načítám data...

Fiat kupuje i zbytek Chrysleru

02. ledna 2014, 11:00 8 komentářů Vojta Dobeš Novinky

Je to oficiální, Fiat se brzy stane výhradním vlastníkem koncernu Chrysler. Vydělá mu prodej pick-upů a policejních sedanů v Americe na další verze pětistovky v Evropě?

Zobrazit galerii

Jak asi víte, italská automobilka Fiat už po nějakou dobu drží a stále zvyšuje podíl v americkém koncernu Fiat. Nyní dosáhl dohody s odborovou organizací UAW a jejími zaměstnaneckými fondy, které byly majitelem zbylých akcií Chrysleru. Výměnou za 4,35 miliardy dolarů se Chrysler dostane zcela do rukou italské společnosti.

Pokračuje tak zvláštní spojení, kdy Italové pod vedení Sergia Marchionneho nejdříve zachránili krachující Chrysler, aby následně v problémech se topící koncern Fiat držely nad vodou právě ekonomické výsledky z USA. Za oceánem se kvartetu Chrysler – Jeep – Dodge – Ram (a miniznačce SRT) daří úspěšně prodávat obstojná množství typicky amerických produktů – od pick-upů Ram přes SUV nejrůznějších tvarů a velikostí až po velké sedany, jako je Chrysler 300 nebo mezi policejními silami neobyčejně populární Charger.

za oceánem se chrysleru daří, ale problémem se v tuto chvíli zdá být činnost evropských značek

Problémem se v tuto chvíli zdá být naopak činnost evropské části koncernu. Lancia se potácí v problémech a prodává přeznačené Chryslery, Alfa láká na světlé zítřky v podobě nádherné 4C a prodává přitažlivou Giuliettu, ale není schopna reálně konkurovat ostatním skoro-prémiovým značkám, a Fiat jako by nedokázal produkovat nic jiného než model 500 a jeho klony. A ani úspěchy evropských importů do USA nevypadají nijak skvěle – na Giuliettě založený Dodge Dart příliš neoslnil a první vlaštovkou je snad jen poněkud podivně vyhlížející Jeep Cherokee.

Dobře našlápnuto má snad jen luxusní divize Maserati, se svou snahou proniknout do nižších tříd sedanem Ghibli a crossoverem Kubang. Velké věci slibuje i spojení Dodge a Alfy, ze kterého by měla vzejít nová generace Avengeru, postavená na stejné platformě se zadním náhonem jako nástupce Alfy 159. První novinářské testy také překypují nadšením nad novou dodávkou RAM Promaster, což je vlastně evropské Ducato, které má na US trhu konkurovat místním stálicím v podobě Chevroletu Express a Fordu E-series.

Takže, stručně řečeno – tohle spojení má potenciál být skvělé. A nebo se stát obrovským průšvihem. Na co si vsadíte vy?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

bu
bucek
02. ledna 2014, 11:21
0

uz se nemuzu dockat Dodge RAM twinair

reagovat
Sau
02. ledna 2014, 11:26
0

Jako že by tam ty motory byly 4x ? :)

bu
bucek
02. ledna 2014, 11:34
0

ty nemyslis vubec zelene,samozrejme jeden :-D

Sau
02. ledna 2014, 12:17
0

Zas ale musím přiznat že pokud byty TwinAiry byly opravdu osazeny 4x a to v každém kole jeden, byl by to bezpochyby minimálně marketingově zajímavý počin :)

bu
bucek
02. ledna 2014, 12:45
0

a ctyri prevodovky:-)
a nemohl by mit twinair v zajmu ekologie i vypinani poloviny valce pri malem zatizeni

BobAsh
02. ledna 2014, 13:33
0

Tak už máme Ram 3.0 CRD - ale to je prej dobrý auto.

bu
bucek
02. ledna 2014, 13:55
0

no pokud uz bude interier vyroben tak,ze nepropadnu sparou v palubce nebude vrzat a v lete se me nebude pokouset sprovodit ze světa preukrutnym smradem tak proc ne
jenze furt je to jenom nakladak a podle toho bude jezdit

BobAsh
02. ledna 2014, 17:21
0

No, Ram 1500 je asi tak stejnej náklaďák jako Cadillac Escalade. A u nový generace se prej HODNĚ zlepšila kvalita zpracování...



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem