načítám data...

Chevrolet Camaro ZL1 je konečně venku

Tak jsme se konečně dočkali. Nejvýkonnější ze sériových Camar je mezi námi a je přesně takové, jaké jsme ho chtěli.

zobrazit celou galeriiPředstavujeme: Chevrolet Camaro ZL1 je konečně venku

Už na první pohled se ostrá verze liší od těch standardních vcelku zásadním způsobem. Přibylo zadní křídlo, nový přední spojler a taky nová kapota odvádějící teplo. Přední nárazník je širší a jeho součástí je ohromná tlama, přivádějící chladný vzduch z venku. Bude ho hodně, neboť na uchlazení všech komponent vozu je potřeba dokonce jedenácti chladičů.

Ta hlavní komponenta je samozřejmě jak jinak než motor. Osmiválec o objemu 6.2 litru je dopován kompresorem, a ano, je to stejná pohonná jednotka, kterou nalezneme v Corvette Z06. Motor s označením LT4 pumpuje ze svých útrob 640 koní výkonu a 867 Nm točivého momentu. Ve výsledku je tedy Camaro o 60 koní výkonnější, než vysloužilá verze ZL1 z páté generace. Na hodnoty dynamiky a rychlosti si musíme ještě počkat, ovšem jedno je jasné už v tuto chvíli. Camaro pomalé určitě nebude.

Na zadní kola putuje mohutný výkon skrze desetistupňový automat. Zcela nová skříň s počtem rychlostí zvícím kamionu, se objevuje v nabídce Chevroletu vůbec poprvé, ovšem ještě do konce roku 2018, bude se nacházet už v osmi modelech. Automobiloví nadšenci před deseti kvalty a hydrodynamickým měničem pravděpodobně ohrnou nos, jenže tohle je Amerika – svobodná země s možností volby. Většina z nás tak mnohem raději zvolí šestistupňový manuál s automatickými meziplyny a s hlavicí pošitou semišem.

Ani šasi nového ZL1 nepřišlo zkrátka a pyšní se tak solidní výbavou. Kovaná dvacetipalcová kola jsou obuta do pneumatik Goodyear Eagle F1 Supercar a zavěšena na adaptivním podvozku Magnetic Ride. Vzadu se potom nachází elektronicky řízený samosvorný diferenciál, spolupracující s nastavitelnou kontrolou trakce. O zastavení se starají šestipístkové brzdy Brembo, o soundtrack zase aktivní výfukový systém se dvěma režimy rozeřvanosti.

V kabině můžeme nalézt sedadla Recaro, semišový volant, zařízení pro záznam Performance Data Recorder, nebo volič jízdních režimů. I přes všechnu sofistikovanost a přidané prvky, mělo by se ZL1 řadit mezi ta lehčí šestková Camara. Oficiální technická data zatím nejsou venku, ale Chevy uvádí, že oproti předchozí generaci zhubne vůz o nějakých 100 kilogramů.

Mocné ZL1 vstupuje do prodeje koncem letošního roku a hádejte, kdo se nemůže dočkat? My se nemůžeme dočkat!


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

JayK91
16. března 2016, 12:18
0

prostě krásné :)

reagovat
adam7c3
16. března 2016, 15:15
0

Vidím, že jsem se mýlil, když jsem si myslel, že hnusnější přední nárazník, než má aktuální Lexus GS nemůže nikdo vymyslet. To už radši Z28.

reagovat
Dominik Valášek
16. března 2016, 15:20
1

Náhodou, pěkně sedí ke správně zhovadilému zbytku auta :-)

JayK91
16. března 2016, 20:16
0

BTW prodává se vůbec nové Camaro v Evropě? O.o (třeba na českých stránkách chevroletu je k dostání jen corvette)

reagovat
Knightrider
16. března 2016, 20:27
0

Je to moc pekny. Porad plati, ze bych ho bral radsi, nez Mustanga.

reagovat
Goldies
16. března 2016, 21:20
0

Tak tohle je zlo! To nutne potrebuju!

reagovat
ja
jazet
20. března 2016, 07:22
0

Líbí se mi moc,ale ten vnitřek je otřes.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang 4.0i, V6, top stav, Benzin/LPG 2010
Ford Mustang 4.0i, V6, top stav, Benzin/LPG

2010 rok výroby
213 koní výkon
4 ccm objem

Lincoln Continental Mark 5 1977
Lincoln Continental Mark 5

1977 rok výroby
166 koní výkon
6 600 ccm objem

Chrysler PT Cruiser Custom Touring 2002
Chrysler PT Cruiser Custom Touring

2002 rok výroby
116 koní výkon
1 600 ccm objem

MG ZS X-Power bodykit 2005
MG ZS X-Power bodykit

2005 rok výroby
111 koní výkon
1 994 ccm objem

Ford Mondeo 2.0TDCi, 103kW 2014
Ford Mondeo 2.0TDCi, 103kW

2014 rok výroby
103 koní výkon
2 000 ccm objem