Když se řekne „elektromobilita“, možná si člověk pořád ještě představí nudné krabice na kolech, co slouží jen k tomu, aby vás tiše dovezly z bodu A do bodu B. Jenže to už dávno neplatí – a jedním z nejlepších důkazů, že se to dá dělat i jinak (a po svém), jsou Korejci. Hyundai i Kia se do světa elektromobilů vrhli s razancí, kterou by jim před pár lety hádal málokdo. Nejen že se rychle dostali na technologickou špičku, ale navíc jejich auta nejsou jen efektivní, ale taky někdy až překvapivě zábavná a dospělá. EV6 už při svém příchodu v roce 2021 vystupovala z davu. Auto, které vypadá tak trochu jako koncept a přitom jezdí jako hotové a vyladěné dílo. A co je ještě důležitější – byla to jedna z prvních vlaštovek postavená na čistě elektrické platformě E-GMP, která přinesla třeba 800V architekturu (tedy rychlé nabíjení bez zbytečných kompromisů) a spoustu dalších chytrých řešení. Jenže čas letí, konkurence nespí, a tak po čtyřech letech přichází na řadu modernizace. Nejde o žádnou revoluci, spíš lehké doladění – facelift, pár technických vylepšení a hlavně snaha udržet se na špičce v čase, kdy se elektromobily konečně začínají stávat běžnou součástí silnic. Tak se pojďme podívat, co všechno se na EV6 změnilo a jestli to pořád ještě stačí na to, aby hrála první ligu.
Co se týče designu, tady žádná revoluce neproběhla – a vlastně to ani nikdo nečekal. EV6 byla od začátku dost výrazné auto, které si svůj futuristický kukuč rozhodně nemuselo půjčovat od ostatních. Modernizace se tak drží spíš při zemi a zaměřuje se hlavně na přední část. Máme tu novou masku a přepracovaná světla, která víc odpovídají současnému designovému jazyku značky. Osobně si ale nejsem jistý, jestli tím auto nepřišlo o trochu svého jedinečného výrazu. Zatímco původní „sci-fi“ pohled působil drze a sebevědomě, ten nový je o chlup usedlejší. Ale to je samozřejmě věc vkusu. Co potěší víc, je aerodynamické ladění – nejen kvůli designu, ale i kvůli efektivitě. Přibyla aktivní aerodynamická klapka, která pomáhá snižovat odpor vzduchu, a to se samozřejmě promítá i do spotřeby. Zajímavým detailem jsou pak nová poziční světla v C-sloupcích. Nejde jen o parádičku – v noci se fakt hodí a překvapivě dobře pomáhají při orientaci třeba na parkovišti. Kromě toho se ještě obměnila nabídka kol a odstínů laku, ale to už jsou spíš kosmetické úpravy. Designově zůstává EV6 svá, a i když se možná ne každému trefí do vkusu, stále působí moderně a rozhodně si ji nespletete s ničím jiným.
Uvnitř se toho taky moc nezměnilo – a vlastně je to dobře. Kia totiž už s původní EV6 nastavila laťku interiérové ergonomie hodně vysoko, takže nebylo moc co opravovat. Multimediální systém i rozhraní zůstávají víceméně stejné, a hlavně – pořád tu máme samostatný panel pro ovládání klimatizace a audia, což je věc, kterou dneska u nových aut skoro oslavujete. Žádné zbytečné proklikávání se přes menu, když si chcete přidat teplotu nebo zesílit rádio. Takhle to má být. Co mě překvapilo příjemně, bylo sezení – v původní verzi jsem si za volantem nějak nemohl najít ideální pozici ani po několika dnech. Tady jsem sedl, párkrát si pošteloval sedačku a volant a měl jsem hotovo. Nevím, co přesně se změnilo, ale funguje to líp. Horší to je s použitými materiály – je fajn, že Kia tlačí na ekologii a zvyšuje podíl recyklovaných plastů, ale ta konkrétní černo-šedá kombinace, kterou měl testovaný kus, mi přišla trochu levná. Ne snad přímo nekvalitní, ale vizuálně to trochu evokovalo starší časy – a ne zrovna ty nejlepší. Ale to je možná jen subjektivní věc. Co se prostoru týče, EV6 využívá možností elektrické platformy na výbornou, na nikterak přehnaném půdorysu zachází s prostorem vskutku efektivně. Ať už vpředu nebo vzadu, místa je tu pro průměrnou rodinu až až. Snad jen kufr by mohl být hlubší – ne že by byl úplně malý, ale při pohledu zvenku byste asi čekali o chlup víc.
Testovaná verze měla klasické rozložení – jeden elektromotor vzadu, tedy pohon zadních kol. Výkon zůstal stejný jako před modernizací, ale upřímně, není vůbec důvod si stěžovat. EV6 je pořád velmi svižná, má víc než dost síly na každodenní provoz a když budete chtít, umí se rozběhnout opravdu důrazně. Na semaforech budete téměř vždy první – a ani to nemusíte přehánět. Elektromotor reaguje okamžitě, takže ve městě se s autem manévruje s naprostou lehkostí. Každou mezírku v koloně nebo výjezd z vedlejší stíháte bez stresu a s klidem. A co je důležité – auto se nechová přehnaně přecitlivěle, jak to někdy u elektromobilů bývá. Všechno je krásně plynulé a čitelné. I mimo město má EV6 co nabídnout. Při svižnější jízdě na okreskách překvapí stabilním držením stopy a dobře naladěnou rekuperací. Tu si můžete manuálně upravit pomocí pádel pod volantem, nebo nechat systém pracovat automaticky – obě možnosti fungují velmi přirozeně. Když si zvyknete na jízdu tzv. „jedním pedálem“, nebudete chtít jinak. A i na dálnici si EV6 vede nad očekávání dobře. Zrychlování kolem dálničního limitu je pořád velmi solidní a auto má dost síly i nad 130 km/h, takže se rozhodně nestanete překážkou provozu.
Teď ale k největší novince – baterii. Nová chemie článků přinesla nárůst kapacity zhruba o 10 %, přičemž rozměry zůstaly stejné. Nominálně tu máme 84 kWh, z toho 81 využitelných. Vylepšený je i termomanagement, který přináší rychlejší náběh nabíjecího výkonu i jeho stabilnější udržení. A opravdu to funguje. Nabíjení z 9 % na 83 % mi zabralo rovných 22 minut. Během toho jsem „dotankoval“ 66,8 kWh. Při průměrné spotřebě 17,2 kWh/100 km to znamená zhruba 390 km reálného dojezdu. A to jsem nejezdil úplně zlehka – běžně se dá dostat na 15–16 kWh, šetrní řidiči klidně i pod 13. Dálniční tempo si samozřejmě vezme víc – kolem 22 až 25 kWh podle toho, jak moc tlačíte. A ještě praktický dodatek – nabíjel jsem na 300 kW stojanu s cenou 12 Kč/kWh. To znamená, že těch 400 km stálo zhruba 800 korun. Ne zadarmo, ale pořád o něco málo levněji než tankování benzínu.
Na poměry většího elektrického crossoveru je EV6 až nečekaně řidičská. Není to žádný sporťák – to netvrdím – ale to, jak přesné je řízení, jak hezky auto reaguje na podněty a jak přirozeně pracuje zadní pohon, z ní dělá něco víc než jen nudný elektromobil pro převoz z bodu A do bodu B. Občas prostě dostanete chuť se jen tak projet. Jen kvůli pocitu za volantem. Zároveň ale neztrácí komfort na delších cestách. Kia zapracovala na odhlučnění, takže dřívější výtky směrem k hlučnějšímu podvozku už dnes neplatí. Jízda je tichá, klidná a do jisté míry pohodlná. Podvozek má raději hezké silnice, to je potřeba vypíchnout. S těmi horšími je to trochu složitější, větší kola někdy dají o sobě vědět, především na sérii nerovností. Není to sice nic závažného, co by narušovalo celkový dojem, ale pocítíte to. Každopádně EV6 zůstává příjemně naladěným autem, které si umí poradit jak s městem, tak i s dlouhým dálničním přesunem.
Verdikt
Modernizovaná EV6 možná na první pohled nepůsobí jako revoluce, ale v praxi ukazuje, že i drobné úpravy mohou výrazně zlepšit už tak povedený celek. Přibylo pár užitečných detailů, auto působí dospěleji a technicky se posunulo přesně tam, kde to dává největší smysl. Pořád jde o jeden z nejvyváženějších elektromobilů ve své třídě – nabízí slušný dojezd, rychlé nabíjení, dobrou efektivitu a hlavně příjemný pocit z jízdy. Ať už ji vezmete na každodenní dojíždění, víkendový výlet nebo delší dovolenou, nezklame vás. Kia zkrátka znovu ukazuje, že elektromobily prostě umí.
Technické údaje
Motor: synchronní AC elektromotor
Výkon: 168 kW (229 koní)
Točivý moment: 350 Nm
Kapacita baterie: 84 kWh
Maximální rychlost: 186 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 7,7 s
Provozní hmotnost: 1 975 – 2 065 kg
Průměrná spotřeba: 15,9 – 16,9 kWh/100 km dle WLTP
Spotřeba v testu: 17,2 kWh
Dojezd: 582 km kombinovaný
Cena již od (Air, 63 kWh): 1 169 980 Kč
Cena testovaného modelu (Earth 84 kWh): 1 354 980 Kč
















































VK
10. 5. 2025, 10:50Mně se to líbilo už při uvedení a byl to favorit pro pořízení nového auta. Jenže tehdy mi to nechtěli prodat, napřed vůbec, po asi půl roce s dodacími lhůtami 6-12 měsíců, podle verze. Tak snad se to v mezičase zlepšilo.
Initial C
10. 5. 2025, 15:09Take se da facelift koupit s peknym volantem, ten v testovanem voze by pro mne byl obtizne akceptovatelny. Maji ho ale jen vyssi verze myslim.