Taky vám připadá, že poslední dobou je každá novinka nějakým způsobem spjata s elektromobilitou? V Číně prý dali dohromady převratnou grafenovou baterii. Stellantis představil plány na nejbližší budoucnost a odhalil, že Alfa Romeo bude již za pár let dělat výlučně elektromobily. Zanedlouho uvidíme čistě elektrický Mercedes třídy G. A tak bych mohl pokračovat do aleluja. Jenže dnes, při přípravě tohoto přehledu, jsem se rozhodl, že elektromobilitu výjimečně vynechám a ukážeme si novinky, v jejichž případě hraje prim stále spalovací motor. Tak pojďme na to.
Genesis G80 Sport
Luxusnější odnož korejského Hyundaie brzy zamíří také na evropský kontinent a brzy bychom se měli dočkat těchto zajímavých vozů také u nás. Model G80 dostal novou verzi Sport, která se liší především… No vlastně skoro ničím. Pod kapotou můžete mít stále stejné motory a to přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 305 koní, anebo šestiválcovou třiapůlku a výkonu 380 koní. Oba dva motory jsou z rodiny Smartstream. V tomhle ohledu se tedy nic nemění a kdo čekal rapidní nárůst koní, ten bude asi trochu zklamaný. Verze Sport se liší především vzhledem, velká čelní maska je mírně upravená a přibyl nový lak Cavendish Red. Z funkčních záležitostí je to pak nově naladěný adaptivní podvozek a především aktivní řízení zadních kol. Nejsou to převratné změny, ale díky nim by měl tento velký Genesis ještě mnohem zajímavěji jezdit. Inu, nezbývá než doufat, že se o tom budeme moct brzy přesvědčit sami.
Nový Fiat Punto
Skoro se tomu nechce až věřit, ale Fiat prý skutečně pracuje na novém Puntu. Oblíbený model, který dlouhá léta držel celý Fiat nad vodou (než tuto roli převzala pětistovka),skončil bez náhrady v roce 2018. Během té se již několikrát mluvilo o tom, že Punto dostane právoplatného nástupce, avšak vždy zůstalo vše jen v rovině spekulací. Nyní se však zdá, že se blýská na lepší časy. Nové Punto by mělo vyjet na silnice již v roce 2023 a to na základě Peugeotu 208 (C4/Corsa). Využije tak platformu CMP (nově STLA Small platorfma) a bude tak vůbec prvním Fiatem, postaveným na tomto společném základu. Dál se očekávat, že přijde i plně elektrifikovaná verze, nicméně jádro nabídky budou tvořit stále varianty s čistě spalovacím motorem, maximálně doplněné o jistou formu hybridizace. Nejčastější asi MHEV řešení. Tak či onak, na nové Punto se opravdu těšíme a doufáme, že naváže na své povedené předchůdce a neudělá svému, dnes již legendárnímu, jménu ostudu.
Pagani Huayra BC Pacchetto Tempesto
Teď něco z druhé strany automobilového spektra. Automobilka Pagani patří mezi naše oblíbené značky. Horacio Pagani je takový ten správný blázen, který staví auta především srdcem a jeho modely jsou v podstatě takový uměleckým dílem na kolech. Přestože modelovou řadu Pagani tvoří historicky jen dva modely, různých speciálních (více či méně šílených) edic vzniklo skoro až nepočítaně. A teď tu máme nový sportovní paket, který si můžete pořídit ke své Huayře BC. Že nevíte, co je to BC? To je ostrá verze základní Huayry. A nový „bouřlivý paket“ (ano, v italštině to zní mnohem lépe – Pacchetto Tempesta) přidává ještě další dávku koní a oné zběsilé šílenosti, kterou jsou vozy Pagani protkané skrz naskrz. Nově se tak můžete těšit na maximální 827 koní a 1100 Nm. Wow. Změnami prošla také aerodynamika vozu a podvozek. Tohle je auto, podle našeho gusta.
Lamborghini Countach
Znáte všichni dobře vrcholné dílo italského mistra designu, Marcella Gandiniho? Že se tak blbě ptám. Jasně že znáte. Klínovitý supersport se prakticky již při svém představení zařadil mezi legendy automobilového světa. Převratný automobil z poloviny sedmdesátých let mnohým z nás visel v dospívání na zdi ve formě plakátu. Countach tehdy dostal za úkol nahradit neméně legendární Miuru, čehož se zhostil se ctí. Tento šokující automobil se spoustou zajímavých technických řešení byl dlouhá léta etalonem mezi sportovními vozy. Docela by mě zajímalo, která verze Countache se vám líbí nejvíce? Byla to ta nejčistší varianta z počátku výroby, nebo spíše nějaká verze z konce produkce, kdy se nešetřilo divokými křídly a nasávacími otvory? Dejte vědět do komentářů. Proč však mluvíme o skoro 50 let starém (to to letí, že?) autě? Automobilka Lamborghini oficiálně potvrdila příchod nového Countache. A to je vlastně jediná potvrzená informace, kterou máme. Vše ostatní je v rovině spekulací. I tak se s vámi o tyto drby rádi podělíme. Mluví se o tom, že by to měla být jen striktně limitovaná edice na počest původního Countache. Pod kapotou by se nejspíše měla ukrývat technika modelu Sián, což znamená mocný dvanáctiválec s hybridním dopingem, který by měl zaručovat minimálně osm stovek koní. Nakolik se tyto spekulace blíží pravdě, to bychom měli zjistit již 15. srpna. Údajně… Jedno je však jisté. Už teď se nemůžeme dočkat. Nestává se často, aby hrdina našich dětských snů znovu obživnul.
11. srpna 2021, 06:40
0
Čtu punto, mám radost! Konečně oživí pořádný auto:D
A jestli si do toho fiat rypne, najdeme pod kapotou Fire motory včetně elektro :D
11. srpna 2021, 10:18
1
No nevím, na to bych nespoléhal. Snad aspoň bude povoleno udělat nějaký pěkný interiér, neboť ten italský duch v Corse chybí:-)
13. srpna 2021, 09:07
0
Však já si dělám srandu.. :)
12. srpna 2021, 12:26
0
wow 800hp v pagani? To bolo asi desne cool v 2012 ale dnes to má "zákaladní" v12 ferrari alebo aj kde aký dodge.. Ako netvrdím, že vobec nejaké auto potrebuje viac výkonu, to proste neviem, ale samotná hodnota je dnes bez marketingového wow efektu.
22. srpna 2021, 23:05
0
Nakoniec im to celkom vyslo ale myslim si, ze Marcello Gandini ostava neprekonany ;)