načítám data...

Buick Avenir: Návrat stylových korábů silnic?

Buick se pustil do novinek letošního detroitského autosalonu s předstihem. A vedle přeznačeného Opelu Cascada představil i velkolepý sedan s klasickými proporcemi, pohonem zadních kol a nádherným interiérem. Vrací se klasické ameriky?

zobrazit celou galeriiNovinky, Představujeme: Buick Avenir: Návrat stylových korábů silnic?

Je to už téměř 20 let od chvíle, kdy z výrobní linky v texaském Arlingtonu sjel poslední plnohodnotný Buick se zadním náhonem a nejlepším jménem v historii automobilu – Buick Roadmaster. A i ten byl, bez ohledu na přítomnost osmiválce LT1 alias "motoru z Corvette" pod kapotou, spíše usedlým sedanem pro důchodce. Všechno co následovalo, byly ještě usedlejší sedany pro ještě o něco starší důchodce. 

místo usedlých sedanů pro důchodce začal buick vyrábět usedlé sedany pro číňany

Když se však průměrný věk zákazníka automobilky Buick začal pozvolna přibližovat limitům délky lidského života, musela si značka najít jinou výrobní náplň. Tou se staly usedlé sedany a SUV pro Číňany a jeden o něco méně usedlý australský Holden – ten se dokonce mimo Čínu ani neprodával.

Vyrábět usedlá auta pro Číňany přineslo značce neobyčejný úspěch, ale bohužel jen v Číně. Nyní se zdá, že GM chce oživit image značky Buick na domácím trhu a hodlá k tomu využít velkou RWD platformu, připravovanou pro sedan Cadillac CT6.

Alespoň tedy doufáme, že to GM udělá a nepůjde jen o plané naděje, jak bývá u tohoto korporátního molochu pravidlem.

bude to konečně moderní nástupce klasických amerik z 50. let? 

V předvečer autosalonu NAIAS totiž Buick představil něco, co jsme od této značky neviděli už dobrých 40, možná dokonce 50 let. Auto se skutečně strhujícím designem.

Jmenuje se Avenir a kromě krásného a překvapivě jen mírně nerealistického interiéru má i pohon zadních kol, šestiválec s přímým vstřikem paliva, devítikvaltovou dvouspojkovou převodovku a celou řadu chytrých moderních technologií, jako Wi-Fi, satelitní rádio, adaptivních tlumičů a podobně.

Ale hlavně – vypadá jako supermoderní podoba klasického amerického korábu. 

Nevím, jak se líbí vám, ale já bych prosil jeden kousek s příplatkovým osmiválcem (a ani nemyslete na to, že V8 vynecháte!).

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Da
Dad
12. ledna 2015, 12:55
0

Obri mazda

reagovat
BobAsh
12. ledna 2015, 13:31
0

Jako trochu jo. Mě ale už šestka dlouho tvarově připomínala ameriky ze 70. let, možná to bude tím ;)

Mírus
13. ledna 2015, 14:44
0

Čuju z toho rukopis designérů od Opelu...z tohoto pohledu za mně PARÁDA.

reagovat
mi
mirek
14. ledna 2015, 13:44
0

taky mě hned napadl Opel. Insignia je ze zadní části více než zřejmá. I prolisy ve dveřích, přední světla.

BobAsh
14. ledna 2015, 14:02
0

Kreslili to podle všeho Australani z Holdenu. Ale Opel, Vauxhall, Buick a Holden jsou všechno různý ksichty stejný věci - prostě střední značka GM, mezi Chevym a Cadillakem...

Si
SilverGhost
13. ledna 2015, 19:34
0

Přečti si po sobě poslední řádek. Ale jinak je to krása, taky by se mi jeden hodil. A samozřejmě s V8.

reagovat
František Čáslavský
13. ledna 2015, 21:03
0

tak jsem mu to opravil :)

mi
mirek
14. ledna 2015, 13:48
0

je to pěkné, a ještě víc se mi líbí BMW Gran Lusso, ale to je jen koncept.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Mazda MX-5  2005
Mazda MX-5

2005 rok výroby
124 koní výkon
1 798 ccm objem

Chevrolet Express 5.3V8, 4x4, Flexfuel, 5 míst 2010
Chevrolet Express 5.3V8, 4x4, Flexfuel, 5 míst

2010 rok výroby
216 koní výkon
5 300 ccm objem

Subaru Outback 3.0R H6 MY2004 2004
Subaru Outback 3.0R H6 MY2004

2004 rok výroby
250 koní výkon
3 000 ccm objem

Ford Taurus SEL, 4x4 AWD, 3.5V6, flexfuel 2014
Ford Taurus SEL, 4x4 AWD, 3.5V6, flexfuel

2014 rok výroby
214 koní výkon
3 500 ccm objem

Škoda Fabia 1,4 16v GT LPG první majitel 2001
Škoda Fabia 1,4 16v GT LPG první majitel

2001 rok výroby
75 koní výkon
1 390 ccm objem