logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Koenigsegg Agera RS je nejrychlejším produkčním autem světa. A fakt docela jede...

Zastavte tisk učebnic dějepisu, je čas opět přepsat dějiny. Nejrychlejším produkčním autem světa už není Bugatti Veyron Super Sport, ale malosériovka ze Švédska.

Právě produkt páně Koenigsegga absolvoval povinné dvě jízdy po silnici 160 v americké Nevadě a dosáhl na měřených úsecích průměrnou rychlost 444.6 kilometrů za hodinu. Vše je ověřeno záznamovým zařízením a rekord francouzského Bugatti, který byl zapsán už v roce 2010, tak oficiálně padl. Veyron Super Sport o výkonu 1200 koní tehdy jel 431 km/h, ačkoliv o pár let později o rekord v Guinessově knize rekordů přišel. Rekordní vůz měl totiž vypnutý omezovač rychlosti, který je v zákaznických vozech přítomen.

Po této stránce by však u Koenigseggu mělo být vše v pořádku. Agera RS na omezovače netrpí a rekord byl dokonce odjet na sériových pneumatikách Michelin Pilot Sport Cup 2. Lidé z Michelinu byli každopádně přítomni u celého rekordu, to jen kdyby náhodou.

Bez povšimnutí nemůže zůstat fakt, že na videu, kde jede Agera RS fakt šílenou kládu, objeví se na moment rychlost i daleko vyšší. Při první jízdě jel vůz jen 437.7 km/h, ale při druhé jízdě opačným směrem se na záznamovém zařízení objeví i 457.5 km/h. Potenciál by tu tedy ještě byl. Holt 1360 koní je 1360 koní.

Vyvstává každopádně otázka, jaký potenciál předvedou v dohledné době konkurenti. Na rekord Koenigseggu si totiž brousí zuby jednak Hennessey Venom F5, který slibuje přesáhnutí hranice 300 mil za hodinu (482,8 km/h), jednak opět i Bugatti. Francouzská automobilka slibuje, že patnáctisetkoňový Chiron zvládne na stávajících gumách 450 km/h a až technologie pneumatik pokročí, chce se i Bugatti pustit přes 480 kilometrů v hodině.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

3 reagovat
Nezn.uživatel
6. 11. 2017, 18:26

Hmm, pekny. Ale mam trochu podezreni, ze to na D1 nevyuziju. :-D

0
beastar
6. 11. 2017, 19:05

To nevadí můžeš jezdit semnou a s Gangreenem, až povezeme naše Pagani do Itálie na repasy motoru;)) V noci nám to nandáš na dálnici v Rakousku, než tě teda změří rakušácký četníci a půjdeš na vlak...

1
Nezn.uživatel
6. 11. 2017, 19:30

V Rakousku je to samej krpál. To bude strasne zrát. :-D

0
Pochtli
6. 11. 2017, 20:58

Ale zas v Rakousku roste v pangejtech dostatek trávy :oD

0
beastar
7. 11. 2017, 02:29

No jo to máš pravdu, ale to sneseš na kousku jenom uděláš ten rekord potom zase pojedeme normálně 80 aby se neničili gumy!

1
Beny
7. 11. 2017, 18:05

Kdybyste radši měli radost z toho že konečně někdo trhnul ty čtyři sešroubovaný motory z golfu... :-D

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte