logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo

Chevrolet Camaro ZL1 je konečně venku

Tak jsme se konečně dočkali. Nejvýkonnější ze sériových Camar je mezi námi a je přesně takové, jaké jsme ho chtěli.

Už na první pohled se ostrá verze liší od těch standardních vcelku zásadním způsobem. Přibylo zadní křídlo, nový přední spojler a taky nová kapota odvádějící teplo. Přední nárazník je širší a jeho součástí je ohromná tlama, přivádějící chladný vzduch z venku. Bude ho hodně, neboť na uchlazení všech komponent vozu je potřeba dokonce jedenácti chladičů.

Ta hlavní komponenta je samozřejmě jak jinak než motor. Osmiválec o objemu 6.2 litru je dopován kompresorem, a ano, je to stejná pohonná jednotka, kterou nalezneme v Corvette Z06. Motor s označením LT4 pumpuje ze svých útrob 640 koní výkonu a 867 Nm točivého momentu. Ve výsledku je tedy Camaro o 60 koní výkonnější, než vysloužilá verze ZL1 z páté generace. Na hodnoty dynamiky a rychlosti si musíme ještě počkat, ovšem jedno je jasné už v tuto chvíli. Camaro pomalé určitě nebude.

Na zadní kola putuje mohutný výkon skrze desetistupňový automat. Zcela nová skříň s počtem rychlostí zvícím kamionu, se objevuje v nabídce Chevroletu vůbec poprvé, ovšem ještě do konce roku 2018, bude se nacházet už v osmi modelech. Automobiloví nadšenci před deseti kvalty a hydrodynamickým měničem pravděpodobně ohrnou nos, jenže tohle je Amerika – svobodná země s možností volby. Většina z nás tak mnohem raději zvolí šestistupňový manuál s automatickými meziplyny a s hlavicí pošitou semišem.

Ani šasi nového ZL1 nepřišlo zkrátka a pyšní se tak solidní výbavou. Kovaná dvacetipalcová kola jsou obuta do pneumatik Goodyear Eagle F1 Supercar a zavěšena na adaptivním podvozku Magnetic Ride. Vzadu se potom nachází elektronicky řízený samosvorný diferenciál, spolupracující s nastavitelnou kontrolou trakce. O zastavení se starají šestipístkové brzdy Brembo, o soundtrack zase aktivní výfukový systém se dvěma režimy rozeřvanosti.

V kabině můžeme nalézt sedadla Recaro, semišový volant, zařízení pro záznam Performance Data Recorder, nebo volič jízdních režimů. I přes všechnu sofistikovanost a přidané prvky, mělo by se ZL1 řadit mezi ta lehčí šestková Camara. Oficiální technická data zatím nejsou venku, ale Chevy uvádí, že oproti předchozí generaci zhubne vůz o nějakých 100 kilogramů.

Mocné ZL1 vstupuje do prodeje koncem letošního roku a hádejte, kdo se nemůže dočkat? My se nemůžeme dočkat!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Komentáře

0 reagovat
JayK91
16. 3. 2016, 12:18

prostě krásné :)

0 reagovat
adam7c3
16. 3. 2016, 15:15

Vidím, že jsem se mýlil, když jsem si myslel, že hnusnější přední nárazník, než má aktuální Lexus GS nemůže nikdo vymyslet. To už radši Z28.

1
Viper
16. 3. 2016, 15:20

Náhodou, pěkně sedí ke správně zhovadilému zbytku auta :-)

0 reagovat
JayK91
16. 3. 2016, 20:16

BTW prodává se vůbec nové Camaro v Evropě? O.o (třeba na českých stránkách chevroletu je k dostání jen corvette)

0 reagovat
Nezn.uživatel
16. 3. 2016, 20:27

Je to moc pekny. Porad plati, ze bych ho bral radsi, nez Mustanga.

0 reagovat
Goldies
16. 3. 2016, 21:20

Tak tohle je zlo! To nutne potrebuju!

0 reagovat
jazet
20. 3. 2016, 07:22

Líbí se mi moc,ale ten vnitřek je otřes.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte