načítám data...

Driving Day&PlechCup: Doježděno jest

03. září 2014, 02:18 14 komentářů Vojta Dobeš Trackday

Autíčkářovské trackdaye už se pomalu stávají tradicí, stejně jako PlechCup. Tentokrát jsme vyrazili s Driving Academy na Sosnovou. Jaké to tam bylo, jak dopadl PlechCup, a co nás čeká do budoucna?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Zjištění dne ze Sosnové: Větší okruh stojí víc peněz, ale stojí to za to. Betonové panely, sloužící coby úniková zóna na Czech Ringu, očividně odrazují ty z vás, kteří dáváte přednost pohledu na trať před sebou bočním okénkem vozu. A Driving Day na Sosnové ukázal, že takových je velká část. Dokonce i některé předokolky zdatně bokovaly, ať už šlo o Focus II RS, o PlechCupovou Mazdu 323 (která dokonce bokem dala jedno z nejlepších kol), nebo o Hyundai Scoupe Jiřího Dejmka. 

 

Zjištění z PlechCupu: Laciný hatchback na slickách je překvapivě rychlý. A taky neuvěřitelně zábavný. Když si ale půjčíte hatchback na slickách, se kterým jste minule trefili sud, a hned se vrhnete do časovky, může to mít nepříjemné následky pro vaše ego. Střídání víc řidičů v jednom autě je skvělá věc, ale také může mít nepříjemné následky na vaše ego.

Greenyho pohled:
Kde začít? Asi začnu u vás, účastníků, protože jsem vám do určité míry vděčný. Ačkoli jsem strávil přes 5 hodin jen postáváním s vlajkou v ruce a občasným mávnutím, nedá se říct, že bych se vyloženě nudil, spíš naopak. Ono se totiž bylo opravdu na co dívat. Tolik krásných boků, zavlnění a plnohodnotných driftů pohromadě jsem už dlouho neviděl. Převaha zadokolek byla drtivá, fantastická byla například červená Z3, M5 E60, bílá E46, několik E36 a velmi vkusnou jízdu předváděly také japonské čtyřkolky. Jelikož později téhož dne jsem se dostal i ke svezení ve vlastním BMW E30, musím se trochu vyjádřit i k samotnému okruhu – Fantazie, opravdu skvělá technická trať, krásné zatáčky, které díky své šířce a přehlednosti vybízí ke sklouznutí – a to šlo místy opravdu samo, zvlášť na pokropené trati.

A pak je tady Plečkap.  S přihlédnutím k tomu, že naše závodní Kolora měla ještě ve čtvrtek odpoledne sundanou hlavu se zalomeným šroubem, vše dopadlo, jak nejlíp mohlo. Nejen že, to celé trápení přežila téměř bez úhony (po skoku přes pneumatiky nám odpadnul docela velký kus vyrezlého prahu) ale navíc byla natolik rychlá, že to stačilo na vítězství. Za tím se skrývá jediná věc. Slicky. Kolora byla ve většině parametrů horší než konkurence, slabý motor, šíleně dlouhý převod řízení, obyčejný podvozek. Jediný parametr, který ostatní převyšoval, byly právě pneumatiky. Ty fungovaly neuvěřitelným způsobem, stačilo jet jak bezmozek. Závěrem bych ještě smeknul před jízdou, jakou předváděl Martin Klein ve své korozí značně odlehčené Mazdě 323f. Když jsem dojel své 3 kola plečkapu, bylo mi poměrně suše oznámeno, že jsem nejrychlejší. Ale když dojel Martin, vítal jej potlesk. A vzhledem k velmi rozevláté a pro oko diváka zábavné jízdě byl zcela zasloužený. A právě tak by se měl Plečkap jezdit – na krev, se stylem a co možná nejvíc šíleně.
 

 

Cíle pro příští sezónu

Víc PlechCupů. Kvůli dvěma akcím za rok si asi málokdo koupí závoďák, byť levný. Naším cílem je ideálně 5-6 závodů za sezónu. 

Lepší přizpůsobení pro týmy. Opět, málokdo si chce speciál na PlechCup pořizovat sám nebo používat své každodenní auto. A ve více lidech se to lépe táhne. Dosud ale nebylo možné, aby jelo víc řidičů z týmu – vyzkoušeli jsme, bylo to dobré, a musíme vymyslet, jak to dělat i nadále.

Větší divácká atraktivita. Časovka je fajn, ale taky trochu nuda na pohled. Na většině okruhů, kde jezdíme, se ale příliš nedá předjíždět, což by při krátkém závodě byl problém. V kombinaci s předchozím bodem tak nejlépe vychází zhruba hodinový závod s několika střídáními jezdců (například rozdělený na čtyři stinty, s tím, že z dvou nebo tříčlenných posádek by někdo jel vícekrát).

