Máme tu dvě zprávy pro milovníky starých Mustangů. Jednu dobrou a jednu špatnou. A protože vás chceme u článku udržet až do konce a navíc vás na závěr pozitivně naladit, začneme tou horší…
Jak jsme všichni již léta očekávali, legendární označení Mach1, poslední z “velkých jmen” historie původního Mustangu, se brzy vrátí na scénu. Bude tak následovat monumentální návrat Mustangů Shelby, které se posledních 12 let vrací v nejrůznějších a stále brutálnějších podobách, Mustangu Boss 302, který před šesti lety dokázal, že i tuhá náprava může zazářit na okruhu nebo již třikrát zopakovanou reinkarnaci “filmového” Mustangu Bullitt.
Je tedy asi pochopitelné, že když Ford v neděli večer oznámil, že se legendární jméno vrací, očekávali jsme něco ve stylu minulého modelu Mach1, který přišel v roce 2003, aby vyplnil prostor mezi standardním Mustangem GT a bestiální variantou SVT Cobra s kompresorovým osmiválcem a nezávislým zavěšením. I když jsme si přečetli zmínku o elektrifikovaném pohonném ústrojí, stále jsme v redakci vedli spory o to, jestli bude Mach1 onen již dříve avizovaný hybridní Mustang se čtyřválcovým turbomotorem Ecoboost a výkonem srovnatelným se standardní V8 (jak tvrdil Hamster) nebo bestiální obluda s osmiválcem a hybridem, která by se charakterem mohla podobat původnímu Mach1 428CJ – monstru se sedmilitrovým bigblockem, které bylo pro drag racing tím, čím byl Boss 302 pro okruhy. V tuto variantu jsem doufal já a dokázal jsem si představit, že 800 či 900 koní by ve vztahu k hybridu rozehřálo i srdce těch nejzavilejších petrolheadů.
Jenomže potom zástupci Fordu svá vyjádření upřesnili. Nečeká nás žádný Mustang, který by do světa dostupných aut přinesl supervýkonné hybridní ústrojí ve stylu hypersportů jako je Porsche 918 Spyder, LaFerrari nebo McLaren F1. Slavné jméno Mach1 dostane sportovně laděný, elektrický crossover. Mluvčí Fordu sice prohlásil něco ve smyslu, že Mach1 bude mít “vztah” k Mustangu, ale víme, jak to ve světě marketingu chodí. Reálně tak nejspíše můžeme očekávat další z dnes tak populárních “sportovních crossoverů” – něco jako skromnější alternativu k Porsche Macan či (o mnoho skromnější) Lamborghini Urus. To v kombinaci s elektrickým pohonem, který bude nepochybně znamenat velkolepé výkony, nejspíš vyústí v hit mezi běžnými zákazníky. Nás nadšence ale bude pořád trochu dráždit ono jméno.
A možná si to už uvědomuje i Ford, jehož PR zástupce v nedávném tweetu zmínil, že Ford definitivní pojmenování zvláží podle zájmu publika. My bychom si dovolili pro bleskově rychlý crossover navrhnout jméno Lightning, které navazuje na sportovní verze pickupu F-150. K němu se to totiž perfektně hodí.
Ale než propadnete depresi a začnete v komentářích pod článkem štkát, že dřív bylo všechno lepší, máme tu lepší zprávu. Ještě letos by totiž měla dorazit nová generace modelu Shelby GT500. Zatímco dnešní GT350 s úžasným osmiválcem, který se může chlubit plochou klikovou hřídelí a omezovačem v 8 250 ot./min, je spíše puristickou, okruhy inspirovanou záležitostí, GT500 bude opět pořádná bestie. Ford zatím neprozradil mnoho informací, ale zdá se, že se můžeme těšit na osmiválec přeplňovaný kompresorem a výkon přinejmenším 700 koní –proslýchá se, že by výsledná cifra měla být dokonce vyšší než 750 koní.
To kromě samotného faktu, že se ve volné přírodě budou svobodně pohybovat monstrózní Mustangy s výkonem pomalu se blížícím výkonu jeho předobrazu, druhoválečné stíhačky P-51 Mustang, to slibuje především další pokračování šílených zákonů ve výkonech moderních muscle cars. Protože jak mohou Chevrolet a Dodge zareagovat jinak než představením nových a ještě výkonnějších verzí svých pony cars? Dočkáme se devítisetkoňového Camara? Tisícikoňového Challengeru?
16. ledna 2018, 09:48
2
Tak už i Ford se dal na kacířství a znásilňování... Svolejte španělskou inkvizici a upalte ty černokněžníky dřív než zaviní soudný den !!! :D ... Ne fakt... jit s Machem ve stopach Mitsu Eclipse je nehorazna zhovadilost a pánové ve Fordu by se nad sebou měli vážně zamyslet! Lightning by byl opravdu lepší...
16. ledna 2018, 09:49
2
Marketingové oddelenie Fordu sa učí u japonských kolegov z Mitsubishi? Obávam sa že toto bude ešte horšie...