načítám data...

Honda ZR-V e:HEV Sport: Důležité je býti trendy

SUV pro novou generaci. Anebo je to jinak?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Japonská Honda je jedním z průkopníků vozů SUV. Společně s Toyotou (RAV4) zachytily obě automobilky nástup kategorie SUV velmi brzy a mohou se tak dnes pyšnit již několikátou generací těchto oblíbených vozů. Zatímco RAVka byla v první generaci poměrně malým autem, jehož využitelnost, jakožto rodinného přibližovadla byla nevelká, Honda rovnou přispěchala s relativně rozměrným autem, které zvládlo plnit rodinné potřeby zcela bez problémů. Ano, řeč je o první Hondě CR-V. Comfortable runabout vehicle, alias CR-V, během šesti generací poněkud vyrostlo a dnes jej řadíme zcela bez diskuzí do třídy středně velkých SUV. Tím pádem se Hondě uvolnilo místo mezi kompaktními SUV a proto Japonci přišli s nápadem, že postaví zcela nové auto. Právě na něj se právě dívate. Přivítejme tedy prosím kompaktní Hondu ZR-V.

Než se podíváme podrobněji na tuto modrou Hondu, dovolím si menší sociologickou vložku. A hned vám vysvětlím proč. Název ZR-V má totiž své opodstatnění. Znamená totiž Z runabout vehicle. Ano, písmeno Z má nyní poměrně nepěkné konotace, vzhledem k vleklému konfliktu na východě. V tomto případě však písmeno Z odkazuje na tzv. Generaci Z. Takto se označuje generace lidí, kteří se narodili přibližně mezi roky 1997 a 2010. Je to první pokolení, které se narodilo do plně digitálního světa a možná právě proto, jsou vzorce chování zetek výrazně odlišné od svých předchůdců mileniálů. Tak či onak, nová Honda ZR-V by se měla zamlouvat právě generaci Z. Co to může v reálu znamenat? To zkusíme zjistit na následujících řádcích.

Co se vnějšího designu týče, tady asi neočekávejme převratné změny a řešení. ZR-V je sice v každém ohledu oblejší a taková ocucanější oproti většímu sourozenci CR-V, ale ve výsledku zapadá do aktuálního designového jazyka značky velmi dobře a na první dobrou poznáte, že se díváte na Hondu. Ta poletech experimentování s divočejšími kreacemi v rámci vnějšího designu, trochu šlápla na brzdu a naladila na mírně konzervativnější notu. A musím říct, že se mi taková proměna docela zamlouvá. V nastoleném duchu pokračuje také interiér vozu. Tady hraje prim jednoduchost, až taková skoro jako strohost. A já vůbec nejsem proti. Ergonomie ovládání je příkladná, všude je spousta místa, je to prostě takové ideální SUV. Snad jen na posez za volantem jsem si musel chvilku zvykat. První tři dny jsem si říkal, že sedím možná až trochu moc vysoko, a že sedačky by mohly být o trochu pohodlnější. Za sebe hodnotím interiér jako fajn místo k životu, ale trochu přemýšlím, v čem by to mělo oslovovat tu mladou generaci. Trochu mi tam chybí nějaký výrazný prvek, který by byl jasně cílený právě generaci Z.

O pohon tohoto modrého SUV se stará starý známý hybrid e:HEV, což značí dvoulitrový zážehový čtyřválec a elektromotor. Honda na to jde trochu jinak než třeba Toyota, ale to už jsme si na našich stránkách řekli tolikrát, že nemá cenu to omílat stále dokola. Bez přímého srovnání si netroufám soudit, který ze systémů je lepší, nicméně e:HEV mnohem víc při běžné jízdě připomíná fungování elektromobilu. Dostupný točivý moment, rychlé reakce a tak dále. Ve městě se tak ZR-V pohybuje až překvapivě svižně a ochotně. Také spotřeba se dá vcelku bez potíží udržet někde okolo 5,5 litru, což na kompaktní SUV, co má 184 koní, vůbec není špatná hodnota. Co se pohonu týče, tak právě v této oblasti si dovolím tvrdit, že Honda ZR-V zdárně následuje aktuální trendy. Hybridní pohonná soustava je něco, bez čehož to dnes nejde. Jen si tak říkám, jestli by generace Z nechtěla už spíš čistý elektromobil.

Navzdory slovíčku Sport v názvu auta, samozřejmě nečekejte žádné nadstandardní sportovní vlastnosti. ZR-V je kompaktní SUV jak se sluší a patří. Primární je zaměření na komfort a kvalitu jízdy a v tom tato Honda obstojí na výbornou. ZR-V je příjemně odhlučněné a podvozkově tak akorát podajné. Přesto je však z vozu cítit příbuzenský vztah se skvěle jezdícím Civicem. Což znamená, že na ZR-V bude naprostý spoleh, když náhodou budete někdy pospíchat. Nebude to sice zábava, ale účel splní.

Verdikt

Nová Honda ZR-V rozhodně má, co nabídnout. Efektivní pohonná jednotka je nadmíru příjemná a jde ruku v ruce s pohodovým podvozkem. Potěší také interiér, který svou kvalitou může dosahovat až prémiových standardů. Honda ZR-V se povedla a o své místo na trhu se obávat nemusí. Snad jen velikost kufru a ambiciózní cenovka může tomuto kompaktnímu SUV házet klacky pod nohy. Jen si pořád tak nějak nejsem jistý, tím zaměřením na generaci Z. To tam úplně nevidím a skoro si říkám, že bude svými vlastnostmi a zaměřením odpovídat spíše mileniálům.

Technické údaje

Motor: zážehový čtyřválec 1993 ccm s elektrickým přenosem výkonu
Výkon: 135 kW (315 Nm)
Převodovka: bezstupňová eCVT s virtuálními kvalty
Maximální rychlost: 173 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 7,9 s 
Průměrná spotřeba dle výrobce: 5,0 l/100 km kombinovaná 
Průměrná spotřeba v testu: 5,6 l/100 km  
Základní cena: 939 900 Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ro
rock
08. prosince 2023, 07:15
5

"na první dobrou poznáte, že se díváte na Hondu"

No, mám pocit, že Honda svůj designový jazyk aktuálně redefinuje a zatímco u Civicu nebo Jazzu Hondu opravdu poznám na první pohled, tady bych byl bez loga na kapotě ztracenej. Je to dost bezvýraznej blob a z úvodní fotky jsem jsem si myslel, že koukám na nějakej facelift Fordu Puma.

reagovat
ro
rock
08. prosince 2023, 07:18
0

... dole na stránce tady mám reklamu na MG ZS a předek je s tou Hondou naprosto zaměnitelnej. Opravdu fádní řešení, ale zatímco u MG mne to neuráží, protože od nich nic nečekám, u Hondy to zamrzí.

Fr
Frodo
08. prosince 2023, 09:48
-1

Taky si říkám, že jediná možnost jak poznat co to je je znak Honda nárazníku.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Fiat 128 Sport Coupé 1100 L 1973
Fiat 128 Sport Coupé 1100 L

1973 rok výroby
65 koní výkon
1 116 ccm objem

Renault Scénic Nová STK,po servise,klima, 2001
Renault Scénic Nová STK,po servise,klima,

2001 rok výroby
93 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet CK1500 Cheyenne 1989
Chevrolet CK1500 Cheyenne

1989 rok výroby
150 koní výkon
5 000 ccm objem

GMC Sierra 1500 4x4 TRUCK V8 KING CAB 1997
GMC Sierra 1500 4x4 TRUCK V8 KING CAB

1997 rok výroby
350 koní výkon
5 733 ccm objem