Není proto divu, že naše společenství jednoznačně volá po něčem patřičnějším. Po něčem, co by fungovalo lépe jako komplement elegantních tvarů i8. Zkrátka po něčem, co bude víc osmiválcové, než tříválcové a napůl elektrické.
Tohoto úkolu v honbě za záchranou potenciálu i8 se zhostila firma Gabura Racing Technologies, zabývající se primárně výrobou závodních převodovek. Do jejích rukou se dostal notoricky známý osmiválec o objemu 4.4 litru, který je přeplňován dvojicí turbodmychadel a stará se o pohon M5 a M6. Motor, ještě navíc v podání dvorního úpravce Alpina, byl dále poladěn na hodnotu 800 koní a strčen do přední části drasticky modifikované i8. Drasticky modifikované proto, že z původní i8, která má mimochodem pohonné ústrojí vzadu, zůstaly prakticky jen panely kastle. Neoficiální fotky odhalují přední a zadní pomocné trubkové rámy, ve kterých trůní motor a zadní náprava, pravděpodobně také převzatá z M5 nebo M6.
Bohužel smutné je, že tady veškeré informace o projektu končí. Nemluví se o typu převodovky, o hodnotách zrychlení, zkrátka o ničem. Snad časem vytane informací o něco více.
06. prosince 2015, 13:59
0
dal uz nekdo tedeicko do priusu?
06. prosince 2015, 18:08
0
Myslím si, že ne, každopádně pro pokrytecké ekoteroristy by to byl naprosto dokonalý nástroj na...no...já nevím na co...
06. prosince 2015, 19:09
0
Ne, ale viděl jsem v něm motor z chopperu.