Volkswagen se poslední dobou snaží ukázat, že to s elektromobilitou myslí vážně, i když hmatatelných výsledků zatím moc vidět není. Tento týden tak byl paradoxně představen nástupce jednoho z mála současných elektrických vozů v portfoliu značky, městského VW e-up!. Zda bude vůz pojmenovaný ID.1 vyráběný i s maskou Škody (tak, jako to je u modelu Citigo) zatím není jasné.
Parametry vozu nevypadají na papíře špatně a právě v oblasti malých městských aut dává elektrické řešení asi největší smysl. Pětidveřový vůz bude vyráběn ve dvou variantách, s bateriemi 24 kWh a 36 kWh. Větší by měla zvládnout dojezd kolem tří set kilometrů. Za příplatek pak bude k dispozici i verze ID.1 Crozz stylizovaná jako městský crossover, dojde i na “plechovou” variantu bez zadních sedadel pro rozvážkové služby.
Pokud bude Volkswagen konzistentní v cenové politice, je dost pravděpodobné, že základní provedení s menší baterií by mohlo být levnější, než benzínový UP!, pokud vycházíme ze současného stavu, kdy nejobyčejnější ID.3 vyjde mírně levněji, než základní Golf osmé generace.
Samozřejmě je ale otázkou, jak se celá situace nakonec vyvine. Většina plánů kolem aut na baterie totiž končí se značným zpožděním. Loni představený VW ID.3 se sice oficiálně prodává, ale k zákazníkům se zatím nedostal ani jeden kus. Volkswagen stále věří, že všech třicet tisíc vozů z první zaváděcí série se novým majitelům povede předat v létě. Utlumování výroby v souvislosti s epidemií koronaviru ale dost možná ještě zamíchá kartami. Zvlášť, když už na půdě evropského parlamentu nahlas zaznívají návrhy na odklad ekologických plánů a opatření, které byly pro automobilky hlavní motivaci pro masovou výrobu aut na baterie.
17. března 2020, 11:35
0
Vypadá to fajn, ale zdá se, že do kufru se vejde iPod a 4 sirky.
18. března 2020, 00:28
1
Vždyť na to to auto je, Lupo má 120 litrů, ale když sklopíš sedačky má asi 580 l, ve čtyřech se v tom jezdit stejně nedá.
18. března 2020, 19:15
0
Myslim, že pro poskakování po městě to bude snesitelný i pro 4 lidi. Hádám, že i ten kufr tam nějak vyšašej, aby sis v tom moh odvízt aspoň nákup z Lidlu .
18. března 2020, 21:30
0
Lupo je použitelný pro 2 dospělý 2 děti do 160 cm, jednou jsme v něm jeli ve čtyřech chlapech pár kilometrů na oběd a měl jsem volant mezi kolenama, abychom se tam vešli, je pravda že jsme dohromady vážili asi 420 kg. Kufr má Lupo řešený tak, že kromě složení sedaček se dá opěrák zaaretovat na kolmo, potom se vejde i basa piv.
18. března 2020, 21:50
0
Já myslel ten elektromobil, u Lupa chápu, že to asi nebude nic extra.
23. března 2020, 11:33
0
No zatím je otázka, zda se vůbec nějakého koncernového EV dočkáme, ale spoň na té platformě MEB natož na jiné. :-) To mě fakt VW pobavilo – ještě nerozpohybovali ani první model (je to jak klapka při natáčení filmu – SNAD UŽ BRZY potřetí), ale rendery, skycy a plány chrlí o sto šest.
Mimochodem myslel jsem že MEB znamená (Modularen Elektrifizierungsbaukasten) tedy MODULÁRNÍ elektrická “sada / platforma”. Tak když musí pro malá auta vyvíjet něco jiného, tak tam ta modularita trochu hapruje. :-)
A ještě drobnost. Ta cenová politika taky není žádný trhák. 20K Eur když jiní plánují mít na trhu obdobná městská vozítka za nižší cen. První vlaštovkou budiž Dacia. A upřímně doby, kdy VW bylo o citelně lepší zpracování než Dacia (Renault) už jsou též minulostí. Možná to ještě doznívá ve vyšší střední třídě, případně v prémiových autech, ale zrovna v téhle kategorii, je to všechno stejná kvalita, respektive nekvalita.
-
Komentář upraven 23. 3. 2020, 11:41:07