načítám data...

Budeme v budoucnu opět vidět přes A sloupky?

16. prosince 2014, 08:25 7 komentářů Vavris Vavrisovic Novinky

Možná se vám ta situace už stala taky. Rozhlížíte se na křižovatce a najednou s úlekem zjistíte, že v mrtvém úhlu způsobeném sloupkem, se vám schovalo auto...

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Moderní auta jsou bezpečná, což asi nikomu nevadí. Pravdou ovšem je, že část aktivní bezpečnosti je obětována ve prospěch bezpečnosti pasivní. Jistě většina z vás ví, jak úžasný je rozhled ve starých autech, jejíchž sloupky jsou tloušťky průměrného makaronu. Kvůli odolnosti v případě nárazu však sloupky v průběhu let vyrostly ze subtilních párátek ve statné sequoje, čímž nám poněkud nevybíravě uzmuly pár stupňů ze zorného pole.

Vypadá to ale, že bychom mohli v dohledné době opět pozorovat okolí aniž by bylo třeba vykrývat mrtvé úhly kroucením krku. Ne, molekuloví inženýři nevymysleli průhlednou vysokopevnostní ocel. Do auta nám zase přibudou nějaké ty kamery. Ve fotogalerii a videu můžete vídět systém vyvíjený Jaguarem, který by se již zanedlouho mohl objevit v sériové produkci.

Vnitřní strany A-sloupků jsou totiž ve skutečnosti obrazovky, které v případě potřeby umí promítnout obraz z kamer ve přídi auta a tím učinit sloupky "průhledné". Kamery po stranách pak dokáží to samé učinit se sloupky B a C… tedy pokud systém detekuje, že se řidič ohlíží přes rameno.

Další fičurou, s kterou Jaguar přichází, je "vylepšený" Head-Up Display. Navigace podle hlasu či půdorysu mapky se stane přežitkem, protože jet za "ghost" autem – siluetou promítanou před vás, jež pojede tou správnou cestou – bude jistě přijemnější.

Příchod moderních technologií do aut nám sice často pije krev, avšak toto vypadá jako jednoznačný přínos. Co si myslíte vy?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Mírus
16. prosince 2014, 18:10
0

Prezentační video vypadá efektně. Pro praxi mi to přijde (zatím) moc futuristické. Spíš bych uvítal skutečně štíhlé sloupky - vyrobené z plného profilu vysokopevnostní oceli nebo uhlíkového kompozitu. Případně navíc použít jednoduchou signalizaci chodce za sloupkem, podobně jako je hlídání slepého úhlu ve zpětném zrcátku (Volvo BLIS).

reagovat
PepaSFI
16. prosince 2014, 20:08
0

před pár lety jsem v Brně na autosalonu viděl pár chlapů jak běhali kolem LR Defendera, lezli dovnitř, vyskakovali ven a vykřikovali " to není možný, to není možný, z toho je vidět na všecky strany!" Nevím jestli je to pravda ale slyšel jsem že ty tenoučký sloupky snesou převrácení. Myslím že vhodně tvarovaný profil možná kombinovaný s nějakým hitech materiálem by mohl zaručit pevnost při rozumných rozměrech. Anebo se odnaučit lpět na bezpečnosti vyměněné za nebezpečnost a smířit se s jistou mírou rizika které stejně existuje, jen jsme se naučili říkat že není. Taky mi ty A sloupky hodně vadí, začínal jsem na starý škodovce a Trabantu, dlouhý roky jsem jezdil starou Pandou a když si zvyknete že je z auta dobře vidět, těžko se tomu odvyká.

reagovat
Da
Dad
17. prosince 2014, 00:57
0

No nevim, dejme tomu ze by to fungovalo - ale bude to fungovat vzdycky? Muzu se na to spolehnout? Neprejedu bezce, protoze mi zrovna ptak posral kameru, nebo se kousnul prehravac?

reagovat
Vavris Vavrisovic
17. prosince 2014, 08:50
0

Tak kamerové systémy obecně jsou docela spolehlivá věc. Navíc porucha jistě půjde detekovat velmi snadno. Já bych to viděl pozitivně :)

bi
bitner
17. prosince 2014, 20:25
0

Ten followmak je genialni, ovsem je take otazkou, co to bude znamenat v mestskem provozu. Ridic se upre na follow me odbocujici doprava a napere to do auta, ktere pred nim brzdi na svetlech.

reagovat
PepaSFI
17. prosince 2014, 20:57
0

už dnes je poměrně běžný adaptivní tempomat s automatickým udržováním vzdálenosti takže to by neměl být problém. Ale je fakt že lidi dokážou dělat hrozný blbosti když slepě poslouchají navigaci a ani to nemusí ukazovat follow me mátohu na skle.

EV
EVLO
18. prosince 2014, 01:37
0

Konecne vec co vadi kazdemu a ne me, uplny opak bzucich nabjiecek na mobil apod.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Volvo S60 T6 AWD Summum 2011
Volvo S60 T6 AWD Summum

2011 rok výroby
304 koní výkon
2 953 ccm objem

Ford F150 RANGER 1980
Ford F150 RANGER

1980 rok výroby
180 koní výkon
5 800 ccm objem

Moskvič Ostatní Šlapací 1978
Moskvič Ostatní Šlapací

1978 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem