Dobrá zpráva vyšla najevo na britských ostrovech, kde se sešel klub majitelů S2000. Několik lidí z Hondy se zde rozmluvilo a potvrdilo třetí generaci roadsteru, který odešel do důchodu v roce 2009. A asi nikoho nepřekvapí, že nový vůz by měl mít vše pěkně na svém místě. Honda chce naslouchat nadšencům a o tom, co bude a nebude mít nová S2000, tak rozhodnou přímo petrolheadi. Už teď je každopádně jistá koncepce s motorem vpředu a s pohonem zadních kol – žádná jiná by koneckonců nebyla přípustná.
Dobré zprávy se týkají i připravovaných motorů. Podobně jako u Mazdy MX-5, které půjde nová Honda po krku, budou pod kapotou čtyřválce o objemu jednoho a půl a rovných dvou litrů. Jenže na rozdíl od Mazdy budou ty v S2000 přeplňované, a ještě navíc doplněné variabilním časováním ventilů VTEC. Na zadní kola bude síla v každém případě putovat přes jedinou převodovku, kterou bude krátce poskládaný šestistupňový manuál.
Slabší agregát o objemu 1,5 litru, který se objeví v základní verzi, by měl disponovat velmi solidním výkonem, čítajícím okolo 180 koní. Už to se zdá být zcela dostačující na příjemné svezení s kompaktním sporťákem, ale kdo se toho nebojí a myslí to s ježděním vážně, sáhne po větším dvoulitru. Zcela konkrétně se bude jednat o stejnou pohonnou jednotku, která svými 306 koňmi způsobuje škrtátka na trenclích v aktuálním Civicu Type R. Jestli však Honda ponechá motoru ‚plnou nálož‘, nebo jej lehce umravní a pár koní ubere, je prozatím ve hvězdách. Silná verze by měla kromě výkonnějšího motoru dostat také samosvorný diferenciál a tužší odpružení.

Napadá nás v tuto chvíli asi jen jediná podstatná otázka a tou je „kdy?“ Žádné zdroje nemluví o tom, kdy se nová S2000 objeví, my však pevně doufáme, že se to stihne řekněme do dvou let. Na světě zatím nejsou ani oficiální obrázky a čekání si tak můžeme zkrátit jen u renderů, které vypustili kolegové z britského Autocaru.
A co další sportovní modely Hondy? Na přetřes přišlo i mnohokrát propírané ‚baby-NSX‘, tedy připravovaný malý a lehký sporťák, disponující uprostřed uloženým motorem. Ten je prý stále v jednání, nicméně japonská značka v první řadě upřednostňuje návrat na scénu otevřených roadsterů. Malinko nás potom rmoutí fakt, že připravovaný pidi sporťák S660 bude určený pouze pro japonský trh. V Evropě by se prý model s takovou filozofií neuchytil, navíc by vyžadoval mnoho úprav, aby dostál místní legislativě.




Tomáš
7. 12. 2015, 18:11Nebylo původně v plánu dát S660 první na Japonský trh a za nějakou chvíli i do Evropy a USA? Škoda toho, že se k nám nedostane...
Viper
7. 12. 2015, 18:20Pokud si správně vzpomínám, bylo to tak. Bohužel Evropa po malých sporťácích moc neprahne a ve výsledku by byl odběr tak malý, že by se to Hondě sotva vyplatilo.
Sklenka
7. 12. 2015, 22:21Škoda, že se ty levnější verze, na které člověk dřív dosáhne a stačily by mu, nešpérujou...
JayK91
7. 12. 2015, 23:43Možná budu za blbce, ale od kdy má Honda modulární platformu se zadním náhonem? (pokud nemá - což si myslím, tak to bude tak nejdřív za 5 let a ne za dva a nebo to bude velmi drahé auto, s čímž by nepochodili) :D
František Čáslavský
8. 12. 2015, 01:50Řekl bych, že to nebude problém, koneckonců v Japonsku dnes razí filozofii Sharing is caring, viz S-FR :)
JayK91
9. 12. 2015, 00:43No pak je tedy otázkou kdo byl ochotny se podělit (a za jakou cenu) ...
piwel
9. 12. 2015, 11:51za 1. Honda nemá v plánu cílit na MX5, ale o kategorii výš, jako je 370Z, Boxster, atd...
za 2. sdílení platformy zrovna u Hondy myslím nepřipadá v úvahu, tudíž si na novou S2000 budeme muset nějaký ten pátek počkat
za 3. Honda v tom dělá takový mišmaš že snad ani sami neví co chtějí vyrábět, viz zvěsti o hybridním "babyNSX" jako nástupci S2000, S660 pro Evropu (S1000) tady zřejmě taky nikdy neuvidíme, teď vyrukovali s novou "klasickou" S2000, pro kterou sle nemají platfromu...takže bych to prvotní nadšení trochu krotil a počkal aspoň na nějaký koncept :)
a nebo to má Honda od roku 2009 už nachystané a jen čeká na "kabrio" sezónu :P