načítám data...

Faceliftovaný Ford Mustang zamířil do Evropy

Podle masky trochu smutný - zato ale výkonnější - Mustang přichází v produkční verzi pro evropský trh. A asi nebude žádným překvapením, že se mu na starém kontinentu hůř dýchá.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Jak bylo naznačeno již v perexu, i v provedení pro Evropu doznal Mustang designových změn, ukázaných několik měsíců zpátky u americké verze. Nová světla sice vypadají, jako kdyby Mustangu spadly hračky do kanálu (ač někdo tvrdí, že jsou zuřivá a naštvaná), nicméně nezpochybnitelnou výhodou je u nich fakt, že už v základu dostanete LED technologii.

Vedke světel by se tu našly také nové a širší blatníky, pozměněná zadní světla a samozřejmě i držák přední SPZ, který nicméně nedopadl až tak špatně a celkový vzhled auta prakticky nenarušuje.

O dost podstatnější změny jsou však ty, co Ford provedl pod kapotou. A jak už asi tušíte, tady jsme na tom oproti Mustangově domovině o něco hůř. Že se v nabídce stále neobjevil středně velký šestiválec, to by nás asi nemuselo až tak mrzet, nicméně nepotěší, že čtyřválec 2.3 EcoBoost zeslábl v rámci faceliftu z původních 313 koní na nových 290 koní. Na vině není nic jiného, než filtr pevných částich, jež se začal v poslední době kvůli přímému vstřikování cpát i do benzínových aut. Holt patrně jediný způsob, jak donutit Mustanga plnit ekologickou normu Euro 6.2.

Co se ovšem dynamiky týče, zůstal čtyřválec alespoň s automatickou převodovkou na stejných hodnotách. Situaci totiž zachraňuje nová desetistupňová převodovka od Fordu, která se pochopitelně neomezuje jen na čtyřválec, ale lze jí přikoupit i k osmiválcovému motoru.

Osmiválec navíc o nic ochuzen není a inovovaný atmosférický pětilitr dostal ve verzi pro Evropu stejných 450 koní, jako ve verzi pro USA. Za nárůstem síly stojí v tomto případě systém dvojího vstřikování, kde klasickým nepřímým vstřikům dělají společnost ještě vstřikovače přímé. Vedle toho, že je Mustang silnější, dosahuje vyššího točivého momentu v nízkých a středních otáčkách.

Standardem pro Evropu je malinko jinak nastavený podvozek. Jelikož Evropané vyžadují něco trochu jiného, má Mustang třeba tužší stabilizátory a celkově trochu jiné naladění. Kdo si ale posteskne po větším komfortu, může volit adaptivní podvozek MagneRide, schopný bleskově měnit charakteristiku v závislosti na okolnostech a preferencích. Spolu s dalšími parametry lze měnit chování podvozku v šesti jízdních režimech. Ke stávajícím módům Normal, Sport, Track a Snow/Wet přibyl ještě režim Drag Strip pro maximální akceleraci a individuálně laditelný My Mode.

Když už jsme u těch technologií, Mustang se pochlubí i celou haldou jízdních asistentů, dávajících pozor za řidiče. Je tu adaptivní tempomat, hlídání mrtvých úhlů, hlídání jízdy v pruzích nebo varování před srážkou, detekující chodce. 

Do prodeje jde faceliftovaný Mustang v Evropě během prvního pololetí příštího roku. Ceník zatím neznáme, ale nic překvapivého oproti současné situaci by nás čekat nemělo.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
11. září 2017, 21:33
0

Je to tak trochu hnusny, ale co uz. Je to dobry auto, tak holt clovek bude muset prekousnout ten cumak s predkusem.

reagovat
Pólin
14. září 2017, 11:00
0

Tak nevím, mě se to docela líbí... je to takové správně zlé, jak se na ponycar sluší.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
14. září 2017, 11:35
0

Ja tam prave nic zlyho nevidim. Spis kreslenyho mysaka krysaka.

Pólin
14. září 2017, 12:40
0

Tisíc lidí, tisíc chutí... jen pro představu: co je pro Tebe zle vypadající auto? Když ne ten nový mustang...

beastar
14. září 2017, 12:54
0

Jasně vzhled může v každém evokovat něco jiného. Tohle má být podle mě hlava žraloka oči po stranách hlavy, čumák vepředu a pod ním obří tlama. Nevím jestli zlá, nebo hodná:)

krab
14. září 2017, 12:59
0

Mě přijde taky 6. generace obecně taková uhlazená. Zkrátka globální Ford. Já bych si za ten milion co bude stát určitě i ten pidi čtyřválec koupil přesně tohohle Mustanga : https://www.sportovnivozy.cz/87041-ford-mustang-v8-v-cr
Ten je krásnej.

beastar
14. září 2017, 13:23
0

Hmm to je vážně jiná káva. Krásná kombinace v8 a taková pěkná barva. Zase to ale nebude taková divočina jako tady žralok. Je to jako srovnávat zachvalou původní Felicii a novou Fabii:)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
14. září 2017, 15:58
0

Krab: Tak to je v podstate to, co mame doma, jen fastback. Z tech modernich mne osobne se nejvic libil posledni facelift paty generace. Z roku 2012-2013. To jsou podle mne nejhezci moderni Mustangy. Ten novej je peknej uvnitr, vyborne jezdi, ale zvenku se mi moc nezamlouva. Presne jak rikas, je to globalni Ford.

beastar
14. září 2017, 16:17
0

Globální doba, globální auta ono se to potom překvapivě prodává tak nějak lépe.

krab
14. září 2017, 16:20
0

ten je pěkněj, mě se hlavně fastback líbí. Beastar, to je jasné, to je klasika a na jiný ježdění než moderní Mustang. Já spíš jen k těm tvarům, kterej Mustang se mi líbí. Překvapivě ta nejstarší klasika.. :)

Jinak zas zcela upřímně nový Mustang, tento globální se zase u nás zdá se velmi dobře prodává. Po Praze je teda vidím hodně často. Auto pro bankovního ředitele dneska už.. A v pátý generaci Mustanga by určitě tyhle lidi nejezdili. Jinak pro mě taky je vzhledově lepší 5generace, přesně ten typ jak uvádí Knightrider.

beastar
14. září 2017, 16:36
0

Taky se mi to líbí asi nejvíc, když už káru z Usa tak z téhle doby. No pátá generace byla trochu pubertální, ale mělo to své kouzlo. Jen prostě v Praze v tom provozu v záplavě běžné produkce okolo se v tom člověk cítil jako kretén. Nic proti tomu autu, ale s tím zvukem a vzhledem to prostě v evropském městě nesedlo. To jim zřejmě došlo. Nový Mustang je už konfekčnější věc kdy i lidi, co nutně netouží aby je každý viděl a nefandí americké produkci jsou ochotni v tom jezdit.Je to trend u všech automobilek sjednotit, připodobnit aby to neurazilo nikde. Dnes i těch pár kusů prodaných tady může mít vliv na další osud modelu tak díky za ně.

krab
14. září 2017, 16:50
0

To víš že jo, tady radší ráno vidívám okolo kanceláří na Brumlovce pár poevropštělých Mustangů. Hezčí pohled než na Octávky vRS, které by si tito lidé koupili automaticky, nebýt aktuálního Mustangu.

beastar
14. září 2017, 16:59
0

Víš co to hlavne

beastar
14. září 2017, 17:02
0

Ukazuje že nejsou auta typu dostupný, zajímavý sporťák co je praktický. Proto hodně lidí končí u toho RS. Ne každý chce Bmw či Audi. Normální automobilky, ale stylovější auta v balení kupé moc nemají. Do kanclu do banky nebudeš jezdit roadster jak mladá hvězda seriálu Ulice no a co pak máš dělat. Za tuhle snahu prolomit jisté bariéry Fordu můžeme poděkovat.

beastar
14. září 2017, 17:04
0

Normální myšleno neprémie aby mě zase někdo neopravoval:) Výjimky jsou, ale potvrzují jen pravidlo. A poslední Scirocco není sportovní auto.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
14. září 2017, 19:16
0

Ono je to jen a jen o tom, ze Mustang 6. gen. se tu prodava oficialne a tudiz neni problem s nicim, kdezto 5.gen. se v cely Evrope oficialne neprodaval vubec, takze si to poridili jen nadsenci, kteri se chteli lisit nebo meli tyhle auta radi. Taky by jich tu jezdilo tri prdele, kdyby se tu dali normalne koupit u dealera.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem