načítám data...

Koenigsegg Agera RS je nejrychlejším produkčním autem světa. A fakt docela jede...

06. listopadu 2017, 17:58 6 komentářů Dominik Valášek Novinky

Zastavte tisk učebnic dějepisu, je čas opět přepsat dějiny. Nejrychlejším produkčním autem světa už není Bugatti Veyron Super Sport, ale malosériovka ze Švédska.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Právě produkt páně Koenigsegga absolvoval povinné dvě jízdy po silnici 160 v americké Nevadě a dosáhl na měřených úsecích průměrnou rychlost 444.6 kilometrů za hodinu. Vše je ověřeno záznamovým zařízením a rekord francouzského Bugatti, který byl zapsán už v roce 2010, tak oficiálně padl. Veyron Super Sport o výkonu 1200 koní tehdy jel 431 km/h, ačkoliv o pár let později o rekord v Guinessově knize rekordů přišel. Rekordní vůz měl totiž vypnutý omezovač rychlosti, který je v zákaznických vozech přítomen.

Po této stránce by však u Koenigseggu mělo být vše v pořádku. Agera RS na omezovače netrpí a rekord byl dokonce odjet na sériových pneumatikách Michelin Pilot Sport Cup 2. Lidé z Michelinu byli každopádně přítomni u celého rekordu, to jen kdyby náhodou.

Bez povšimnutí nemůže zůstat fakt, že na videu, kde jede Agera RS fakt šílenou kládu, objeví se na moment rychlost i daleko vyšší. Při první jízdě jel vůz jen 437.7 km/h, ale při druhé jízdě opačným směrem se na záznamovém zařízení objeví i 457.5 km/h. Potenciál by tu tedy ještě byl. Holt 1360 koní je 1360 koní.

Vyvstává každopádně otázka, jaký potenciál předvedou v dohledné době konkurenti. Na rekord Koenigseggu si totiž brousí zuby jednak Hennessey Venom F5, který slibuje přesáhnutí hranice 300 mil za hodinu (482,8 km/h), jednak opět i Bugatti. Francouzská automobilka slibuje, že patnáctisetkoňový Chiron zvládne na stávajících gumách 450 km/h a až technologie pneumatik pokročí, chce se i Bugatti pustit přes 480 kilometrů v hodině.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
06. listopadu 2017, 18:26
3

Hmm, pekny. Ale mam trochu podezreni, ze to na D1 nevyuziju. :-D

reagovat
beastar
06. listopadu 2017, 19:05
0

To nevadí můžeš jezdit semnou a s Gangreenem, až povezeme naše Pagani do Itálie na repasy motoru;)) V noci nám to nandáš na dálnici v Rakousku, než tě teda změří rakušácký četníci a půjdeš na vlak...

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
06. listopadu 2017, 19:30
1

V Rakousku je to samej krpál. To bude strasne zrát. :-D

Pochtli
06. listopadu 2017, 20:58
0

Ale zas v Rakousku roste v pangejtech dostatek trávy :oD

beastar
07. listopadu 2017, 02:29
0

No jo to máš pravdu, ale to sneseš na kousku jenom uděláš ten rekord potom zase pojedeme normálně 80 aby se neničili gumy!

Beny
07. listopadu 2017, 18:05
1

Kdybyste radši měli radost z toho že konečně někdo trhnul ty čtyři sešroubovaný motory z golfu... :-D



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem