Za příplatek, který raději není ani znám, můžete dostat místo klasických kol speciální celokarbonová, která pro Ford dodává firma Carbon Revolution. Dvacetipalcové ráfky jsou s výjimkou montážních prvků skutečně celé z jednoho kusu karbonu a lze je dostat ve dvou povrchových úpravách buď lesklé, nebo matné.
Nejpodstatnější je zde ovšem pochopitelně hmotnost. Když se řekne, že je každé kolo lehčí o 907 gramů, pravděpodobně vás to nevytrhne, ovšem je třeba si uvědomit, že na kolech je každý gram znát úplně jinak, než třeba v interiéru.
Tak zaprvé má lehčí kolo menší setrvačnost, takže dá méně práce ho zastavit a roztočit, což se projeví při brždění a akceleraci. Ford konkrétně tvrdí, že karbonová kola mají o 25 % nižší setrvačnost, než ta, která budou na Fordu GT bez příplatku. V druhé řadě se potom jedná o šetření hmotnosti na neodpružené hmotě, což znamená komfortnější jízdu a méně vibrací. A navíc taková karbonová kola skvěle vypadají.
Pro drtivou většinu lidí zůstane ovšem Ford GT i jeho karbonová kola zbožným přáním a to i za předpokladu, že na něj mají peníze. Ford totiž plánuje vyrobit pouhých 500 kusů svého nejnovějšího supersportu a ty prodat lidem, které si pečlivě vybere skrze zaslané dotazníky. Registrace do výběrového řízení už je v tuto chvíli uzavřena a o 500 aut se ve výsledku uchází pěkných 6 506 uchazečů.
18. května 2016, 14:40
0
Ma to vice mene smysl :-)
to same tak nejak resim u sve 75tky kdy budu resit postupne brzdy. Jako prvni zkusim dat ty nejlepsi desky s kotoucema co jsou a pokud i ty umrou za 25 minut v Brne na okruhu, tak teprve ma smysl davat vetsi kotouce ( prave zde je ta vyzsi hmotnost ) To same je , ze mam i 15" horcikove kola co maji 5 kg jedno, coz dela oproti normalnim cca o 2 kila na kazdem kole min :) ... je potreba to vse vyzkouset :) .. ale rika se, ze 1 kg neodpruzene hmoty dela 5kg normalni :)
18. května 2016, 15:15
0
Jop, to by tak mohlo odpovídat. Zajímavostí je nicméně i to, jak moc se lehčí kola projeví na dynamice. Především u slabších aut je to jeden z nejlepších tuningů :-)
19. května 2016, 07:22
0
Je docela zásadní rozdíl v distribuci hmoty mezi brzdovým kotoučem a diskem. Disk je jako obruč a většinu hmotnosti má na samém obvodu, který je nepoměrně větší, než v případě brzdového kotouče, který je jednak uvnitř a navíc má rovnoměrně rozloženou hmotnost.