načítám data...

Bazarový snílek: Peugeot 405 Mi16

Milujete 205 GTI, ale je vám už moc malá? Potom je pro vás 405 Mi16 to pravé. A dnes je můžete koupit za legrační ceny, jako například tento kousek.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Nedávno jsme psali o tom, jak si pořídit hračku a finančně na tom nevykrvácet – nebo možná (po odečtení provozních nákladů) i trochu vydělat. Základní radou bylo kupovat vzácné a potenciálně legendární verze sportovně střižených aut, které jsou dnes na minimu své ceny. Což namená většinou auta ve stáří 20-25 let. A ideálně v originálním stavu nebo s minimálním množstvím smysluplných úprav.

A abych vám místo teoretického blábolení ukázal také nějaký praktický příklad, mám tu pro vás jeden tip na investici za dva průměrné měsíční platy.

když jste vyrostli z legendární 205 gti, měl pro vás peugeot připraveou ostrou "čtyřistapětku"

Pro ty, kteří už svými nároky na prostor "přerostli" legendární 205 GTI, nabízel Peugeot v 80. a 90. letech o malý kousek větší hot hatch 309 GTI a o notný kus větší "hot sedan" (to jsem si právě vymyslel) 405 Mi16. Podvozky tehdejších Peugeotů byly legendární a Mi16 byla sice méně hravá, ale také o něco "dospělejší" – i když ve srovnání s dnešními rychlými sedany je dobré nezapomínat na to, že "čtyřistapětka" odpovídala délkou zhruba dnešnímu Chevroletu Aveo sedan a vážila ještě méně. V tomto kontextu působí hned o něco zajímavěji i výkon 150 koní z atmosférického dvoulitru – u dnešních sedanů střední nebo nižší střední třídy je to už běžná hodnota, ale obvykle bývá doplněna o pár metráků navíc.

To ze 405 Mi16 dělá na dnešní poměry maličké, lehoučké a extra zábavné auto, které se ale pořád dá s trochou dobré vůle používat jako primární rodinný dopravní prostředek – přinejmenším na pár let, než bude nahrazeno něčím novějším a odsunuto na roli druhého auta a garážového mazlíčka.

A protože náš dnešní kousek vypadá neobyčejně zachovale a je na prodej za legrační sumu 34 kilokorun, je extrémně nepravděpodobné, že by jeho cena ještě někdy klesla – tedy alespoň pokud nedojde ke stromovému tuningu karoserie nebo nebude jako hlavní nástroj údržby sloužit lepící páska a kladivo.

Co víc si tedy chudý petrolhead může přát?

UPDATE: Tak se zdá, že Mi-16 z nalinkovaného inzerátu vlastně vůbec není Mi-16, ale obyčejná 405 s osmiventilovým motorem. V tom případě sice všechno, co jsme napsali, platí, ale hledání levné Mi-16 asi bude o něco těžší, než se zdálo… Detaily viz diskuse.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Maverick
04. března 2014, 15:52
0

Co se týče toho, co jsi napsal o Mi16, tak s tebou souhlasim. Ale auto, který jsi sem vybral bohužel s pravou Mi16 nemá vůbec nic společnýho, snad jen kromě předního nárazníku. Vnitřek je standart dvojkový model a pokud vim, tak v inzerátu dřív byla ještě jedna fotka, kde byl motor a pod kapotou se skrýval standartní 8V motor, nikoli 16V

reagovat
BobAsh
04. března 2014, 17:13
0

Ouvejs, to je docela chyba. Čím se to liší, resp. jak se to pozná? dal bych do článku dodatek.

Maverick
04. března 2014, 18:19
0

Vojta Dobeš: Pokud se budem bavit o tomhle konkrétnim kousku o kterym majitel tvrdí, že je to 405 Mi16 US verze, tak první základní problém je v tom, že je to nový model a ty se do USA nevyvážely. Další věc je, že US verze se vlastně co se karoserie týče moc nelišily od standartního modelu, takže neměli ani dlouhý míčkový nárazníky.

Pokud se budem o Mi16 bavit všeobecně, co se dá v ČR sehnat, tak jsou tu v zásadě dva typy. Starý model a nový. Oba se od standartní 405 liší na první pohled dlouhejma nárazníkama, jako má tahle bílá, široký lemy na dveřích s chromovanou kovovou lištou, plastový prahy a křídlo. Existuje ještě akční model 405 "Signature", kterej se dá na první pohled s Mi16 splést, ale liší se tím, že jediná Mi16 (popřípadě civilní verze T16) měla plastový prahový nástavce.
Co se motoru týče, tak starý model (Asi to "nejběžnější" co se v ČR dá sehnat) měl 1.9 16V s výkonem 116kW v pozdějších letech 108kW. Navíc se občas objeví i kousek se 4x4 s hydraulickou zadní nápravou. Nový model (mám ho v garáži :D ) vyráběný od roku 1993 už měl motor 2.0 16V s výkonem 112kW a 110kW. Je mnohem vzácnější a u nás skoro nesehnatelný. Od standartní 405 se liší budíkama a měl jiné čalounění interiéru. Vnější vzhled jsem popisoval nahoře.

ja
jaromir Dolezel
02. prosince 2014, 21:15
0

taky mam mi16 2.0 ve verzi le mans ale nevim jestli ji renovovat nebo zvrakovat sou totiž i lepsi auta ale mam k tomu auticku citovy vstah a s nim související psichycky blok :D nak se nemuzu rozkyvyt co s nim dal dat ji do kupyby znamenalo objetovat min. 50k a to je ten problém :(

ja
jagy
04. března 2014, 16:30
0

Bude to klise, ale ve stejne stenove i vekove relaci bych se zameril i na Primery. Pres skvely podvozek a motor je to minimalne mnohem lip zpracovane auto, nez jakykoliv francouz te doby. Od toho se odviji i nizsi ceny udrzby a oprav. Otazkou zda to nekdy bude financne cenene auto, ikdyz u Sunny GTi (i diky Ondrovi) se to uz stava...

reagovat
Greeny
04. března 2014, 16:42
0

určitým způsobem podobné postavení má dneska i 309 GTI, jenže na rozdíl od Mi16 neměla tolik filmových rolí a tak je ještě o něco víc zapomenutá a prodává se za ještě směšnější ceny. Teoretický zisk je pak také menší než u Mi16, na druhou stranu, troufám si odhadovat, že zábavy nabídne o něco víc. Aktuálně je na prodej 8v GTI (teda doufám, že to opravdu GTI je, znalec nejsem :)) za směšných 15 tisíc, že by ideální auto na PlechCup? :) http://auto.bazos.cz/inzerat/32485062/Peugeot-309-19-GTI-88kw-rv89.php

reagovat
An
Andre
04. března 2014, 17:06
0

Neměla ta 405 Mi16 nějaké super hydraulické brzdy, které občas přestaly brzdit? Stromový tuning je potom skoro jistota. :D

reagovat
Be
Beaumont
05. března 2014, 19:09
0

Ano, některé Mi16 (a taky 1.9 SRi) měly problematické elektrohydraulické brzdy, které u starých aut zlobí a mohou být až nebezpečné. Na druhou stranu prý (!) to znalí mechanici umí vyřešit. Týkalo se to starších Mi16 předFL (tj. s motorem 1.9) a s ABS. Verze bez ABS a novější 2.0 tenhle problém nemají.

A mimochodem - sehnat pěknou 405 Mi16 je docela problém i v cizině a ta auta jsou relativně drahá, pěkný kus obvykle minimálně 3, spíš 4 tis. euro. To je víc než např. Alfa 164 3.0 V6...

ri
riprex
05. března 2014, 21:46
0

Osobně bych šel raději do Alfy 164 V6... vlastně jsem to i udělal a jednu si pořídil. Je to zrovna taky jedno z těch poněkud zapomenutých aut, které asi nikdy nebude doceněno...

Va
Valda
04. března 2014, 20:02
0

Tak když Mi16 tak by nemusela bejt zlá ani tahle Mi16x4 se středovým torsenem :) http://auto.bazos.cz/inzerat/31349522/Peugeot-405-Mi-16-x-4.php

reagovat
Pe
Peter
05. března 2014, 10:41
0

Na Slovensku je jedna T16tka na predaj, ale cena rozhodne nie je ludova... http://auto.bazos.sk/inzerat/34768818/Peugeot-405-T16.php

reagovat
Zd
Zdenek K
06. března 2014, 08:23
0

Maverick: 1.9 Mi16 měla buď 118kW (kód motoru D6C) nebo 108kW (kód motoru DFW). Obě varianty se dělaly současně už od počátku výroby v r. 1988. 108kW verze byla určená pro trhy s přísnějšími emisními limity (Švýcarsko, Autrálie, USA,...). A pozor, rozdíl není jen v přítomnosti katalyzátoru, jak si plno lidí myslí. DFW má snížený kompresní poměr, trochu jinak načasované vačky. Starší kusy s D6C mají pro změnu úplně jinou ŘJ. Jedna varianta 4x4 má zase továrně posunutý omezovač.
2.0 Mi16 už má litinový blok (1.9 je celohliníková) a už to podle mě "není ono".

A ještě, níže v komentářích uvádí Valda Mi16x4 se středovým torsenem. Míčko má uprostřed visco, torsena má jen T16.

reagovat
Fi
FiestaS
19. března 2014, 08:11
0

O jedne (skutecne!) Mi16 vim. Stoji u nas v meste u jednoho domu jiz nekolik let stale na jednom miste. A postupne chatra. Kdyz jsem ji objevil, vypadala jeste velice dobre. A ja si rikal (ac nejsem peugeotak), jak se nekdo ma, ze ma takovoyho super youngtimera. Dneska uz je na ni ze severni strany mech a misty prosvita koroze. Bylo mi to lito, tak jsem o ni napsal na stranky jednoho Peugeot klubu, a ozval se mi zajemce. Aktivne jsem zjistil i majitele a po nekolika pokusech se mi ho podarilo zastihnout. Ale nechtel se se mnou vubec bavit. Pres domaci telefon mi suse sdelil, ze auto nehodla prodavat. Tim to skoncilo. Auto tam dal stoji a chatra. Skoda, skoda...

reagovat
Ha
Hana Anderlová
30. listopadu 2016, 10:17
0

opravdu vypadá jako m-íčko ,já ho doma mám a skvěle jezdí jen bych potřebovala opraváře který peugeotum rozumí a poradil by mi co a jak.Mám peugeot 405 mi 16 4x4 1.9 sport.Díky za odpověď pokud někoho znáte.Hana

reagovat
Ki
KingSpade
29. května 2017, 01:17
0

Je to klasické SRi jen s paketem MI16, který byl sprasen tunou kytu. Mimochodem to na fotkách stojí jednomu kamarádovi na zahradě.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem

Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature 2003
Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature

2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem

Ford LTD Coupe 1971
Ford LTD Coupe

1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem

Ford S-MAX Ford S-MAX 2,0 TDCi, 110 kW 2016
Ford S-MAX Ford S-MAX 2,0 TDCi, 110 kW

2016 rok výroby
150 koní výkon
1 997 ccm objem