logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Autíčkář futurista, Novinky

Infiniti QX50 vstoupí na trh s variabilním kompresním poměrem

Infiniti se u nás sice oficiálně neprodává, ale stejně by nás měla zajímat jedna technická libůstka, vztahující se k nadcházející generaci crossoveru QX50.

Spolu s novým crossoverem totiž luxusní značka patřící Nissanu uvede na trh také historicky první sériově vyráběný motor, opatřený variabilním kompresním poměrem. Koncepce tohoto motoru byla poprvé ukázána světu minulý rok, a i když se jedná o vcelku složitou mechaniku, mohlo by se Infiniti posunout zase o něco dál v nekonečném boji úspornosti a výkonu.

Každá ojnice v přeplňovaném dvoulitrovém čtyřválci je na klikovou hřídel uchycena přes vahadlo. Za vahadlo potom přes přepákování tahá nastavovací „palec“ (fakt nevím, jak jinak bych to nazval), reálně měnící zdvih pístů ve válci. To znamená, že se kompresní poměr motoru může pohybovat od velmi nízkých 8:1 až po velmi vysokých 14:1. Jak to funguje v akci, podívejte se sami na videu.

V honbě za nízkou spotřebou je příhodnější, když je kompresní poměr vyšší. Ovšem vysoká komprese si zase nerozumí s turbodmychadlem a při požadavku na vysoký výkon hrozí, že začne motor klepat. Jakmile se tedy novému Infiniti pořádně šlápne na plyn, komprese se sníží a plnicí tlak může pořádně narůst. Dvoulitr tím pádem nabídne vcelku slušné parametry – maximální výkon činí 264 koní a točivý moment nabývá hodnoty 380 Nm.

Středně velký crossover QX50, kde bude motor spárován výhradně s bezestupňovou převodovkou CVT, umí zrychlit z nuly na sto za 6.3 sekundy a dosáhnout maximálky 230 km/h. To vše při dosažení velmi nízké spotřeby, údajně srovnatelné s dieselovými agregáty.

Právě benzínový motor se spotřebou malých dieselů má na současném trhu šanci na úspěch, vyvstává však otázka, jak to bude se spolehlivostí. Vnitřní uspořádání motoru je totiž skutečně o dost komplikovanější, než normálně a je docela dobře možné, že za pár let a pár set tisíc kilometrů, způsobí systém variabilní komprese nebohému majiteli ojetiny noční můry.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
BubaaCZek
27. 11. 2017, 20:07

Pokud by to byly problemy za par "set" tisic km tak parada :) Dik za clanek. Dobre info.

0 reagovat
GanGreen
27. 11. 2017, 20:25

hmmm tak tohle v autě nechceš...

1 reagovat
beastar
28. 11. 2017, 00:51

Fuj nejhorší auta na světě. To by stejně český odborník nikdy nemohl koupit ,)

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte