načítám data...

Lexus odkrývá karty, nový sedan ES se blíží.

19. dubna 2018, 13:55 2 komentářů Daniel Borský Novinky

Nový globální sedan vyšší střední třídy se představuje na prvních fotkách. Zamíří i do Evropy, kde nahradí odcházející model GS.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Brány pekingského autosalonu se otevřou již příští týden, a tak není divu, že se pomalu ale jistě začínají odhalovat některé novinky, které si tam odbydou svou premiéru. Tato největší čínská automobilová výstava je pro všechny značky velmi důležitá a prestižní, protože neustále rozvíjející se tamní trh je pro každého ohromné lákadlo. Po včerejším odhalení vylepšené verze bavorské hračky pro velké kluky alias BMW M2 Competiton, se přidává se svou troškou do mlýna také Lexus. Ten zveřejnil první snímky připravovaného zástupce vyšší střední třídy, modelu ES. Že vám toto označení nic neříká? Začněte si na něj pomalu zvykat, setkáme se s ním totiž i u nás v Evropě. 

O co tedy jde? Lexus ES je klasický sedan vyšší střední, jehož základy můžeme vystopovat v sesterské Toyotě Avalon. Doposud se prodával především na zámořských trzích v USA, Austrálii a v Jihoafrické republice. V Evropě a kupodivu ani v domovském Japonsku v nabídce nebyl. Na starém kontinentu jsme místo toho měli skvělý model GS. To se však změní. V rámci úspor se Lexus rozhodl, že již nadále nebude udržovat dva navzájem konkurující si modely v jedné kategorii. A tento bratrovražedný souboj vyhrál bohužel model ES. Proč bohužel? Odcházející GS nabízelo klasickou koncepci podélně uloženého motoru vepředu a pohonu zadních kol. ES má naopak koncepci všechno vepředu, motor napříč a pohon předních kol. Není to trochu škoda? Já myslím, že ano a osobně mi bude GS chybět. Řeč čísel je ovšem neúprosná. V USA se totiž prodávaly obě verze společně a ES mělo sedmkrát větší prodeje než sportovněji založené GS. A to je rozhodující. 

Co můžeme tedy čekat od novinky? V první řadě agresivní design inspirovaný vlajkovou lodí LS a sportovním LC. Pod kapotou se můžeme těšit na benzinový šestiválec o zdvihovém objemu 3,5l, stejně tak s jistou můžeme počítat hybridy kombinujícími elektromotor a zážehový agregát, jak je u Lexusu dobrým zvykem. Zapomeňte na diesel, s tím Lexus vůbec nepočítá. ES bude postavený na modulární platformě TNGA, takže příbuzenský vztah s Toyotou Camry rozhodně nezapře. Podrobnější informace se dozvíme již 25.4., kdy dojde k oficiálnímu představení. Co říci závěrem? Snad jen, že po velice dobrém GS se nám bude velmi stýskat a doufáme, že nástupce bude podobně povedeným autem i navzdory jiné koncepci. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Skipper
19. dubna 2018, 16:46
0

Celkově se mi tvary Lexusů moc líbí, ale ty jejich masky jsou příšerný humus

reagovat
VK
VK
27. dubna 2018, 18:44
0

Byly zveřejněny 4x4 verze s elektromotorem poháněnou zadní nápravou. Je pravda, že po skoro dvou desítkách vývoje hybridních systémů a elektrického přenosu výkonu dozadu už motor vpředu podél a kardanová hřídel přestává pomalu dávat smysl.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem