Stalo se v Jižní Africe nedaleko Johannesburgu, že jeden bodrý muž zatoužil po street rodu. Jenže staré Fordy nejsou pro jižní cíp kolébky života zrovna typické. Chtělo to něco stylového, přirozeně se vyskytujícího v Jižní Africe… Něco odkojeného pouštěmi, džunglí i bahnem… Třeba Toyotu Land Crusier FJ40.
V tomto případě je asi zbytečné matlat kopy omáčky kolem, takže se s vámi podělím jen o nějaké technické informace a pak už vás nechám zkoumat galerii. Celá stavba obskurního rodu zabrala 1200 hodin a byla provedena v dílně Allers Rods & Customs kousek severně od Johannesburgu. Stavba je kombinací dílů z mnoha jiných aut a také zcela unikátních konstrukcí, jako je třeba přední zavěšení nebo spousta drobných úprav na karoserii a rámu. Světla darovala první generace Volkswagenu Golf, sedadla pocházejí z Jeepu Wrangler, kola a zadní diferenciál zase původně patřila Land Roveru Discovery.
Skoro to vypadá, že z Toyoty zbyla jen karoserie, že? Ne ne, ultimátní záležitost je poháněna osmiválcovým srdcem 1UZ z Lexusu, dává výkon okolo 300 koní a posílá jej na kola skrze pětistupňový automat. A ještě poznámka na závěr. Zadíváte-li se na fotky pořádně, zjistíte, že terénní duch původního Land Cruiseru přece jen z části přežil. Běžová FJ40 má na poměry street rodu nezvyklou světlou výšku a neseká hlavy mravencům, jak je u běžných rodů obvyklé. A pneumatiky s off-road vzorkem skoro naznačují, že má Chris Wall (autor projektu) tendence dále vyrážet s FJ40 do savany.
08. září 2017, 10:03
0
Auto zajimave, ale ses si jisty tim Fuji Heavy Industries?
08. září 2017, 10:15
0
:-X blbec
08. září 2017, 12:29
0
:-)
11. září 2017, 16:37
0
Ne, ne a ještě jednou ne. To je jak ufiknout orlovi křídla a radovat se jak mám hezkého ptáka Kiwi.
11. září 2017, 16:42
0
Jo a ta přední náprava je příšerná. Když už, tak byl takovej trabl zvolit řešení s pomocnými pákami? Takhle mít šťouchačku na ráně je opravdu... jak to slušně říct... hovadina.