reklama
načítám data...

Koenigsegg Agera RS je nejrychlejším produkčním autem světa. A fakt docela jede...

06. listopadu 2017, 17:58 6 komentářů Dominik Valášek Novinky

Zastavte tisk učebnic dějepisu, je čas opět přepsat dějiny. Nejrychlejším produkčním autem světa už není Bugatti Veyron Super Sport, ale malosériovka ze Švédska.

zobrazit celou galeriiNovinky: Koenigsegg Agera RS je nejrychlejším produkčním autem světa. A fakt docela jede...

Právě produkt páně Koenigsegga absolvoval povinné dvě jízdy po silnici 160 v americké Nevadě a dosáhl na měřených úsecích průměrnou rychlost 444.6 kilometrů za hodinu. Vše je ověřeno záznamovým zařízením a rekord francouzského Bugatti, který byl zapsán už v roce 2010, tak oficiálně padl. Veyron Super Sport o výkonu 1200 koní tehdy jel 431 km/h, ačkoliv o pár let později o rekord v Guinessově knize rekordů přišel. Rekordní vůz měl totiž vypnutý omezovač rychlosti, který je v zákaznických vozech přítomen.

Po této stránce by však u Koenigseggu mělo být vše v pořádku. Agera RS na omezovače netrpí a rekord byl dokonce odjet na sériových pneumatikách Michelin Pilot Sport Cup 2. Lidé z Michelinu byli každopádně přítomni u celého rekordu, to jen kdyby náhodou.

Bez povšimnutí nemůže zůstat fakt, že na videu, kde jede Agera RS fakt šílenou kládu, objeví se na moment rychlost i daleko vyšší. Při první jízdě jel vůz jen 437.7 km/h, ale při druhé jízdě opačným směrem se na záznamovém zařízení objeví i 457.5 km/h. Potenciál by tu tedy ještě byl. Holt 1360 koní je 1360 koní.

reklama

Vyvstává každopádně otázka, jaký potenciál předvedou v dohledné době konkurenti. Na rekord Koenigseggu si totiž brousí zuby jednak Hennessey Venom F5, který slibuje přesáhnutí hranice 300 mil za hodinu (482,8 km/h), jednak opět i Bugatti. Francouzská automobilka slibuje, že patnáctisetkoňový Chiron zvládne na stávajících gumách 450 km/h a až technologie pneumatik pokročí, chce se i Bugatti pustit přes 480 kilometrů v hodině.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Knightrider
06. listopadu 2017, 18:26
3

Hmm, pekny. Ale mam trochu podezreni, ze to na D1 nevyuziju. :-D

reagovat
beastar
06. listopadu 2017, 19:05
0

To nevadí můžeš jezdit semnou a s Gangreenem, až povezeme naše Pagani do Itálie na repasy motoru;)) V noci nám to nandáš na dálnici v Rakousku, než tě teda změří rakušácký četníci a půjdeš na vlak...

Knightrider
06. listopadu 2017, 19:30
1

V Rakousku je to samej krpál. To bude strasne zrát. :-D

Pochtli
06. listopadu 2017, 20:58
0

Ale zas v Rakousku roste v pangejtech dostatek trávy :oD

beastar
07. listopadu 2017, 02:29
0

No jo to máš pravdu, ale to sneseš na kousku jenom uděláš ten rekord potom zase pojedeme normálně 80 aby se neničili gumy!

Beny
07. listopadu 2017, 18:05
1

Kdybyste radši měli radost z toho že konečně někdo trhnul ty čtyři sešroubovaný motory z golfu... :-D



reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Jeep Grand Cherokee  1993
Jeep Grand Cherokee

1993 rok výroby
173 koní výkon
3 999 ccm objem

Ford F350 4x4 1996
Ford F350 4x4

1996 rok výroby
199 koní výkon
7 300 ccm objem

Chevrolet Express LT 1500 AWD - platinum depp 2012
Chevrolet Express LT 1500 AWD - platinum depp

2012 rok výroby
310 koní výkon
5 328 ccm objem

Pontiac Catalina 1965 1965
Pontiac Catalina 1965

1965 rok výroby
290 koní výkon
6 300 ccm objem

Toyota Yaris 1,VVT-i 2005
Toyota Yaris 1,VVT-i

2005 rok výroby
48 koní výkon
998 ccm objem