Prototype 9, jak si hoši japonští svůj výtvor nazvali, se objeví na nadcházejícím Concours d’ Elegance v Pebble Beach a už teď je jisté, že tady způsobí slušný poprask. Při vývoji se Infiniti drželo jasného konceptu – co kdyby se v zapadlé stodole na jihu Japonska našla historická formule, která se zúčastňovala velkých cen ve třicátých letech.
Nechme teď stranou, že žádná taková neexistuje. Tohle je prostě jeden z mála případů, kdy si lze přiohnout historii pro svoje účely, aniž by to někomu vadilo.
Na Prototype 9 se snoubí historické výrobní procesy s těmi moderními. Na jedné straně zde byli designéři, kteří navrhli tvary a díly jako 3D modely na počítači, na straně druhé potom zruční konstruktéři, kteří většinu hliníkové karoserie dotvořili ručně pomocí kleští a nýtů.
Hotovou skořápku poté posadili na žebřinový rám s tuhou přední nápravou na listových perech a se zadní nápravou typu De Dion, vše odtlumeno rotačními tlumiči. Kotoučové brzdy jsou stejně jako řízení prosty posilovače a o styk se zemí se starají vcelku úzké devatenáctipalcové pneumatiky, navlečené na vyplétaná kola. Všechno tak, jak to má být.
Tedy zase ne úplně všechno. Pro nejednoho nadšence bude velkým zklamáním fakt, že pod kapotou není právě řadový šestnáctiválec, ani jiná úchylně-dokonalá motorová kreace. Místo toho se zde nachází…elektromotor z Nissanu Leaf. Ano, je to tak a je to trochu smutné. Výkon elektromotoru krmeného li-ion bateriemi činí 148 koní, točivý moment dělá 320 Nm a 890 kilogramů vážící formule by měla zrychlit z nuly na sto za 5.5 sekundy. Nepojede to tedy špatně, o tom žádná, ale stejně máme pocit, že tomu něco lehce schází.
Nakonec je to ale stejně jedno. Tahle věc je totiž hlavně na koukání a musíme uznat, že se na ní kouká přímo báječně.
14. srpna 2017, 16:32
0
Je fakt, že ani řadová šestka s výfuky za předním kolem by nemusela vypadat zle :)
15. srpna 2017, 08:21
-1
Zrovna v neděli jsem v TV koukal na reportáž z muzea Audi, představovali tam V16 Auto Union Typ C/D. Mňam. Grand Prix speciál z pozdních 30. let má kousat a plivat plameny.
Tohle Infiniti jako studie na dané téma sice není úplně nehezký, ale motor z Leafu? Fakt? Co to muselo být za vymaštěný mozek, který na tohle přišel?
18. srpna 2017, 10:47
0
Vždy, když vidím tyhle "doutníky" s hadicemi místo pneu, říkám si, že řídit to nechtělo jen talent, ale i pořádný koule. Jako exponát do muzea to bude asi fajn...