načítám data...

Jaguar F-Type SVR: Kdyby bylo 550 koní málo

Aby bylo jasno, Jaguar F-Type ve verzi R je strašná bestie. Pětilitrový osmiválec s kompresorem pumpuje ze svých útrob 550 koní a to je koneckonců důvod, proč se tak rozšířil názor, že šestiválec úplně stačí... Ale ne každému.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Jsou tu totiž lidé, kteří nemají nikdy dost a chtějí nejen větší sílu, ale i větší extravaganci a nařvanost. Přesně takovým bláznům vyjde Jaguar už zanedlouho vstříc, neboť během několika příštích měsíců je v plánu F-Type SVR (podle divize Special Vehicle Operations).

Co na něm bude jinak? Zkráceně řečeno, bude ještě o něco úchylnější než dosavadní eRko. Navenek se SVR odliší lízátkem pod předním nárazníkem, kapotou s průduchy a zadním přítlačným křídlem, které se polohuje v závislosti na rychlosti. Uvnitř nalezneme nový volant, dekor z broušeného hliníku a prošívaná sportovní sedadla. Aby se vůz trochu lépe přilepil k zemi, jsou na dvacetipalcových kolech obuty gumy Pirelli P Zero, a aby lépe fungoval v zatáčkách, je tu přitvrzený adaptivní podvozek. A abyste to celé taky ubrzdili, je tu brzdový systém s vyšším výkonem.

Pohonné ústrojí zůstalo takřka standardní. Stále je tu pětilitr s kompresorem, stále je tu osmistupňový automat z dílen ZF. Novinkou je však 25 koní navrch, celkem tedy 575 koní a 700 Nm točivého momentu. Z nuly na sto si to SVR sype za 3,7 sekundy a v oblasti maximálky překračuje magickou hranici 200 mil za hodinu, tedy 322 km/h. Drobně horší je to jen u kabrioletu, který kvůli vyšší hmotnosti umí ‚pouze‘ 193 mil v hodině (312 km/h). Aby se motoru lépe dýchalo, oddechuje skrze nový titanový výfuk.

A jak je to s dostupností? Podle holandského magazínu Autovisie, který mimochodem přinesl i první fotografie z oskenované brožury, se začátek prodeje v západní Evropě chystá na letošní květen. Lze se tedy domnívat, že Jaguar vše oficiálně odhalí v březnu v Ženevě a následně vyšle hřmící F-Type do světa.

Vavrisův dodatek: SVR se sice možná tváří jako ten vůbec nejdivočejší poddruh felis z jaguáří smečky, ale není tomu tak. Do SVR vám totiž společně s větší porcí výkonu a rychlosti automaticky namontují i pohon všech kol. A po pravdě, zase se tomuto rozhodnutí kluků z Británie tolik nedivím. Co tím chci ale říct? No samozřejmě to, že největší zabiják a kousač hlav bude i nadále zadokolka F-Type R, která ve sportovním módu ráda zlíská krom zadních gum i všechny nepřipravené floutky za volantem.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

piwel
25. ledna 2016, 12:06
0

v jakémkoliv provedení je to neuvěřitelně krásné auto a SVR tomu nasadilo korunu, zkrátka BOŽÍ

reagovat
Viper
25. ledna 2016, 15:28
0

Já si nemohu pomoci, ale ta SVR verze už je trochu moc vulgární. Standardní Sková verze v kupé, bez přidané aerodynamiky a v krásném čistém designu je prostě nejvíc.

Aleš
25. ledna 2016, 13:32
0

WAU. Opravdu krása. Souhlas s Piwelem.

reagovat
Ma
Marshall
25. ledna 2016, 14:45
0

Od úplné změny designového jazyka sou Jaguáry hnusnější a hnusnější. Kdyby zůstali u retro designu udělali by líp, tohle je hnus, vypadá to jak nějakej japonskej úlet. Zlatý starý XJR.

reagovat
bobo23
25. ledna 2016, 18:15
0

Ten předek se mi moc nezdá. Ale jinak vypadá opravdu k světu.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem