načítám data...

Chevrolet Camaro ZL1 je konečně venku

Tak jsme se konečně dočkali. Nejvýkonnější ze sériových Camar je mezi námi a je přesně takové, jaké jsme ho chtěli.

zobrazit celou galeriiPředstavujeme: Chevrolet Camaro ZL1 je konečně venku

Už na první pohled se ostrá verze liší od těch standardních vcelku zásadním způsobem. Přibylo zadní křídlo, nový přední spojler a taky nová kapota odvádějící teplo. Přední nárazník je širší a jeho součástí je ohromná tlama, přivádějící chladný vzduch z venku. Bude ho hodně, neboť na uchlazení všech komponent vozu je potřeba dokonce jedenácti chladičů.

Ta hlavní komponenta je samozřejmě jak jinak než motor. Osmiválec o objemu 6.2 litru je dopován kompresorem, a ano, je to stejná pohonná jednotka, kterou nalezneme v Corvette Z06. Motor s označením LT4 pumpuje ze svých útrob 640 koní výkonu a 867 Nm točivého momentu. Ve výsledku je tedy Camaro o 60 koní výkonnější, než vysloužilá verze ZL1 z páté generace. Na hodnoty dynamiky a rychlosti si musíme ještě počkat, ovšem jedno je jasné už v tuto chvíli. Camaro pomalé určitě nebude.

Na zadní kola putuje mohutný výkon skrze desetistupňový automat. Zcela nová skříň s počtem rychlostí zvícím kamionu, se objevuje v nabídce Chevroletu vůbec poprvé, ovšem ještě do konce roku 2018, bude se nacházet už v osmi modelech. Automobiloví nadšenci před deseti kvalty a hydrodynamickým měničem pravděpodobně ohrnou nos, jenže tohle je Amerika – svobodná země s možností volby. Většina z nás tak mnohem raději zvolí šestistupňový manuál s automatickými meziplyny a s hlavicí pošitou semišem.

Ani šasi nového ZL1 nepřišlo zkrátka a pyšní se tak solidní výbavou. Kovaná dvacetipalcová kola jsou obuta do pneumatik Goodyear Eagle F1 Supercar a zavěšena na adaptivním podvozku Magnetic Ride. Vzadu se potom nachází elektronicky řízený samosvorný diferenciál, spolupracující s nastavitelnou kontrolou trakce. O zastavení se starají šestipístkové brzdy Brembo, o soundtrack zase aktivní výfukový systém se dvěma režimy rozeřvanosti.

V kabině můžeme nalézt sedadla Recaro, semišový volant, zařízení pro záznam Performance Data Recorder, nebo volič jízdních režimů. I přes všechnu sofistikovanost a přidané prvky, mělo by se ZL1 řadit mezi ta lehčí šestková Camara. Oficiální technická data zatím nejsou venku, ale Chevy uvádí, že oproti předchozí generaci zhubne vůz o nějakých 100 kilogramů.

Mocné ZL1 vstupuje do prodeje koncem letošního roku a hádejte, kdo se nemůže dočkat? My se nemůžeme dočkat!

Podpořte Autíčkáře, pořiďte si VIP členství.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

JayK91
16. března 2016, 12:18
0

prostě krásné :)

reagovat
adam7c3
16. března 2016, 15:15
0

Vidím, že jsem se mýlil, když jsem si myslel, že hnusnější přední nárazník, než má aktuální Lexus GS nemůže nikdo vymyslet. To už radši Z28.

reagovat
Dominik Valášek
16. března 2016, 15:20
1

Náhodou, pěkně sedí ke správně zhovadilému zbytku auta :-)

JayK91
16. března 2016, 20:16
0

BTW prodává se vůbec nové Camaro v Evropě? O.o (třeba na českých stránkách chevroletu je k dostání jen corvette)

reagovat
Knightrider
16. března 2016, 20:27
0

Je to moc pekny. Porad plati, ze bych ho bral radsi, nez Mustanga.

reagovat
Goldies
16. března 2016, 21:20
0

Tak tohle je zlo! To nutne potrebuju!

reagovat
ja
jazet
20. března 2016, 07:22
0

Líbí se mi moc,ale ten vnitřek je otřes.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Express  2007
Chevrolet Express

2007 rok výroby
300 koní výkon
5 ccm objem

Ford Probe GT 1988
Ford Probe GT

1988 rok výroby
150 koní výkon
2 200 ccm objem

Dodge Ram  2010
Dodge Ram

2010 rok výroby
395 koní výkon
5 700 ccm objem

Dodge Ram Sport 2012
Dodge Ram Sport

2012 rok výroby
398 koní výkon
5 700 ccm objem

Dodge Challenger RT V8 HEMI 2012
Dodge Challenger RT V8 HEMI

2012 rok výroby
395 koní výkon
5 700 ccm objem