
A nejen přítlak pomáhá řidiči k ovládnutí zběsilého britského sporťáku. Evora má k dispozici čtyři jízdní režimy a nechává volnost dokonce i v nastavení funkce kontroly trakce. Pět stupňů umožňuje nastavit prokluz kol mezi 1 % až 12 %. Pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 jsou oproti standardní Evoře o 10 mm širší a asi netřeba zdůrazňovat, že jsou obuty na lehkých kovaných kolech. Zavěšení tvoří nastavitelné komponenty Ohlins TTX s pružinami Eibach a celá tato výbava je oproti dílům z Evora Sport 410 lehčí o 10 kilogramů. O zastavení se potom starají velké brzdy AP Racing.
V prosté kabině se nachází karbonové skořepiny Sparco s Alcantarovým čalouněním a zákazníci si mohou přiobjednat dokonce čtyřbodové pásy, uchycené na titanovém rámu za sedadly. Veškeré materiály jsou vybrány s ohledem na hmotnost, čímž se konečně dostávám k jádru pudla. Evora GT430 totiž váží pouze 1258 kilogramů a jedná se tak o vůbec nejlehčí Evoru v historii. Oproti běžné Evoře 400 je lehčí o bezmála 180 kilogramů.
Jak už to u vozů tohoto ražení bývá, žádné velké výrobní série nelze čekat. Evora GT430 zůstane pouze limitovanou edicí a počet vozů se zastaví na 60 kusech. Cena pro jistotu není známá, nicméně jisté je, že bude dost vysoká.




















Raspby
21. 7. 2017, 13:05no..to je sporťák podle mého gusta :)
JayK91
21. 7. 2017, 13:10Kvuli tomuhle bych asi nejen vykradl banku, ale snad i vraždil :D :D
Letis
21. 7. 2017, 13:12pěkná věcička, mimochodem chválím za novou podobu galerie
bobo23
21. 7. 2017, 19:48Nádherné auto. Bojím se, že vybrat banku už nepomůže, protože bude už dávno rozebrané. :D
Jo a konečně nová galerie. Velká pochvala. :-)