Také to znáte? Chcete jen jemně upozornit řidiče před sebou, že mu padla zelená – ale zatroubení se leckdo lekne a leckdo jiný ho zase považuje za projev agrese. V jiných situacích ale zase potřebujete dát jasně najevo nebezpečí a potřebujete důrazný zvuk.
Jak si s tím poradit? To vymysleli už kdysi dávno třeba inženýři Mercedesu, když do slavného modelu 600 “Grosser” namontovali dvoustupňovou vzduchovou houkačku. Jenomže to bylo auto pro diktátory, kapitány průmyslu a Elvise Presleyho. Nebyl prostor pro zdvořilost a nastavení bylo buďto “hlasité” nebo “krev z uší”.
Americký inženýr Mark Rober se rozhodl, že to ve svém Volkswagenu Jeta vyřeší lépe. Vyrobil si systém, který umí vyloudit hned tři zvuky a zároveň mu zachovává i původní, tovární houkačku. Elektrické obvody nabízejí možnost zdvořilého dvojitého “tútnutí” nebo ještě zdvořilejší nahrávky zvuku robota R2D2 z Hvězdných válek. Takže můžete nenápadně upozornit auto před sebou na padnuvší zelenou, naznačit, že si zapomněl cosi na střeše a tak podobně.
Ale pro jistotu je tu i vzduchová houkačka o tlaku 120 PSI. To když chcete někomu dát jasně najevo, že se plete někde, kde nemá být. Ostatně, více uvidíte ve videu níže.
Co si o takové věci myslíte vy? Měla by být auta standardně vybavena druhým tlačítkem pro “zdvořilou” houkačku? Nebo dokonce jejich sadou?
16. června 2017, 18:13
0
Dost dobrý nápad, to by automobilky mohly klidně zařadit do standardní výbavy !!!
16. června 2017, 22:18
0
Ten pro chodce je boží, ten chci taky... :)
16. června 2017, 22:36
2
Zdvorila, neboli svetelna, houkacka jiz existuje.
20. června 2017, 14:25
0
Není potřeba v tom hledat složitosti... u felicie, kterou jsem měl jako první auto to bylo tak, že pokud se o klakson jen tak "brknklo", auto jen tak polohlasně tutlo, což je ekvivalent zdvořilého zatroubení... dneska už mi přijde, že to u nových aut nejde.. je to všechno nebo nic... a taky se mi příčí pustit full klakson když někdo např. zaspí na zelený...
22. června 2017, 19:24
0
Toho R2 chci :-D