načítám data...

Bazarový snílek: MG ZT 190

Koupili jste si nové nové tvídové sako a sháníte auto, které by k tomu sedělo? Máme pro vás řešení...

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Model 75 byl poslední vlajkovou lodí kdysi tradiční britské automobilky Rover. Bohužel minulý čas je na místě, neboť automobilka nezvládla přechod do nového tisíciletí, v roce 2005 byla nucena vyhlásit bankrot a dnes už není mezi živými (aspoň ne v té formě jak jsme byli zvyklí). Nebudu zde nyní rozebírat, proč se to stalo a kdo za to může, místo toho raději věnuji malou vzpomínku své oblíbené pětasedmdesátce. Navíc ještě v přiostřené verzi MG ZT. 

Rover 75 byl poprvé představen na autosalonu v Birminghamu léta páně 1998. Nutno dodat, že vzbudil velkou pozornost i přes fakt, že vedle něj měl premiéru také nový Jaguar S-Type. Sedmdesátpětka vypadá i po letech k světu a přijde mi, že téměř nezestárla. Aristokratický design je nadčasový a opravdu se povedl. Zamračená příď s dominantní maskou chladiče, výrazná boční linka a lehce se zužující záď. Jo, tohle funguje i po letech. Místem, kde R75 opravdu boduje, je ovšem interiér. Kvalitně sestavený, netradičně tvarovaný. Už když se posadíte za volant a podíváte se na přístrojový štít, dojde vám, že to není jen obyčejné a nudné auto. Tohle bych si nechal líbit. Snad jen trochu vzdušnosti navíc by neuškodilo. 

Pětasedmdesátka vznikala už pod taktovkou BMW. Dalo by se tedy čekat, že bude sdílet technický základ s některým z mnichovských vozů. Není tomu tak. R75 stojí na vlastní platformě R40, což znamená motor napříč a pohon předních kol (když nebudeme počítat osmiválcovou verzi s RWD). Benzinové motory K-série jsou také vlastního vývoje (opět vyjma V8, která pochází od Fordu). Diesel dodalo BMW. Na samotném podvozku najdeme již více komponentů od německé matky. Hliníková přední náprava má svůj původ v trojkovém BMW. Díky tomu disponuje R75 přesným řízením. A také sotva průměrnou životností. Zadní náprava je bavorácká Z-Axle, kterou jsme poprvé mohli vidět u roadsteru Z1 . Je třeba podotknout, že nastavení podvozku Roveru a sportovnějšího MG ZT se liší možná o něco více, než byste čekali. Právě MG nás dnes bude zajímat. 

Inzerovaný kus je model z roku 2003. Pod kapotou mu pracuje dvouapůllitrový šestiválec o výkonu 190 koňských sil. Společnost vám bude dělat také manuální pětistupňová převodovka. Podle popisu by se navíc mohlo jednat o vůz ve velmi slušné kondici a ještě lepší výbavě. Jak jsem říkal o kus výš, MG ZT nabídne jiné svezení než výchozí Rover 75. Tam, kde vás bude pětasedmdesátka konejšit poddajnou a plavnou jízdou, MG ZT znatelně přitvrdí. Dovolí vám agresivnější průjezdy zatáček a mnohem víc takové té správné chlapecké zábavy. Na podvozek je spolehnutí, stejně tak vás překvapí tuhost karoserie, jež je údajně naprosto příkladná. Také si přičtěte krásný zvuk britského šestiválce a najednou MG vypadá jako opravdu přitažlivý vůz, že? 

Sháníte zajímavé auto, které nepotkáte na každém rohu? Auto, které vás bude bavit a chytí vás za srdce? Myslím, že MG ZT by mohlo být dobrou volbou. Dobře, se servisem to není úplně nejjednodušší, byť náhradní díly k dispozici jsou, přece jen chvilku trvá, než se dopraví do naší malé zemičky. Provozní náklady pak nejsou nejvyšší, podle majitelů není problém jezdit se spotřebou okolo 9 l. Pokud vám v žilách koluje aspoň trochu té modré krve a Jaguar z nějakého důvodu nechcete nebo si ho nemůžete dovolit, pak věřím tomu, že MG ZT bude více než zdařilá náhrada. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

briza
11. června 2016, 09:08
0

Ano, ano, interiér je opravdu něco "speciálního", ponejvíc na mě působí jako poměrně účinné dávidlo :) Každopádně exteriér se mi u ZT vždycky líbil a kupodivu kombík snad i víc než sedan.

reagovat
al
alesh
11. června 2016, 10:28
0

By mě zajímalo jakej interiér se Ti líbí

briza
11. června 2016, 14:49
0

Toho by bylo. Saaby, Volva, ať si kdo chce říká co chce, líbí se mi koncern, nemám problém s korejcem, bávem, MB je spíš sinusoida, která je teď momentálně dole. Vyloženě se mi hnusí Peugeot a Citroën cca od doby příhodu C4/faceliftu 307, setrvalý odpor je k interiérům z USA, byť tam, je to spíš komplexní záležitost a ty auta mě neberou celkově. No a pak se mi nelíbí tyhle "wanabílakžry" jako je třeba tady nebo jako byl X-type. A že ten byl proti tomuhle vrchol vkusu.

Jo
Johnyzi
11. června 2016, 10:27
0

Krasny auto, nedaleko parkuje modre kombi a kdykoliv jdu okolo musim si ho prohlizet

reagovat
MG
MGRR
11. června 2016, 10:45
0

MG ZT-T 2,5V6 v zářivě modré barvě jsem měl s 56.000km a nehavarované. Není to dobré auto, odchází motory jako na běžícím pásu, podvozek bláto a při vysokých rychlostech v zatáčce je vyloženě nebezpečné. Spotřeba vždy 11,5-13L. Je to auto pro Brity, po městě, okreska, ale víc nic... falešná image. Už tehdy v tom jezdila nejnižší sorta v GB. Motor jsem měl dobrý, ale zlobili xenony, navi to bylo peklo, po Britsku měnič na CD byl prostě v kastlíku, ale nic dalšího jste tam nedali. Neustálá speciální diagnostika, komplikované rozvody... finančně i jinak auto bez hodnoty. Tehdy to šlo z domu po roce a pořídil jsem A8 4,2 V8 310PS Quattro 2001 - lepší výkon, quattro, pohoda, bezpečí, ale hlavně ta V8 měla menší spotřebu a jezdila bez závad. MG, Rover und Land Rover nejsou a nikdy nebyli vyrobeny jako kvalitní auta.

reagovat
zimbic
11. června 2016, 12:16
1

Land Rover jsou kvalitně vyrobený auta, nikdy jsem s ním neměl problém. MG a Rover už jsou docela potvory na servis.

ro
robin
11. června 2016, 20:13
0

No vidis, pro me je spatny zase Audi. Po zkusenostech s prvnim Allroadem kdy to auto stalo v servisu co tri mesice (podotykam ze bylo kupovany jako novy), tak mi pres prah uz nikdy žádný Audi nesmi. :)

briza
11. června 2016, 20:38
0

Jenže Allroad, to byla kapitola sama pro sebe. Jednu dobu jsem jich měl kolem sebe docela dost a snad neznám nikoho, komu by se, víc či míň, nesypal.

fe
ferenc
12. června 2016, 00:55
0

s tema kvalitnima autama.. nahodou naky landaky kvalitni sou, treba starsi disko se moc nesralo, ani novejsi defy
pravda je ze vetsina produkce byla sypacka

nicmene pokud mas rad V8, tak prave mg se delalo s motorem z mustanga, ma samosvor a s manualem od getragu to je libovka, jel sem s kombikem, a musim pres takovej okoukane zastaralej interier rict, ze to bylo hodne dobry svezeni

fe
ferenc
12. června 2016, 00:58
0

a staveny to bylo firmou prodrive... coz trochu mluvi samo za sebe

s typkem kteryho to bylo sem se o tom celkem dlouho bavil a to auto podle jeho slov, jakoze mel i jiny daleko drazsi na ktery remcal bylo fakt spolehlivy velice

MG
MGRR
12. června 2016, 11:28
0

zimbic
včera v 12:16

Landrover s kvalitou nemá nic společného. Měl jsem léta obrovské vrakoviště na Land Rover, Rover, MG diagnostiku, nové díly z GB. Kvalitativní katastrofa, pro mne dobrá... člověk nemusel moc pracovat a vydělávalo to samo, prostě furt něco :)) Jen majitelé Land Roveru mají po usednutí modrou kreF a jsou lepší lidi :) Dělám ještě další značky dvacet let, ale zákazníka Land Rover, Rover, MG poznám už z dálky po čuchu... jsou to nejhorší zákazníci, smrdí vychcaností a korunou na tři míle :) vždy nám jich bylo líto, ale kdo chce kam...

zimbic
12. června 2016, 15:19
0

Já měl starší ročník a za mě se tam nesypalo nic a to měl docela dost nalítáno. Byl to kvalitně vyrobený vůz a co se týče známých a přátel tak nikdo neměl problém s poruchovostí. Ono jde i o to jak se o auto staráš. No přiznávám některý kusy se nepovedly, ale to se stává u každé značky. Nejsem nějaký zastánce britských značek, jen mi prostě přistály v garáži. No ještě k té vychcanosti určitá sorta lidí si koupí vylítanou mrdku protože na slušný kus nemají a potřebujou značku jen kvůli tomu že je to resp. BMW, Audi, Land Rover a myslí si jak ve společnosti stoupli nahoru. Ale to není o autech ale o lidech. A na závěr s tím měničem CD v kastlíku uplně souhlasím ten mě hrozně rozčiluje protože tam pak skoro nic nedám :D

Ze
Zemi
11. června 2016, 10:45
1

Jsem celebrita diky. :-D Kombika mam taky. :-)))

reagovat
zimbic
11. června 2016, 12:14
0

V MG ZT-T 2,5V6 bych se někdy rád svezl. Jezdím Roverem 75 2.0V6 a zajímal by mě rozdíl.

reagovat
M P
11. června 2016, 17:43
0

Líbí se mi, že má Rover/MG tak skvělé jméno, že je v inzerátu potřeba zdůraznit přítomnost podvozkových komponent BMW:D Tomu říkám důvěra v image značky.

reagovat
Ze
Zemi
11. června 2016, 20:05
0

To jsem tam napsal pro zmírnění paniky s dostupností dilu... BMW jsou vsude.

M P
11. června 2016, 20:12
0

Tomu rozumím. Panika v souvislosti s náhradními díly dokáže napáchat různé zlo. Lidé někdy dělají, jako bychom byli na Kubě a bylo na nás uvaleno embargo na automobilové díly:D

Přeju ať se podaří brzký a bezproblémový prodej:)



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem