reklama
načítám data...

Koenigsegg Agera RS je nejrychlejším produkčním autem světa. A fakt docela jede...

06. listopadu 2017, 17:58 6 komentářů Dominik Valášek Novinky

Zastavte tisk učebnic dějepisu, je čas opět přepsat dějiny. Nejrychlejším produkčním autem světa už není Bugatti Veyron Super Sport, ale malosériovka ze Švédska.

zobrazit celou galeriiNovinky: Koenigsegg Agera RS je nejrychlejším produkčním autem světa. A fakt docela jede...

Právě produkt páně Koenigsegga absolvoval povinné dvě jízdy po silnici 160 v americké Nevadě a dosáhl na měřených úsecích průměrnou rychlost 444.6 kilometrů za hodinu. Vše je ověřeno záznamovým zařízením a rekord francouzského Bugatti, který byl zapsán už v roce 2010, tak oficiálně padl. Veyron Super Sport o výkonu 1200 koní tehdy jel 431 km/h, ačkoliv o pár let později o rekord v Guinessově knize rekordů přišel. Rekordní vůz měl totiž vypnutý omezovač rychlosti, který je v zákaznických vozech přítomen.

Po této stránce by však u Koenigseggu mělo být vše v pořádku. Agera RS na omezovače netrpí a rekord byl dokonce odjet na sériových pneumatikách Michelin Pilot Sport Cup 2. Lidé z Michelinu byli každopádně přítomni u celého rekordu, to jen kdyby náhodou.

Bez povšimnutí nemůže zůstat fakt, že na videu, kde jede Agera RS fakt šílenou kládu, objeví se na moment rychlost i daleko vyšší. Při první jízdě jel vůz jen 437.7 km/h, ale při druhé jízdě opačným směrem se na záznamovém zařízení objeví i 457.5 km/h. Potenciál by tu tedy ještě byl. Holt 1360 koní je 1360 koní.

reklama

Vyvstává každopádně otázka, jaký potenciál předvedou v dohledné době konkurenti. Na rekord Koenigseggu si totiž brousí zuby jednak Hennessey Venom F5, který slibuje přesáhnutí hranice 300 mil za hodinu (482,8 km/h), jednak opět i Bugatti. Francouzská automobilka slibuje, že patnáctisetkoňový Chiron zvládne na stávajících gumách 450 km/h a až technologie pneumatik pokročí, chce se i Bugatti pustit přes 480 kilometrů v hodině.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Knightrider
06. listopadu 2017, 18:26
3

Hmm, pekny. Ale mam trochu podezreni, ze to na D1 nevyuziju. :-D

reagovat
beastar
06. listopadu 2017, 19:05
0

To nevadí můžeš jezdit semnou a s Gangreenem, až povezeme naše Pagani do Itálie na repasy motoru;)) V noci nám to nandáš na dálnici v Rakousku, než tě teda změří rakušácký četníci a půjdeš na vlak...

Knightrider
06. listopadu 2017, 19:30
1

V Rakousku je to samej krpál. To bude strasne zrát. :-D

Pochtli
06. listopadu 2017, 20:58
0

Ale zas v Rakousku roste v pangejtech dostatek trávy :oD

beastar
07. listopadu 2017, 02:29
0

No jo to máš pravdu, ale to sneseš na kousku jenom uděláš ten rekord potom zase pojedeme normálně 80 aby se neničili gumy!

Beny
07. listopadu 2017, 18:05
1

Kdybyste radši měli radost z toho že konečně někdo trhnul ty čtyři sešroubovaný motory z golfu... :-D



reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Pontiac Bonneville  1963
Pontiac Bonneville

1963 rok výroby
303 koní výkon
6 400 ccm objem

BMW Řada 7 740i 1995
BMW Řada 7 740i

1995 rok výroby
286 koní výkon
4 000 ccm objem

Fiat 126 Maluch 1987
Fiat 126 Maluch

1987 rok výroby
4500 koní výkon
652 ccm objem

Dodge Ram 4.7 v8 2008
Dodge Ram 4.7 v8

2008 rok výroby
300 koní výkon
5 ccm objem

Mazda MX-5 Wankel (180 kW) - RARITA 2015
Mazda MX-5 Wankel (180 kW) - RARITA

2015 rok výroby
245 koní výkon
1 300 ccm objem