logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Buick Avenir: Návrat stylových korábů silnic?

Buick se pustil do novinek letošního detroitského autosalonu s předstihem. A vedle přeznačeného Opelu Cascada představil i velkolepý sedan s klasickými proporcemi, pohonem zadních kol a nádherným interiérem. Vrací se klasické ameriky?

Je to už téměř 20 let od chvíle, kdy z výrobní linky v texaském Arlingtonu sjel poslední plnohodnotný Buick se zadním náhonem a nejlepším jménem v historii automobilu – Buick Roadmaster. A i ten byl, bez ohledu na přítomnost osmiválce LT1 alias "motoru z Corvette" pod kapotou, spíše usedlým sedanem pro důchodce. Všechno co následovalo, byly ještě usedlejší sedany pro ještě o něco starší důchodce. 

místo usedlých sedanů pro důchodce začal buick vyrábět usedlé sedany pro číňany

Když se však průměrný věk zákazníka automobilky Buick začal pozvolna přibližovat limitům délky lidského života, musela si značka najít jinou výrobní náplň. Tou se staly usedlé sedany a SUV pro Číňany a jeden o něco méně usedlý australský Holden – ten se dokonce mimo Čínu ani neprodával.

Vyrábět usedlá auta pro Číňany přineslo značce neobyčejný úspěch, ale bohužel jen v Číně. Nyní se zdá, že GM chce oživit image značky Buick na domácím trhu a hodlá k tomu využít velkou RWD platformu, připravovanou pro sedan Cadillac CT6.

Alespoň tedy doufáme, že to GM udělá a nepůjde jen o plané naděje, jak bývá u tohoto korporátního molochu pravidlem.

bude to konečně moderní nástupce klasických amerik z 50. let? 

V předvečer autosalonu NAIAS totiž Buick představil něco, co jsme od této značky neviděli už dobrých 40, možná dokonce 50 let. Auto se skutečně strhujícím designem.

Jmenuje se Avenir a kromě krásného a překvapivě jen mírně nerealistického interiéru má i pohon zadních kol, šestiválec s přímým vstřikem paliva, devítikvaltovou dvouspojkovou převodovku a celou řadu chytrých moderních technologií, jako Wi-Fi, satelitní rádio, adaptivních tlumičů a podobně.

Ale hlavně – vypadá jako supermoderní podoba klasického amerického korábu. 

Nevím, jak se líbí vám, ale já bych prosil jeden kousek s příplatkovým osmiválcem (a ani nemyslete na to, že V8 vynecháte!).

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
Dad
12. 1. 2015, 12:55

Obri mazda

0
BobAsh
12. 1. 2015, 13:31

Jako trochu jo. Mě ale už šestka dlouho tvarově připomínala ameriky ze 70. let, možná to bude tím ;)

0 reagovat
Mírus
13. 1. 2015, 14:44

Čuju z toho rukopis designérů od Opelu...z tohoto pohledu za mně PARÁDA.

0
mirek
14. 1. 2015, 13:44

taky mě hned napadl Opel. Insignia je ze zadní části více než zřejmá. I prolisy ve dveřích, přední světla.

0
BobAsh
14. 1. 2015, 14:02

Kreslili to podle všeho Australani z Holdenu. Ale Opel, Vauxhall, Buick a Holden jsou všechno různý ksichty stejný věci - prostě střední značka GM, mezi Chevym a Cadillakem...

0 reagovat
SilverGhost
13. 1. 2015, 19:34

Přečti si po sobě poslední řádek. Ale jinak je to krása, taky by se mi jeden hodil. A samozřejmě s V8.

0
František Čáslavský
13. 1. 2015, 21:03

tak jsem mu to opravil :)

0 reagovat
mirek
14. 1. 2015, 13:48

je to pěkné, a ještě víc se mi líbí BMW Gran Lusso, ale to je jen koncept.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte