načítám data...

Hyundai i30 N vstupuje do světa dospělých hot-hatchů

13. července 2017, 17:49 6 komentářů Dominik Valášek Novinky

Hyundai právě vypustil do hot-hatchového kolbiště vůbec první model svojí nové divize N. A stojí za to!

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Hned s první ostrou novinkou míří korejská automobilka vcelku vysoko a dělá si zálusk na Peugeot 308 GTI, Ford Focus ST nebo VW Golf GTI. Možná si teď říkáte, že mezi těmito vozy jsou jisté výkonové rozdíly, ale na to v Koreji samozřejmě mysleli.

Hyundai i30 N jde totiž na trh hned ve dvou výkonových specifikacích. S tou základní dostanete dvoulitrový turbený čtyřválec, 247 koní a možnost zrychlit díky systému Launch Control z nuly na sto za 6.4 sekundy. S příplatkovým paketem Performance Pack potom dostanete tentýž motor, ale vyladěný až k 271 koním. Tady už se zrychluje z nuly na sto za 6.2, jezdí až 250 km/h a to ještě není všechno.

Performance Pack totiž dále znamená elektronicky řízený samosvorný diferenciál (což je vzhledem k výkonu tak trochu „must have“) a v rámci dané třídy unikátní výfuk s aktivními klapkami. Jakmile se výfuk otevře, měla by i30 N nadšeně prskat a střílet po vzoru WRC závodních speciálů.

Ani bez Performance Packu ale nebude hot-hatch od Hyundai nijak špatně vybavený. Už v základu jsou tu třeba adaptivní tlumiče, spolupracující s voličem jízdních režimů, ovládajícím kromě podvozku i tuhost řízení a odezvu na plyn. Na přední kola se síla přenáší skrze šestistupňovou manuální převodovku, vybavenou systémem pro sázení automatických meziplynů při podřazování. Správný muž ale takové vychytávky nepotřebuje a dá raději pořádné heel-toe!

Za povedený lze považovat vnější design. Bledě modrá barva i30 N sluší, vůz vypadá agresivně, nicméně nestává se z něj oplastované monstrum jako třeba z Civicu Type-R. Všechny prvky od předního lízátka, přes zadní střešní spojler až po difuzor jsou hezké a přitom relativně decentní.

Možná až příliš decentní je naopak interiér. Ten dostal ergonomická sedadla, jiný volant, ale jinak vypadá vcelku k nerozeznání od standardních vozů. Na druhou stranu, takhle nějak to má u hot-hatchů vypadat a praktičnost zůstala pochopitelně netknutá.

Naštvaný Hyundai testovaný na Nürburgringu ještě nezná svou cenu, ovšem ceník by se měl objevit co nevidět. První kusy mají totiž dorazit k zákazníkům ještě do konce letošního roku.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

JayK91
13. července 2017, 18:07
0

Tak tohle vypadá dost dobře ... ale obávám se že ta cena bude celkem důležitý faktor :-)

reagovat
Je
Jepice
14. července 2017, 08:04
0

To "oplastovane monstrum" je ovsem funkcni a jezdi zatracene dobre. Nevim jak tohle hjunde...uvidime az to otestujete! Face to face!

reagovat
Viper
14. července 2017, 10:58
1

To bezesporu. I já sám považuji CTR za nejlepší hot-hatch dneska, jenže řekněme si narovinu - jeho vzhled je pro mnoho lidí už trochu přestřel a není se čemu divit.

fs
fs
14. července 2017, 08:04
0

aky to ma diferak? vsade pisu nieco ine a dufam ze to nebdue len nieco ako xds

reagovat
Vavris Vavrisovic
14. července 2017, 08:28
0

Dominik má vždy správné informace, takže i30 N skutečně má mít elektronicky řízený LSD, třeba jako Golf GTI Performance. Takže žádné XDS aka ESP s prodlouženým pazourem :-)

Lu
Ludva
23. července 2017, 18:26
0

Ty nárazníky jsou okopírované BMW

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem