načítám data...

Infiniti přináší první produkční motor s nastavitelným zdvihem

15. srpna 2016, 08:56 7 komentářů Dominik Valášek

Už v době, kdy vznikl první turbomotor stavěný pro úsporu paliva, objevil se i palčivý problém. Byla by totiž potřeba variabilní komprese.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Ač není kompaktní crossover QX50 od Infiniti zrovna tím autem, které vyhlížíme s nadšením, nelze mu upřít, že přinese jednu zásadní technologickou novinku. Vlastně by se mohlo jednat o novinku tak velkou, že se bude moci měřit s objevem samotného přeplňování. Jde o dvoulitrový turbomotor označený jako VC-T, v jehož zkratce se ukrývá „Variable Compression – Turbocharged“. On je to totiž jen tak mimochodem první produkční motor, který disponuje variabilním zdvihem a tím pádem plynule měnitelným kompresním poměrem.

Vše je založeno na vcelku komplikovaném mechanismu, kdy rameno připojené na vyvažovacím hřídeli mění pozici ojnice na klice a tím určuje, jak vysoko bude píst v horní úvrati. Složité je to jak papiňák a nejlepší bude, když si uděláte obrázek sami podle nákresu přímo od Infiniti.

Vtip je každopádně v tom, že by se měla významně zlepšit úspornost motoru a zároveň navýšit výkon v nejspodnějším spektru otáček, kde ještě nefuní turbodmychadlo. Tady je totiž největší slabost současných turbomotorů. V nízkých otáčkách kvůli nízké kompresi nejedou a žerou, což bude Infiniti řešit tím, že v nízkých otáčkách bude mít kompresní poměr 14:1 a při zátěži, kdy začne tlačit turbo, pouze 8:1.

Připravovaný dvoulitr má nadmíru solidních 268 koní, 390 Nm točivého momentu, slibuje o 27 procent nižší spotřebu, než jakou má odcházející šestiválec o objemu 3,5 litru, a dokonce je na výrobu levnější než současné diesely. Zůstává velká otázka, jak motor obstojí ve zkoušce času a jestli nebude již za pár let potřeba brutálně drahých oprav celého komplikovaného systému, který do motorového prostoru přidává hromadu pohyblivých částí navíc. Co se mě týče, dávám větší naděje připravovanému motoru bez vačkových hřídelí, který bude mít elektro-pneumaticky ovládané ventily a který vyvíjí čínská automobilka ve spolupráci s Koenigseggem.

Premiéra nového motoru od Infiniti proběhne 29. září na autosalonu v Paříži.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ha
Hansoff
15. srpna 2016, 10:19
0

Upřímně se těším na výsledky z reálného provozu. Francouzi už se s tím zabývají spoustu let, ale do produkce to ještě nedotáhli. Jejich motor pracuje na velice podobném principu:

reagovat
Woyta
15. srpna 2016, 18:30
0

Ja bych radeji vysokokompresni motor na chudou smes. jenze diky tomuhle zlodeji patentu jsou zablokovane a on pozaduje hodne velke castky.

Mírus
15. srpna 2016, 23:14
0

Na papíře i ve zkušebnách je řada nadějných nápadů, ale teprve přechod do sériové výroby je zásadní pro akt "zrození". Systém od Infinity je očividně jednodušší, než francouzský MCE-5. Cena, rozměry, hmotnost, spolehlivost a životnost jsou zde na druhé misce vah. Infinity gratuluju k prvenství a odvaze a přeju úspěch. Kdepak je Diesotto? I když ti chtějí jít ještě dál právě přechodem k detonačnímu hoření.

Radohanno
15. srpna 2016, 12:54
0

Trochu mimo mísu...Infiniti je považována za automobilku??? Já myslel že to je jen Nálepka na autě ,aby se Nissan prodával i USA????Jinak vymýšlí koniny a stejně nejlepší je small block :-) nebo 1,3 OHV kdo fakt potřebuje tolik fičur na servis...

reagovat
Viper
15. srpna 2016, 14:40
0

Infiniti má vůči Nissanu stejné postavení, jako Lexus vůči Toyotě. Prostě se jedná o zcela samostatně žijící dceřinou automobilku. Stačí se podívat do nabídky modelů (ať už evropské nebo americké) a je moc dobře vidět, že vozy od Infiniti a Nissanu spolu nemají pranic společného.

Woyta
15. srpna 2016, 18:29
0

Jsou to jen luxusni oddeleni automobilek. To co se prodava jako Lexus se prodava i jako mene vybavena Toyota. Stejne tak maji i low cost oddeleni. Nissan na to ma treba znacku Datsun.

Radohanno
29. srpna 2016, 09:02
0

Jojo...Když otevřeš lexus pod kapotou je všude Toyota nebo Denso..V Japonsku se Prodávají modely Lexus pod značkou Toyota..To že mají jakože odděléný vývoj ničemu nevadí.. Lexus NX je na podvozku Toyoty RAV atd...Spousty komponentů mají stejných...I když v minulosti byly více oddělené dnes se v rámci úspor míchají...Lexus je u mě lepší Toyota pro Ameriku...Něco jako třeba Superb a Passat..mají 99% dílů stejných ale passat bude vždy lepší...



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Saturn Ostatní  2024
Saturn Ostatní

2024 rok výroby
200 koní výkon
0 ccm objem

Overland Redbird  2024
Overland Redbird

2024 rok výroby
200 koní výkon
300 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem