načítám data...

Bazarový snílek: Mercedes CL

Sháníte ohromné kupé se kterým byste projeli celou Evropu a nevíte co vybrat? Mercedes má řešení v podobě modelu CL. A dnes už to není jen nedostupný sen.

zobrazit celou galeriiBazarový snílek: Bazarový snílek: Mercedes CL

Jsem jenom člověk. Takže není divu, že mě čas od času dostihne slabší chvilka. Jenže ji neutápím jako většina normálních lidí (rozumějte automobilovým šílenstvím nepostižených lidí) v alkoholu. Moje slabost vypadá jako nutkavá potřeba pořídit co nejopulentnější a nejvíc nesmyslnou věc na čtyřech kolech. Obvykle to vypadá tak, že v sobotu večer, namísto prolévání hrdla lahodným Diplomaticem, sedím u otevřeného počítače a projíždím inzertní servery. V otevřených záložkách se střídají všelijaké Bentleye (samozřejmě Turbo R, nejsem fotbalista z Premier League, abych měl zalíbení v Conti GT), starší Jaguary s magickým R na konci, italské krásky s trojzubcem a mnoho jiných automobilových lahůdek. Dnes je přesně takový večer. A já naprosto přesně vím co budu hledat. Tohle auto je má srdcovka už od té chvíle, kdy jsem jej poprvé spatřil jako předpubertální chlapec. Vidím to jako by to bylo včera, když jsem otevřel tehdy výjimečný časopis o autech jehož hlavním mottem byla rychlost. Přestože umí být úžasně rychlý, není to v jeho případě důležitá věc. Tady hrají prim jiné vlastnosti. Dokonalý styl, okouzlující komfort a na tehdejší dobu nadpozemské technologie. Dnešní snílek je jako stvořený pro Mercedes CL C215. Otevřete si flašku dobrého Ryzlinku a pojďte snít se mnou. 

Cé dvěstěpatnáctka poprvé sjela z výrobní linky v roce 1999. Na jejím designu se podílel geniální designér Bruno Sacco a je to poznat. Celé auto vypadá atleticky a štíhle navzdory délce necelých pěti metrů. Dokonalou boční linii podtrhuje absence B sloupku. Říkejte si co chcete, ale přesně takhle má vypadat luxusní kupé. Jaký to rozdíl proti následující generaci C216, která vypadá jako ocucaný bonbón. Podobná lehkost a elegance na vás čeká také v interiéru. Přístrojová deska je prostá bláznivých kudrlinek a nesmyslů. Všechno je prosté, funkční a přesto z nějakého důvodu na vás dýchne aura výjimečnosti. Svou roli v tom hrají i bohatě dimenzované sedačky, potažené tou nejjemnější kůži, mnohdy doplněné masážní funkcí a automatickým dofukem bočnic. Tyhle křesla bych chtěl mít doma v obýváku. Vyhřívání a odvětrávání je samozřejmostí, kterou netřeba zdůrazňovat. Dřevěný dekor na volantu a palubní desce je skutečně dřevo a ne žádná laciná náhražka. CL je čtyřmístné kupé a mohu potvrdit, že zadní sedačky jsou rozhodně použitelné i pro dospělého jedince. Jediným omezením tak bude místo nad hlavou v zadní částí, což je daň za svažující se linii střechy. K designu exteriéru a provedení interiéru nemám jedinou výtku, tohle auto vás bude rozmazlovat po všech stránkách. Jak si ale vede v oblasti samotné jízdy? 

Ani tady vás nečeká žádné nepříjemné zklamání. Nejmenší motor, který jste si do CL mohli objednat byl pětilitrový, benzinový osmiválec, vrcholem pak šestilitr podpořený pořádným turbodmychadlem. Že byste rádi úspornou naftu? Ale jděte, tohle je vyšší liga, tady nemá humpolácký nafťák co dělat. Do vašeho Gulfstreamu G650 byste taky nechtěli motor z práškovacího letadla. Už základní CL500 měla dostatečných 325 koní. Bestiální CL65 AMG pak nabídla ohromujících 612 koní a především krásně kulatých 1000 Nm. Tady už si musíte dávat pozor, protože při neopatrné práci s plynovým pedálem byste mohli pohnout litosférickou deskou. Mým osobním tipem je pak modernizovaná verze 55 AMG s kompresorovým osmiválcem a pěti sty koni. To vidím jako rozumný kompromis výkonu a provozních nákladů. A také je mi příjemnější osmiválcové bublání, než dvanáctiválcové hromobití. Jízda pak připomíná plavbu na luxusní jachtě. Jste dokonale izolováni od problémů všedního světa. Venku mohou klidně padat i trakaře a vás to zajímat nemusí, Mercedes vás ochrání za každé situace. Vy se tak můžete soustředit na dosažení cíle. A že jej dosáhnete pekelně rychle. Pokud je vaší oblíbenou činností snídaně pod Eiffelovkou, oběd v Casinu Monte Carlo a večerní pizza v Miláně, CL je auto přesně pro vás.  

Vzhledem k tomu, že CL je elegantnější verzí třídy S, asi vás nepřekvapí přítomnost nejmodernějších technologických pomocníků ( na tehdejší dobu samozřejmě). Někteří z nich nejsou samozřejmostí ani v dnešní době. Podvozku vypomáhá Active Body Control, který má blahodárný vliv na jízdní vlastnosti. Armáda senzorů vyhodnocuje typ povrchu, rychlost auta a iks dalších parametrů, aby upravila chovaní podvozku přesně pro danou situaci. Spolehnout se můžete na radarový tempomat Distronic. Život ulehčí bezklíčový vstup a satelitní navigace s hlasovým rozpoznáváním. S parkováním pomůže Parktronic s grafickým zobrazením. Příjemnou teplotu na palubě zajistí tří zónová klimatizace. Vše na co si jen vzpomenete je ovládáno elektronicky. Slyším námitky, že tohle všechno zvládne běžné auto nižší střední? Ano, dnes možná. Ale nezapomínejte, že tenhle Mercedes už bude brzo plnoletý. V roce 1999 se jednalo o výkladní skříň stuttgartských technologií. Otázkou tak jen zůstává spolehlivost, to už ale budete muset vyzkoušet na vlastní kůži. 

Na tomhle místě obvykle nacházíte jeden konkrétní inzerát. Já jsem byl ale večer natolik pilný, že těch inzerátů jsem nalezl víc. Doufám, že si vybere každý. Tohle základní CL500 nabídne AMG paket, ale především nádherný, temně modrý lak. Tahle barva mu sedí jak prdel na hrnec. Jen si nedokážu představit co s ním udělalo deseti leté zakonzervování. Nesmí chybět ani má oblíbená CL55, byť v tomto případě před facelift s nižším výkonem. Každopádně osmiválec s kompresorem je podmanivá kombinace. Pro větší gurmány jsem objevil i dvanáctiválec v CL600, který by měl umět odpojování válců při nízkém zatížení, ideální funkce pro šetřílky. Podle fotek to vypadá na opravdu zachovalý kus. Největším fajnšmekrům je k dispozici tohle krásné CL63 AMG. Čím je tak výjimečné? Po celém světě jich jezdí pouhopouhých 26. Pokud jste zvyklí, že cokoli s číslovkou 63 znamená v řeči Mercedesu osmiválec, tak tohle vás vyvede z omylu. Tahle CL63 je V12 a jedná se o opravdovou raritu. Takže konec snění, já jdu vymyslet, jak vydělat milion. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
28. srpna 2016, 12:04
1

CL bylo ve svoji dobe nadherny a luxusni auto a ani po tech letech neztratilo nic ze svyho kouzla. Porad je to synonymum krasy, elegance a nadcasovosti. Je pravda, ze asi neni moc logickych argumentu, proc si takovy auto poridit jako 15-ti letou ojetinu, provozni naklady a servis budou asi hodne vysoky i dneska, ale na druhou stranu, myslim, ze kdo si neco takovyho koupi, bez ohledu na motorizaci, tak si bude jizdu opravdu uzivat a tesit se na kazdej dalsi vylet. Moc rad bych si tady nekdy precetl recenzi nadsenyho majitele.

reagovat
On
Ondra2
28. srpna 2016, 22:15
0

V roce 2014 jsem v CL500 tehle generace najezdil 30tkm, celkovy naklady (bez amortizace) byly nejakych 10 Kc/km.
2004, kupovano pri 130 tkm od prvniho majitele, dostal jsem k tomu stoh faktur od servisu. Pridal jsem tam dalsi a slo to do sveta.
Nikdy me to nikde nenechalo, ale tech tisic malych velkych bolesti jsem nedaval (padajici roh kvuli vadnymu ABC jsme resili mesic, jakmile jsme to vyresili, tak se to zacalo prehrivat, jakmile se vyresilo tohle, automat po zahrati prestal radit vyssi prevody nez trojku).
Tohle auto kupovat jen pokud je k dispozici slusnej balik anebo kamarad, co se vyzna a ma servis. Tedka mam itala v cene predniho xenonu na C215 a to auto mi dela mnohem vetsi radost...

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
29. srpna 2016, 06:50
0

Cetl jsem tu diskuzi v odkaze, kterou sem pridal JFK. Ty ceny za opravy jsou fakt masakr. A ja nadaval na ceny dilu na Corvettu. Jeste, ze nejsem Mercedesar. To je fakt sileny. Ale auto je to krasny, to zase jo. A bude nadcasovy i za dalsich 10 let.

Je
JeepCH88
28. srpna 2016, 14:10
0

Tohle jsem neměl číst....jediný štěstí je, že na to nemám peníze :D

reagovat
JF
JFK
28. srpna 2016, 17:49
0

Super tip na C215.. doporučuji přečíst tuto diskusi
http://www.mercedes-classic.cz/phorum/viewtopic.php?f=10&t=63354

reagovat
adam7c3
28. srpna 2016, 18:33
0

Ono kupovat u nás, ať už v bazaru nebo od soukromníka jakékoliv starší neobvyklé auto je v 99% případů fakt hrůza. Co auto, to vylítaná vrána s nedoložitelným původem a servisem, ale dle majitele v TOP/Perfektním/Unikátním stavu/Jedíné v ČR (nehodící se škrtněte). Objel jsem po prodeji XJ X308 pár aut a na chvíli mě to odradilo cokoliv kupovat. Docela se mi líbí tenhle chudší brácha CL http://www.tipcar.cz/inzerat/mercedes-benz-clk-i-160-kw-cz-9523214.html ale vypadá to za ty peníze příliš dobře, než aby to byla pravda, Cebii věřím stejně asi jako tomu certifikátu z AAA. Co mě ale docela dostalo, je absence elektrických sedaček, přitom to má velkou navigaci, výhřev, kůži atd., u Mercedesu asi normální.

Ne
Nejsem Prezident
29. srpna 2016, 08:51
0

Servisní náklady v kombinaci s poruchovostí a (pro mě) nijak zvláštní vzpomínkou na řízení (pro mě) dělaj z tohodle auta docela nezajímavej kus plechu... #sorry

reagovat
MG
MGRR
29. srpna 2016, 19:38
0

Tohle auto je přesně to, co bude možná jednou jako veterán zachováno ve většině pouze ve statické formě - jízdy neschopné. Elektronické tlumiče, check engine, kila nepotřebných nesmyslů a jednotek s načasovanou životností... Udělají z něj nezajímavý, elektronický pekáč, který bude umět oživit pouze několik schopných a nechutně drahých mechaniků v Evropě. Fan uživatel tohle finanční peklo nepodstoupí.

Zlatá 126 Coupe, ta pojede stále a stylu má snad i víc, než tato design-krávou olíznutá auta http://www.google.de/search?q=mercedes+126+coupe&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj_wr7wk-fOAhVMiCwKHUo4AAQQ_AUICCgB&biw=1024&bih=471

Nebo BMW 840/850 http://www.google.de/search?q=mercedes+126+coupe&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj_wr7wk-fOAhVMiCwKHUo4AAQQ_AUICCgB&biw=1024&bih=471#tbm=isch&q=bmw+850

reagovat
krab
29. srpna 2016, 20:51
0

zrovna už i E31 ( 840/850i) dokážou hodně finančně potrápit na elektronice. Můře mít ve výbavě EDC, electric damper control a renovace podvozku nebude levná. Je to relativní. Většinu z nás fascinuje ta možnost pořídít fakt hodně zajímavou luxusní káru za dostupný prachy, ale málokdo opravdu ví kolik bude stát na provozu. Záleží jak se k tomu přistoupí a co se koupí za výchozí auto. Bohužel je na trhu spousty vylítanejch vrán a vyhnout se jim znamená pak další dlouhé měsíce čekat než se náhodou objeví něco dobrýho za slušnou cenu. Zmiňovaný CL bude asi docela solidní rekordman v počtu častých fakt drahých závad. Takovejch aut je ale víc a to i ve třídách kde by to člověk zrovna nečekal. Například přátelský dříč a kamarád pro každou cestu kamkoli Land Rover Disco II. 2.7 TDV6 má údajně v arzenálu taky spousty závad že by se jeden divil. Ne všechny zkazky na automobilových fórech dává smysl brát vážně, ale třeba u tohoto auta to vypadá, že jsou exempláře které sice můžou vyrazit na expedici, ale to aby za ním jel střední náklaďák s odtahovkou pro případ ne "kdyby náhodou" , ale "až to přijde" :)

Jo, auta co v 90tkách překonala dobu elektronikou budou sice v určitejch případech určitě klasiky a youngtimery, ale kdo to koupí jako investici musí počítat že jedna malá smůla ( blbá, drahá závada) s investice udělá opak. Pak už jenom to přežít psychicky a nezanevřít na to auto a najít chut si ho užívat dál.
Mě teda tenhle velký, složitý meďák moc nebere, s 850tkou E31 už bych si asi zariskoval daleko radší :)

MG
MGRR
29. srpna 2016, 21:12
0

Land Rover jsem dělal, dodával díly a vše kolem. Měli jsme tam spoustu krásných, nových aut... ale nikdy jsem nechtěl Land Roverem jezdit dál než kolem komína. Dělal jsem sice Land Rover, ale za rohem jsem měl svůj nádherný Land Cruiser 100 4,2 2002.

Rozdíl je zásadní...
1. U Toyoty se dá klíček do zapalování a auto jede.
2. U Land Roveru se strká klíček mechanikovi, aby jej oživil + je zapotřebí stále u sebe mít a cvaknout jízdenku v tramvaji :)

fr
franc
30. srpna 2016, 12:29
-1

tohle auto je hnusny, generace po nem je aspon zvenku o ligu jinde
vevnitr hnus uplnej, obvzlast stredovej panel je jak pest na oko.. hnusodrevo s plastovejma cudlikama,, uz uz v roce 2000 to vypadalo hnusne a zastarale, natoz dnes
co se spolehlivosti a servisnich nakladu tyce naprosta tragedie
mit nabidku od strycka, ze mi to prenecha za 50 000,-, kdyz s tim najedu alespon 30k, nez bych to moh poslat dal bych tu hromadu srotu nechtel

reagovat
Ja
Jaime
30. srpna 2016, 13:44
0

Pred sesti lety jsem poridil CL600 a dodnes na to auto vzpominam. Na rozdil od ostatnich v dobrem. Kdyby mi dala tenkrat jedna blondyna prednost na hlavni, tak bych ho mel snad dodnes. Kupoval jsem ho se trema stovkama na hrbu (buhvi kolik bylo realny cislo) Za dva roky jsem najezdil 60 tisic kilometru a jedina zavada odejita xenonova vybojka. Jinak fungovalo naprosto skvele, vcetne ABC. ani ceny dilu co jsem si tak preventivne zjistoval nebyly tak tragicky jak se casto popisuje. uzasny auto. zato XK8 ktery jsem koupil po nem bylo tak strasny, ze slo po pul roce z domu. zklamanim byla i 645i, ktera je o dve tridy niz co do komfortu, motorizace a celkovy uzivatelsky privetivosti. CL je vyjimecny

reagovat
Skipper
02. září 2016, 22:09
0

V čem byl problém u XK8? (Poŕád po nich pokukuji)...

Pe
Peter
30. srpna 2016, 16:00
0

V clanku je par chyb - zakladne CL500 ma 306 koni, nie 325 a na zadnych sedackach rozhodne nie je dostatok miesta pre dospeleho cloveka a miesto na hlavu nie je ten problem, ja mam medzeru medzi prednou a zadnou sedackou cca 5cm a to v aute rozhodne nelezim. Mam 2003 CL500 uz dva roky (som druhy majitel) a vsetky tie astronomicke naklady sa daju stlacit na unosnu mieru ak clovek vie co a ako a da pozor uz pri nakupe. V pripade 500vky su motor a prevodovka uplne bezproblemove ak sa pravidelne meni olej a snimac polohy kluky (odide kazdych cca 130.000km, cca 150 euro). Hned po kupe som riesil klaknutu pumpu ABC podvozku, nova v MB okolo 2500 euro, repasovana v specializovanej malej spolocnosti na ABC podvozky v Nemecku cca 650 euro, podobna cena je aj za repasovany tlmic, repas ventiloveho bloku cca 400 euro, vsetko samozrejme s dvojrocnou zarukou. Hadice sa daju vyrobit na mieru v hociakej firme ktora vyraba hydraulicke hadice za zlomok ceny v porovnani s original MB. Padajuce rohy/napravy je treba brat ako charakterovu crtu auta, na funkcnost to nema vplyv, auto po zaradeni D alebo R a povoleni brzdy automaticky zdvihne podovozok do 1 sekundy, len netreba parkovat nad obrubnikmi a s vytocenymi kolesami. Vsetky ABC podvozky padaju po najazdeni cca 30.000km od novoty (info od servisaka z MB). Suma sumarum servisne naklady za dva roky vratane bezneho servisu (olej, filtre...) na urovni zhruba 2500 eur. Co mna osobne na aute prekvapilo je to ze nie je az take pohodlne ako som ocakaval (w212 na vzduchu je pohodlnejsie), avsak uroven pohodlia je stale velmi dobra. Takisto som si chvilu zvykal na to ze podvozok vyrovnava naklony v zatackach a pri brzdeni/zrychlovani, najskor to posobilo velmi neprirodzene a chvilu trvalo kym som si na to zvykol. V kombinacii s velmi mrtvym riadenim sa tazko odhaduje limit auta. Takisto ma prekvapil aj vnutorny priestor auta, resp. jeho nedostatok, ako som uz spominal zadne sedacky nie su moc pouzitelne a aj ked mam prednu sedacku uplne dole, nad hlavou mi zostava cca 2cm miesta do stropnice (kazde CL ma stresne okno). Inak sedacky su uplne vynikajuce: neskutocne pohodlne a vedia aj podrzat, rovnake boli pouzite aj v Maybachu. Suma sumarum pre mna krasne nadcasove kupe, ktore nestoji na kazdom rohu, schopne aj v dnesnej dobe obhajit svoju existenciu, idealne na dlhe cesty a pohodovy cruising su spustenymi oknami (absencia B stlpiku ma velke caro).

reagovat
Pe
Peťas
30. srpna 2016, 22:34
0

CL a jeho dvanáctiválec jsem objevil asi před půl rokem a byl jsem absolutně unesený z elegance vozidla a cenovou dostupností dvanáctiválce.
Přečtením odkazu od JFK jsem si zkazil celé mé snění o tomto vozidlu a už se na něj nebudu koukat do inzerce :-(

reagovat
Belial
02. září 2016, 13:52
0

Toto auto je po 750iL asi posledny nesplneny sen. Konkretne verzia CL600 ale dnes by som sa uspokojil aj s CL500 v dobrom stave. Rok som jazdil W220 čo je servisne asi na podobnej úrovni. V tej dobe nebol žiaden, podotykam žiaden rozumny kus na predaj na SR. Vdaka astronomickej registračnej dani dovoz nepripadal do uvahy. Dúfam že si čoskoro k sebe nájdeme cestu :)

reagovat
Pe
Peter
04. září 2016, 22:21
0

Nazdar ak by si mal zaujem, prave uvazujem ze by som svoju CL500 predal

Adam
16. září 2016, 00:40
0


Chválej tam spolehlivost.... Posadil to CLko na vzduch a řikí, že jinak je to auta hrozně spolehlivý a Farah souhlasí.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Lincoln Town Car  1985
Lincoln Town Car

1985 rok výroby
150 koní výkon
5 000 ccm objem

Chrysler Cordoba  1979
Chrysler Cordoba

1979 rok výroby
150 koní výkon
5 898 ccm objem

Chevrolet Corvette C3 L-82 1979
Chevrolet Corvette C3 L-82

1979 rok výroby
225 koní výkon
5 700 ccm objem

Pontiac Firebird  1995
Pontiac Firebird

1995 rok výroby
150 koní výkon
3 353 ccm objem

Chevrolet Suburban C10 Ambulance  1970
Chevrolet Suburban C10 Ambulance

1970 rok výroby
200 koní výkon
5 700 ccm objem