načítám data...

Infiniti ukazuje retro formuli Prototype 9

Japonské Infiniti sice před osmdesáti lety ještě vůbec neexistovalo, ale to neznamená, že si zdejší inženýři nemohou postavit retro závoďák, který jako by vypadl z okruhu 30. let.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Prototype 9, jak si hoši japonští svůj výtvor nazvali, se objeví na nadcházejícím Concours d’ Elegance v Pebble Beach a už teď je jisté, že tady způsobí slušný poprask. Při vývoji se Infiniti drželo jasného konceptu – co kdyby se v zapadlé stodole na jihu Japonska našla historická formule, která se zúčastňovala velkých cen ve třicátých letech.

Nechme teď stranou, že žádná taková neexistuje. Tohle je prostě jeden z mála případů, kdy si lze přiohnout historii pro svoje účely, aniž by to někomu vadilo.

Na Prototype 9 se snoubí historické výrobní procesy  s těmi moderními. Na jedné straně zde byli designéři, kteří navrhli tvary a díly jako 3D modely na počítači, na straně druhé potom zruční konstruktéři, kteří většinu hliníkové karoserie dotvořili ručně pomocí kleští a nýtů.

Hotovou skořápku poté posadili na žebřinový rám s tuhou přední nápravou na listových perech a se zadní nápravou typu De Dion, vše odtlumeno rotačními tlumiči. Kotoučové brzdy jsou stejně jako řízení prosty posilovače a o styk se zemí se starají vcelku úzké devatenáctipalcové pneumatiky, navlečené na vyplétaná kola. Všechno tak, jak to má být.

Tedy zase ne úplně všechno. Pro nejednoho nadšence bude velkým zklamáním fakt, že pod kapotou není právě řadový šestnáctiválec, ani jiná úchylně-dokonalá motorová kreace. Místo toho se zde nachází…elektromotor z Nissanu Leaf. Ano, je to tak a je to trochu smutné. Výkon elektromotoru krmeného li-ion bateriemi činí 148 koní, točivý moment dělá 320 Nm a 890 kilogramů vážící formule by měla zrychlit z nuly na sto za 5.5 sekundy. Nepojede to tedy špatně, o tom žádná, ale stejně máme pocit, že tomu něco lehce schází.

Nakonec je to ale stejně jedno. Tahle věc je totiž hlavně na koukání a musíme uznat, že se na ní kouká přímo báječně.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Trinom
14. srpna 2017, 16:32
0

Je fakt, že ani řadová šestka s výfuky za předním kolem by nemusela vypadat zle :)

reagovat
ro
rock
15. srpna 2017, 08:21
-1

Zrovna v neděli jsem v TV koukal na reportáž z muzea Audi, představovali tam V16 Auto Union Typ C/D. Mňam. Grand Prix speciál z pozdních 30. let má kousat a plivat plameny.
Tohle Infiniti jako studie na dané téma sice není úplně nehezký, ale motor z Leafu? Fakt? Co to muselo být za vymaštěný mozek, který na tohle přišel?

reagovat
ToMyx
18. srpna 2017, 10:47
0

Vždy, když vidím tyhle "doutníky" s hadicemi místo pneu, říkám si, že řídit to nechtělo jen talent, ale i pořádný koule. Jako exponát do muzea to bude asi fajn...

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem