reklama
načítám data...

Koenigsegg Agera RS je nejrychlejším produkčním autem světa. A fakt docela jede...

06. listopadu 2017, 17:58 6 komentářů Dominik Valášek Novinky

Zastavte tisk učebnic dějepisu, je čas opět přepsat dějiny. Nejrychlejším produkčním autem světa už není Bugatti Veyron Super Sport, ale malosériovka ze Švédska.

zobrazit celou galeriiNovinky: Koenigsegg Agera RS je nejrychlejším produkčním autem světa. A fakt docela jede...

Právě produkt páně Koenigsegga absolvoval povinné dvě jízdy po silnici 160 v americké Nevadě a dosáhl na měřených úsecích průměrnou rychlost 444.6 kilometrů za hodinu. Vše je ověřeno záznamovým zařízením a rekord francouzského Bugatti, který byl zapsán už v roce 2010, tak oficiálně padl. Veyron Super Sport o výkonu 1200 koní tehdy jel 431 km/h, ačkoliv o pár let později o rekord v Guinessově knize rekordů přišel. Rekordní vůz měl totiž vypnutý omezovač rychlosti, který je v zákaznických vozech přítomen.

Po této stránce by však u Koenigseggu mělo být vše v pořádku. Agera RS na omezovače netrpí a rekord byl dokonce odjet na sériových pneumatikách Michelin Pilot Sport Cup 2. Lidé z Michelinu byli každopádně přítomni u celého rekordu, to jen kdyby náhodou.

Bez povšimnutí nemůže zůstat fakt, že na videu, kde jede Agera RS fakt šílenou kládu, objeví se na moment rychlost i daleko vyšší. Při první jízdě jel vůz jen 437.7 km/h, ale při druhé jízdě opačným směrem se na záznamovém zařízení objeví i 457.5 km/h. Potenciál by tu tedy ještě byl. Holt 1360 koní je 1360 koní.

reklama

Vyvstává každopádně otázka, jaký potenciál předvedou v dohledné době konkurenti. Na rekord Koenigseggu si totiž brousí zuby jednak Hennessey Venom F5, který slibuje přesáhnutí hranice 300 mil za hodinu (482,8 km/h), jednak opět i Bugatti. Francouzská automobilka slibuje, že patnáctisetkoňový Chiron zvládne na stávajících gumách 450 km/h a až technologie pneumatik pokročí, chce se i Bugatti pustit přes 480 kilometrů v hodině.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Knightrider
06. listopadu 2017, 18:26
3

Hmm, pekny. Ale mam trochu podezreni, ze to na D1 nevyuziju. :-D

reagovat
beastar
06. listopadu 2017, 19:05
0

To nevadí můžeš jezdit semnou a s Gangreenem, až povezeme naše Pagani do Itálie na repasy motoru;)) V noci nám to nandáš na dálnici v Rakousku, než tě teda změří rakušácký četníci a půjdeš na vlak...

Knightrider
06. listopadu 2017, 19:30
1

V Rakousku je to samej krpál. To bude strasne zrát. :-D

Pochtli
06. listopadu 2017, 20:58
0

Ale zas v Rakousku roste v pangejtech dostatek trávy :oD

beastar
07. listopadu 2017, 02:29
0

No jo to máš pravdu, ale to sneseš na kousku jenom uděláš ten rekord potom zase pojedeme normálně 80 aby se neničili gumy!

Beny
07. listopadu 2017, 18:05
1

Kdybyste radši měli radost z toho že konečně někdo trhnul ty čtyři sešroubovaný motory z golfu... :-D



reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Volkswagen Golf MK3 Cabrio GT Karmann 2.0 8V 1993
Volkswagen Golf MK3 Cabrio GT Karmann 2.0 8V

1993 rok výroby
115 koní výkon
1 991 ccm objem

Škoda Octavia RS 2003
Škoda Octavia RS

2003 rok výroby
180 koní výkon
132 ccm objem

MG ZS 180 2003
MG ZS 180

2003 rok výroby
180 koní výkon
2 498 ccm objem

Chevrolet Caprice Sedan 1990
Chevrolet Caprice Sedan

1990 rok výroby
172 koní výkon
5 001 ccm objem

Ford LTD  1972
Ford LTD

1972 rok výroby
215 koní výkon
6 ccm objem