Co si o tom myslíte vy? Šli byste do PlechCupu za těchto podmínek? Co by se vám líbilo? Děláme to pro vás, takže je pro nás důležité, aby se to líbilo především vám!

výsledky

Účastníků bylo tentokrát pomálu a proto jsme jejich počet uměle navýšili startem trojice jezdců z Týmu Kolora – to se nakonec ukázalo jako skvělý nápad, viz výše. Vtipným výsledkem je, že hlavní cenu převzal sám její tvůrce, Vojta Kubiš alias Greeny. 

Pořadí Jezdec Vůz  
Vojta "Greeny" Kubiš Toyota Corolla "Kolora" 00:55.37
Martin Klein Mazda 323F 00:55.87
František Čáslavský Toyota Corolla "Kolora" 00:56.41
Vojta Nekvapil Proton C9 "Blue Midget" 00:56.58
Jirka Dejmek Hyundai Scoupé SpeedEmpire 00:56.63
Michal Šenkyřík Toyota Corolla "Kolora" 01:00.75

Za pozornost ale stojí zejména to, jak těsná byla většina časů – sledování průběžných výsledků na obrazovce tak bylo chvílemi vážně napínavé – téměř s každou další jízdou se zásadně měnilo pořadí. PlechCup konečně začíná vypadat jako opravdové závodění!

Více fotek najdete na G+ profilu Vojty Nekvapila a ve FB albu Pepy Vyškovského, další budeme přidávat postupně.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ev
evlo
03. září 2014, 16:34
0

podle me je hodinovy zavod se stridanim jezdcu super napad, otazka co ostatni reknou na to, ze jim to ukroji hodinu programu pro vsechny

reagovat
ev
evlo
03. září 2014, 17:00
0

Z meho sobeckeho pohledu se ukazalo, ze koupe plecky jen na plechcup je fakt problem {viz. clanek], i kdyz se to z inzeratu nezdalo, chtel jem totiz auto co bych po plechcupu prodal s nejakou rozumnou stratou treba 1/5 ceny. A najivne jsem si myslel, ze to nebude problem najit.

reagovat
Wo
Woyta
03. září 2014, 17:43
0

Pak asi hledas spatne. Par rozumnych alternativ jsem potkal. Ale Proton se mi zalibil a uz ani neuvazuju o jeho prodeji. :)

reagovat
ev
evlo
03. září 2014, 18:23
0

No spis jsem se odhodlal to resit az v patek, tak jsem akorat videl vybrane inzeraty zmizet nebo bez reakce a v patek a v sobotu dopoledne jsem vybiral z rozebraneho zbytku ...

Ni
Nickson
03. září 2014, 17:57
0

Škodaže mi to opět nevyšlo. Ale moc fandím do příštího roku, už to musím "zlomit" a dorazit ;-)

reagovat
Ra
Rampa
03. září 2014, 22:06
0

Gratulace! Šroub z hlavy se tedy podařilo dostat ven? Snad se na příští akci konečně taky dostanu...

reagovat
Hynek
04. září 2014, 00:50
0

Borci já info o plechcupu našel v neděli, na další stopro přijedem i když to máme zdaleka (Brno), já kupuju nějakou plečku určitě a myslím že i kamoša nalomím. Pravidla udělejte jakkoliv, dobré to je tak i tak. Jde hlavně o srandu a ta podle toho co čtu nechybí

reagovat
Wo
Woyta
04. září 2014, 19:03
0

Uz ted jezdi 2 aut z Brna. Kolora a Thunderbird.A dalsi auta jsou taky z moravy. Takhle to za chvili budou zavody jen pro moravu. :D

Ku
Kujon
04. září 2014, 19:23
0

Kára na plechcup pořízena :D starý šivik se určitě na dalším závodě ukáže :) (vyjíždět bude z Brna) :D Jsem pro střídání jezdců bude určitě hodně napínavé :)

reagovat
šmoula nešika
04. září 2014, 20:21
0

Pěkné, moc pěkné...
A tentokrát i s reklamou. http://1url.cz/xj7O :-)

reagovat
dr
driver
07. září 2014, 00:11
0

Já chci zimní plečkup, něco takového nebude ? a do budoucna hlavně hromadnej start, časovka mě moc neláká :/

reagovat
BobAsh
08. září 2014, 03:05
0

Pokud se najde dost lidí, tak proč ne... už jsem o tom přemýšlel.

Až spustíme autíčkářovské fórum (tentokrát pořádné a funkční), tak začneme prozkoumávat vody, jestli by se to chytlo.

Ma
Martin P.
21. října 2014, 16:05
0

Tak jak to vypadá s Plech Cupem na příští rok? Je už nějaké info jestli bude a jak to bude vypadat? Se 4 kámošema jsme koupili Mazdu 323f a jestli přežije zimu tak příští rok s Plech Cupem počítáme :).

reagovat
Ma
Martin
21. října 2014, 16:06
0

Tak jak to vypadá s Plech Cupem na příští rok? Je už nějaké info jestli bude a jak to bude vypadat? Se 4 kámošema jsme koupili Mazdu 323f a jestli přežije zimu tak příští rok s Plech Cupem počítáme :).

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem