načítám data...

CycleKarts: Splněné sny chudého petrolheada?

24. dubna 2015, 19:43 7 komentářů Vojta Dobeš

Asi každý z nás, benzínem napuštěných bláznů, někdy snil o tom, že bude velkým závodníkem nebo velkým konstruktérem. Nebo obojím, tak jako Enzo Ferrari nebo Bruce McLaren. Dětství je ale pryč a sny s ním. A nebo možná ne!

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Samozřejmě, i dnes existují lidé, kteří si mohou dovolit navrhnout svoje vlastní auto a potom s ním závodit – ať už jde o geniální konstruktéry nebo ty, kteří si služby těch konstruktérů dokáží zaplatit, aby získali alespoň částečný pocit, že jsou "autory" svého vozu".

Ale o tom mluvit nechci. Mě zajímá způsob, jak může pocit závodníka/konstruktéra získat i běžný automobilový nadšenec, který nedisponuje žádným velkým rozpočtem ani schopnostmi špičkového technika. Řekněme, že by bylo možné postavit a provozovat svůj vlastní stroj s rozpočtem, který odpovídá pořízení průměrně kvalitního závodního byciklu a zručností běžného nadšence. Co byste na to říkali?

Že to je nesmysl? To já taky, než jsem si přečetl tenhle článek na Petrolicious. Ten mi totiž odhalil svět něčeho, co se nazývá "cyclekarts". Jak naznačuje spojení slova "cyclecar", které v období před první světovou válkou a nedlouho po ní označovalo kategorii lehkých automobilů, a "kart", což je anglicky motokára, jde o lehoučké závodní stroje, inspirované meziválečnými závodními speciály.

cyclekarts jsou nejen lehoučké – jsou také úžasně zábavné a nečekaně laciné

Tyhle stroje mají několik zvláštností: Jsou opravdu, opravdu lehké (váží maximálně 110 kg), takže jim stačí i skromný výkon motoru ze sekačky o nějakých 6,5 koních. Používají kola z lehkých motorek a jsou extrémně jednoduché. Jednoduché jsou zejména proto, že mezi základní pravidla patří, že cyclekart si jeho majitel staví sám nebo za pomoci přátel. Neprodávají se na komerční bázi a i prodeje "použitých" strojů nejsou příliš běžné.

Výsledkem tohoto a několika dalších omezení (o nich zase příště, pokud budete mít zájem) je velmi vyrovnané závodní pole a nízké pořizovací náklady – ty se prý pohybují do $1,500 – tedy i za současného nepříznivého kurzu do nějakých 40 tisíc korun.

Tak co, zajímá vás to? Chcete si něco takového postavit? Pokud ano, dejte vědět – budeme v tomto seriálu pokračovat. A kdo ví, třeba bude Autíčkář jednou kromě PlechCupu pořádat i závody CycleKarts ;)

Foto: Brian Driggs via Petrolicious

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ma
Machy
24. dubna 2015, 20:19
0

Vypadá to zajimave.... Pokracovani by bylo fajn... BTW pozor na ten kurz 1,5k liber neni ani zdaleka 40k

reagovat
Ma
Machy
24. dubna 2015, 20:22
0

Tak se omlouvam, moje blbost, zrovna drazim na UK ebay, tak me to zmatlo...

Toto musi jit postavit i za 1/4 ceny samodomo, ne?

VoFi
24. dubna 2015, 21:09
0

Tady mi někdo četl myšlenky :D ..zrovna přemýšlím nad postavením něčeho obdobného na blbnutí :) ..ale netušil jsem,že se na něčem takovém i teď závodí..

reagovat
martin_100
28. dubna 2015, 00:55
0

to je zajímací ... sice na to nemam místo ale určitě se rád dozvim víc ;-)

reagovat
Ma
Martyn.x
18. května 2015, 18:13
0

Sem s tím!!! Zajímavý článek. Doufám že se dočkám pokračování.

reagovat
Pólin
29. září 2016, 14:49
0

jak to vypadá s pokračováním? Mě by tohle téma zajímalo velice...

reagovat
Re
Retfox
25. února 2018, 23:48
0

Pokud máte zájem o podrobnosti , plánky , technické info kontaktujte mě prosím na radekcapek@seznam.cz

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem