Právě na Fisker Karma si při pohledu na nový elektromobil EMotion velmi rychle vzpomenete. Oba vozy nesou jak Fiskerův osobitý podpis, tak i celkově elegantní vzezření, dané ladnou a plynulou siluetou, ve které je kabina pro posádku vytvarována coby jeden jediný oblouk. Obří čtyřiadvacetipalcová kola, obalená úspornými pneumatikami Pirelli, jsou potom prvkem ze světa decentně přehnaných konceptů.
Největší haló však přichází teprve ve chvíli, kdy EMotion otevře dveře. Ukrytými podsvícenými klikami (nebo chytrým telefonem), se ovládá čtveřice šikmo nahoru otevíraných dveří, jejichž uspořádání je naprosto unikátní. Někdo říká, že vypadají jako dračí křídla, někdo jako motýlí křídla a někdo zase, že jsou jako křídla vážky. Ať už je ale chcete nazývat jakkoliv, každopádně se jedná o velmi „cool“ záležitost.
V interiéru plném kůže a karbonu (karbon je mimochodem dost podstatným stavebním prvkem celého auta), se nachází čtyři samostatná a nastavitelná sedadla, doplněná záplavou displejů. Displeje jsou vpředu, displeje jsou vzadu a jeden obrovský prohnutý displej o úhlopříčce 27 palců může být i na opěradle sedadla spolujezdce. Klasická tlačítka odsud téměř zmizela, vše se nyní ovládá zejména doteky.
Futuristickou výbavu dále doplňují autonomní funkce. Do roku 2020 chce jezdit EMotion zcela sám, tedy ve čtvrté úrovni autonomního řízení. Pomoci přitom má hned pět laserových lidar senzorů, rozmístěných u kol a v přední masce.
Z pohonného ústrojí oproti Karmě zmizela hybridní složka a jak současná doba velí, je EMotion výhradně elektromobil. O pohon všech kol se starají elektromotory o souhrnném výkonu 782 koní (což je fakt hodně), takže EMotion vystřelí z nuly na sto za necelé tři vteřiny a dosahuje maximálky kolem 260 km/h.
Krmení motorů má na starosti pakl baterií od LG, disponující dohromady kapacitou 145 kWh. Dojezd má přesáhnout 650 kilometrů na jedno nabití a pokud se EMotion připojí k dostatečně výkonné nabíječce, lze doplňovat elektřinu tempem 200 kilometrů za 9 minut. To už by se docela dalo.
Fiskerovo nové dítě jde do výroby v druhém pololetí tohoto roku, ale tím celá akce nekončí. Postupem času se chystá ještě výroba levnějšího modelu po vzoru Tesly Model 3. Ten by měl stát kolem 700 000 korun a Fisker doufá, že vyrobí až 300 000 kusů levnějšího auta ročně. Oproti tomu EMotionu má vzniknout jen asi 5000 vozů za rok.
10. ledna 2018, 18:19
2
Ok je to fajn. Henrikovi asi zapoměl Horacio porádit, že auto má dveře na to aby se z něj vystupovalo. Tohle je použitelný prakticky fakt mizerně. Sedačky budou asi lepší, než v oktávce ale to i cena. 2020 chce jezdit zcela sám koukám, že Henrik a jeho pohůnci chodí poslouchat Evžena na ty jeho brífinky a potom mají z toho zamotanou hlavinku stejně jako on.
11. ledna 2018, 21:17
0
Má to Henrik zase moc pěkný. Musim říct, že mi to přijde na luxusní auto malý - k čemu je auto týhle kategorie velký uvnitř, když si s tím člověk nezabere větší kus silnice, než obyčejný bohatý lidi co jdou do průměrných německých premiových sedanů? Ale těším se na to stejně, mnohem víc, než na Tesly 3.
Z praktickýho hlediska by bylo hrozně moc fajn, kdyby do toho Emil Frey šel znovu, a tak bychom měli v ČR zastoupení a servis, jako máme na původní Fiskery Karma, což bohužel zatím nemáme ani na ty tuctový Tesly :-)
12. ledna 2018, 01:11
0
Jako konstrukter jsem z Karmy moc nadsenej nebyl. nektera reseni co tam meli mi prisli i k smichu. Jak tady pisou i ostatni. Do auta s takhle navrzenymi dvermi se elegantne nastoupit neda. Prijde mi ,e Fisker se chce za kazdou cenu odlisit a proto jsou jeho auta spatne prodejna.