načítám data...

Koncept Citroen Cxperience: přiveďte C6 zpátky!

Měsíc před autosalonem v Paříži, přijíždí Citroen s novým konceptem Cxperience. Někdo ohrnuje nos, ale my máme jasno. Tohle může být nástupce C6!

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Karoserie vypadá na první pohled zběsile futuristicky, jenže při detailnějším prozkoumání se objeví mnoho prvků, které přímo navazují na tradici velkých Citroenů. Je tu ona klasická konstrukce zádi, konkávní zadní okno a do určité míry také typický vzhled přídě. Novinkou jsou ale zadní dveře otevírané proti směru jízdy nebo pěkná, leč přiblble veliká dvaadvacetipalcová kola.

Pod téměř pětimetrovou karoserií v nemastné a neslané šedavé barvě, ukrývá se svítivě žlutý interiér pro čtyři jedince, který je ve velkém vyzdoben dřevěnými dýhami. Před řidičem se nachází pouze průhledový štítek místo budíků a po jeho pravici potom nekonečně široký a nízký dotykový displej o úhlopříčce 19 palců. Zajímavostí je i separátní ozvučení každého sedadla, doplněné o systém zesilování řeči v kabině. To aby se všichni pasažéři dobře slyšeli. Každý může zároveň poslouchat, co se mu zlíbí, ale ať už jsou reproduktory nastaveny sebelépe, o rušení stejně nebude nouze.

Trochu zklamání se odehrává pod kapotou, kde se nachází nejméně funkční kombinace pohonného ústrojí a sice plug-in hybrid. Blíže nespecifikovaný benzínový motor má až 200 koní a k tomu se přidává ještě elektromotor, pohánějící zadní nápravu. Dohromady tak lze využívat 300 koní (dokud jsou baterie nabité) nebo ujet 60 kilometrů čistě na elektřinu. Klasický spalovací motor, nebo naopak čistě elektrické ústrojí, by nám udělalo větší radost. Stejně tak bychom se rádi dozvěděli, jak chce Citroen zařídit, aby byl Cxperience tak plavný, jak má být správná francouzská limuzína. Jedinou variantu spatřujeme v hydropneumatickém odpružení, které je sice skvělé, ale bohužel už ze hry.

Ve výsledku je tedy Citroen Cxperience líbivým konceptem, ale zasloužil by nějaké normální pohonné ústrojí a hydropneumatický podvozek. Potom by se takový vůz mohl klidně pyšnit tím, že se jedná o novou generaci C6 – poslední francouzské limuzíny.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Michal88
30. srpna 2016, 13:20
0

Bylo by pěkné, kdyby se Citroen vrátil do vyšší střední třídy, ale bohužel se šéf PSA na konci roku 2011 nechal slyšet, že PSA odchází z vyšší střední třídy, tedy C6/607 nedostanou nástupce. Místo toho Pug udělal hybrida střední/vyšší střední alias 508 a u Citroena to má být c5. A zvlášť to odpovídá jen konceptu, když si vzpomeneme na vyjádření paní ředitelové Citroenu, že by chtěli začínat víc crossover a méně klasického ražení... A že i C5 má být v další generaci crossover... :-(

reagovat
PeterLuk
30. srpna 2016, 13:32
0

Tiež mám z ich vyhlásení pocit, že nič väčšie ako C5 by sme očakávať nemali. Ani veľmi nechápem tieto koncepty, keď sa ajtak nič také väčšinou do reality nedostane, veď aj na "skutočné" nové DSko (rozumej, ako tak konkurencieschopné auto strednej triedy) už nejaký ten piatok čakáme a stále nič. Takže ak, tak by som niečo také čakal skôr od DS. Koncept nieje zlý, ale už z toho niesom áno veľmi nadšený...

Michal88
30. srpna 2016, 13:50
0

A bohužel, další věc... Tento koncept nejen názvem odkazuje na Citroen CX a jak bývá zvykem u Citroenu, koncepty odkazující na slavnou minulost se do výroby obvykle nedostávají (např. Revolt aj.) ukazují pouze, co se v budoucnu nejspíš objeví v jiných modelech... :(

fr
frite
01. září 2016, 19:46
0

Pokud vím, tak C5 je bez nástupce. Střední třída se bude realizovat jen coby DS.

Michal88
12. září 2016, 08:02
0

I kdyby to bylo jen prostřednictvím divize DS, furt to má být crossover... :(

MG
MGRR
01. září 2016, 16:47
0

Fajn, jine, sve, nezamenitelne, libi se mi. Myslim, ze nemaji koule, pustit to do vyroby. Jestli ano, respect.
XM, C6, ale i renckuv Avantime jsou vyjimecna auta. Bohuzel nejsem dost odvazny, abych je koupil... zvlast kdyz vetsina C6 je s ne moc spolehlivym automatem :/ a tak to bude s casti zakazniku, pokud pomenu nesmyslne ceny nakup, vs. neuveritelna ztrata hodnoty na urovni korejcu.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem